Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Rubina

#1
Hva med mulighetene for ettermontering av fjernkontrol for varme for 2011 modellene slik at de får det samme som 2012 modellene ?
#2
Hei,

Noen som hvet hvor/hvordan montere Defa varmeapparat i I-miev ? (uten å evt skru en skrue et sted man ikke skulle gjort...)
Trenger det helt klart til vinteren.
Ellers kjempefornøyd med bilen (litt dårlig lydisolering)
#3
Hei !

Jeg har ikke blitt noe klok på B, C, D (bortsett fra at de har ulik regenerativ lading).  Gjøre det noe om jeg kjører i B hele tiden ?
#4
OK, jeg har fått tilsendt brukerdokumentasjon (elektronisk form) står ingenting om hvordan hjelpebatteiet skal lades.....
#5
Hei !
Har en ladeutfordring.  Ser ut som om kupelyset har stått på, hjelpebatteriet er tomt, hovedbatteriet er fult.  Har startet bilen med hjelp og går inn i manualen for å se hvordan hjelpebatteriet skal lades opp.  Har kommet til punkt 9 under nødstart som sier gå til punkt 16, men punkt 16 eksisterer ikke...... så spørsmålet er hvordan får vi ladet hjelpebatteriet ?  Bilen er nå i gang og står i P.  Lades hjelpebatteriet da ? og hvor lenge må det stå slik ?  kan hjelpebatterieet lades på en annen måte (batterilader) ? og i tilfelle hhvordan ?  Er det noen som om kupelyset kan slukke automatisk når tenningen slås av ?
#6
Hei !

Denne tråden tok visst av i retning ombygging til lithium batterier.  Tror ikke det blir aktuelt for oss.
Men tilbake til denne bilen igjen.  Hvor mye kan vi få solgt den til som den er nå (med usikker batteristatus) ?
Og hvem kan være interessert i den ?
#7
Det er kjørt batteri test hos Enviro.  Har bedt om å få måledata de har tatt ut.
#8
Hei Takk for alle innspill !

Ytelsen / kjørelengden ble ikke gradvis redusert,  ladelampen lyste bare plutselig ved 55 % og kraften forsvant like etter det.
Tauet bilen hjem og ladet opp, neste tur skjedde akkurat det samme. I følge Enviro er batteriene skadet/blitt varme fått polvending når de har blitt belastet mye (vi har E18 fra Asker opp til Liertoppen og videre 1 km bratt oppover til Tranby).
Er kanskje beste alternativet salg til Elbilshop evt andre, noen forslag ?
#9
Hei !  Vi trenger innspill til hva vi bør gjøre.

Ladelampen lyste ved 55%,  bilen ble stående i 3 mnd i påvente at Enviro kunne ta den inn.  Ble ladet underveis slik at den ikke gikk tom.  Lader til 50%.  Kjørte bilen til Enviro.  De måler og sier at en ledning er sprukket slik at batteriene ikke har fått kjøling.  Sier at ingen batterier er over 80%.  Vi skal få en måletabell på alle batteriene fra Enviro.

Vi trenger hjelp til å klargjøre hvilke muligheter vi har:

1 Kan en del av batteriene reddes og suppleres med andre ?
2 Er ombygging til Lithium et alternativ ?
3 Er løpet kjørt og delebil eneste endelikt for bilen ?

Peugeot Partner kjøpt hos Enviro 2008, gått 39000km.  Bilen er helt fin, byttet radiator, bremseskiver, webasto har alltid fungert fint.  Rekkevidde vi har hatt er 80-100 km.

Alle innspill mottas med takk !
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA