Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Svein Evensen

#1
Kia Soul EV / Sv: Tidsstyrt lading feila
søndag 29. oktober 2017, klokken 17:55
Kanskje det har noe med PM og AM å gjøre?
#2
Det skrives at Gessometer tar sine data fra sist du kjørte! Feil... Gessometer beregner utfra hvordan du har kjørt over en lengre periode. Lufttemperatur er veldig viktig. Selv har jeg 186 km nå. På sommeren var høyeste 213. Bruk setevarme, og rattvarme. Skru ned temp på varmeapparat. Bruk CC. Lett på gassen, så øker du rekkevidden.
#3
Kia Soul EV / Sv: Spørsmål etter første dag med Soul
søndag 01. oktober 2017, klokken 19:04
Svar til Finnøy. Da har du en 2016 modell som er reg i 2015
#4
Kia Soul EV / Sv: Spørsmål etter første dag med Soul
torsdag 28. september 2017, klokken 10:47
2015 modellen låser ikke kabelen. Du kan velge å lade til 80% på 2015-2017 modell. Ikke 2018.
#5
Kia Soul EV / Sv: Kia Soul 2018 lade prosent
tirsdag 26. september 2017, klokken 20:15
80% er tatt vekk på 2018 modellen, da det iflg Kia Norge ikke har noen betydning for batteriet. At 80% lading på tidligere modeller er der for å få aktiviser tidstyrt lading er vel ikke riktig. Man kan jo stille inn på 100% også.
#6
Kia Soul EV / Sv: Takstativ med glasstak?
fredag 22. september 2017, klokken 11:01
Panoramataket kommer i konflikt med stativet på Kia sitt stativ.
#7
Kia Soul EV / Sv: Takstativ med glasstak?
tirsdag 19. september 2017, klokken 10:17
Kia sitt takstativ er ikke typedkjent for glasstak. Men Thule har et som vissnok er typegodkjent.
#8
Kia Soul EV / Sv: Regnsensor Kia Soul EV
mandag 18. september 2017, klokken 19:23
Det stemmer ikke. Som tidligere skrevet så er dette en fuktsensor som styrer varmeapparatet. Skremmende at en forhandler sier noe slikt. Jeg tar forbehold om at det har blitt regnsensor på 2018 modellen. Men tror ikke det. Sett i posisjon og prøv.Posisjon 1 så har du intervall bryter. Posisjon 2, går konstant. Posisjon 3 så økes hastigheten ytterligere.
#9
Kia Soul EV / Sv: Etter å ha prøvd Soul i en dag
fredag 01. september 2017, klokken 18:56
Dårlig stereo? Synes anlegget fungerer perfekt. Bare å stille inn... Flott lyd.
#10
210 km på 2016
#11
Kia Soul EV / Sv: Økt rekkevidde etter SW-oppgradering
onsdag 12. juli 2017, klokken 10:50
Fikk beskjed om det samme. Men det viser seg atdette er ingen oppdatering av batteriet, men styringssystemet til dette. den nye programvaren retter en feil i forbindelse med tidsinnstilt forvarming ved lave temperaturer og bilen ikke har vært i bruk på lengre tid.
#12
Kia Soul EV / Sv: Gir spak i B
lørdag 01. juli 2017, klokken 15:42
Ikke sett vitsen med å kjøre i B, bortsett fra bratte nedoverbakker. For meg er bilen mest behagelig i D, og med Eco off...
#13
Kia Soul EV / Sv: Forskjell på 2017 og 2018 Kia soul
fredag 30. juni 2017, klokken 16:22
Rekkeviddeøkning: 3 mil på sommeren. 15 km påvinteren.
#14
Kia Soul EV / Sv: Forskjell på 2017 og 2018 Kia soul
tirsdag 27. juni 2017, klokken 14:12
Her er modelloversikt. 10 bokstav i ch. Nr
#15
Kia Soul EV / Sv: Nytt batteri i Kia Soul EV sommeren 2017
lørdag 29. april 2017, klokken 12:42
3kw større batteri er jo latterlig..Antar at om man fyller 42 psi i dekkene( mot fabrikkens anbefaling på 34 psi) . Så en Soul med 30kw batteri, og 34 psi i dekkene, og en Soul(27kw)med 42 psi i dekkene får vel omtrent samme kjørelengde.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA