Vi tok oss en liten høsttur med vår nå ett år gamle S75D. Først Kr.sand-Hirtshals og ned til Monschau (praktfull middelalderby), deretter ned til venner i Sarlat-la-Caneda hvor vi ble et par dager, deretter Calais-Dover og nesten ti dager i England - og vi lærte en hel masse om Tesla!
For det første, lading på hurtigladere i Europa er virkelig 'no sweat', vi var tildels alene på ladestasjoner med opptil 16 ladere. På en ladestasjon i Tyskland var det riktignok hele 4 Tesla S'er som ladet - én svensk, én sveitsisk, én nederlandsk og oss - og ingen tyske. Og dette var den ene ladestasjonen som hadde 'så stor belastning' på hele turen.
For det andre, Tesla S'er skal tydeligvis være hvite i år.
For det tredje, vi prøvde å utsette bilen for litt utfordringer, men det viste seg at de var bare utfordrende for fruen. Hun følte at det tildels kilte i overkant for mye i maven.
Denne veien viste seg å være så smal at det tildels virket som om hjulene var på utsiden av den på begge sider. Men 27 graders helling var intet problem for Tesla'en på mildt høstføre.
Det eneste problemet vi hadde på turen var mangelen på superladere i Wales. Jeg hadde kjøpt et chademo adapter før vi dro, men hadde valgt en feil brikke til ladestasjonene. Det samme kunne ha vært et problem i The Lake district, men her hadde hotellet (Irkton Hall) en type 2 lader.
Turen ga virkelig mersmak og det blir nok flere slike i tiden fremover.
For det første, lading på hurtigladere i Europa er virkelig 'no sweat', vi var tildels alene på ladestasjoner med opptil 16 ladere. På en ladestasjon i Tyskland var det riktignok hele 4 Tesla S'er som ladet - én svensk, én sveitsisk, én nederlandsk og oss - og ingen tyske. Og dette var den ene ladestasjonen som hadde 'så stor belastning' på hele turen.
For det andre, Tesla S'er skal tydeligvis være hvite i år.
For det tredje, vi prøvde å utsette bilen for litt utfordringer, men det viste seg at de var bare utfordrende for fruen. Hun følte at det tildels kilte i overkant for mye i maven.
Denne veien viste seg å være så smal at det tildels virket som om hjulene var på utsiden av den på begge sider. Men 27 graders helling var intet problem for Tesla'en på mildt høstføre.
Det eneste problemet vi hadde på turen var mangelen på superladere i Wales. Jeg hadde kjøpt et chademo adapter før vi dro, men hadde valgt en feil brikke til ladestasjonene. Det samme kunne ha vært et problem i The Lake district, men her hadde hotellet (Irkton Hall) en type 2 lader.
Turen ga virkelig mersmak og det blir nok flere slike i tiden fremover.