Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kthoring

#1
Model S / Sv: Effektoppgradering også for S75D levert før Juni?!?!
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 14:49
Sitat fra: rmr på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 14:08
Sitat fra: Kris1 på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 13:16
Har en 75D utlevert i slutten av juni i år med BTX8 (85kWh-pakke), og ifølge Tesla Trondheim og Skodje var ikke drivlinjen på denne kompatibel med oppgraderingen. Vet ikke helt om jeg skal tro på det, men får vente å se :) Noen andre med BTX8 som har fått det bekreftet/avkreftet?

Jeg har også en slik BTX8 , har vært av den forståelse at denne allerede har oppgraderingen :)

Fikk min utlevert rett før det ble standard med oppgradert akselerasjon (30. juni), og måler konsekvent ca. 5,4 sek 0-100kmh med Dashboard for Tesla.
#2
Model S / Sv: Effektoppgradering også for S75D levert før Juni?!?!
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 13:16
Har en 75D utlevert i slutten av juni i år med BTX8 (85kWh-pakke), og ifølge Tesla Trondheim og Skodje var ikke drivlinjen på denne kompatibel med oppgraderingen. Vet ikke helt om jeg skal tro på det, men får vente å se :) Noen andre med BTX8 som har fått det bekreftet/avkreftet?
#3
Model S / Sv: Oppgradert performance - hva med biler på vei?
tirsdag 25. juli 2017, klokken 23:28
Logget ladehastigheten på min 75D med 85 kWh pakke (BTX8) i går, og fikk følgende resultat:

22% - 116kW
23% - 115kW
28% - 114kW
33% - 108kW
40% - 98kW
44% - 92kW
48% - 86kW
52% - 80kW
57% - 72kW
64% - 62kW
71% - 56kW
79% - 48kW
83% - 44kW
86% - 48kW
88% - 38kW
#4
Model S / Sv: Oppgradert performance - hva med biler på vei?
fredag 21. juli 2017, klokken 09:58
Sitat fra: lunitiks på fredag 21. juli 2017, klokken 09:53
Sitat fra: Kris1 på fredag 21. juli 2017, klokken 09:51
Kjøpte inventory S75D i mai og fikk utlevert helt i slutten av juni. Denne har også BTX8 og BR05, og taggen på batteriet viser at det er et 85 kWh batteri. Ikke hastighetsoppgradering.
Samme delnummer som krister461?
Jepp, samt serienummer T17D0127306
#5
Model S / Sv: Oppgradert performance - hva med biler på vei?
fredag 21. juli 2017, klokken 09:51
Kjøpte inventory S75D i mai og fikk utlevert helt i slutten av juni. Denne har også BTX8 og BR05, og taggen på batteriet viser at det er et 85 kWh batteri. Ikke hastighetsoppgradering.
#6
Sitat fra: Epleskreller på søndag 09. juli 2017, klokken 00:24
Fra programmet i oktober i fjor har jeg fått skinnbag.  Venter på hjul og jakke, hjul skal visstnok være underveis og jakker i produksjon iflg en mail fra for ett par uker siden.
Hvilken mail sendte du til? Har ennå ikke mottatt skinnbag fra samme periode.
#7
Lading av Tesla / Sv: Ladeproblem med UMC
tirsdag 20. oktober 2015, klokken 22:20
Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 21:20
Hvordan strømmåler har du?
Enermet fjernavlest strømmåler. Hvilken sammenheng har dette?
#8
Lading av Tesla / Ladeproblem med UMC
tirsdag 20. oktober 2015, klokken 18:57
Hei! Stolt eier av ny 70D her, som jeg nå har hatt i snart en måned.

Har imidlertid småproblemer med lading via UMC. Denne er koblet på blått industrikontakt i garasjen som er sikret med 16A fra sikringsskap i huset. Siden lamper og garasjeportåpnere er koblet på samme kurs, har jeg derfor stilt bilen ned til 13A. Når den lader ligger spenningen rundt 220 V.

I løpet av perioden har det skjedd ca. 4-5 ganger at bilen har sluttet å lade uten noe varsel. På appen står det kun "Charging stopped" eller "Parked" når jeg på kvelden sjekker appen. Hva kan være grunnen til dette?
#9
Lading av Tesla / Sv: 32 ampere hjemmelading - nybegynnerspørsmål
tirsdag 18. august 2015, klokken 21:34
Hei!

Du har nok fått installert en 16A industrikontakt. Denne er fysisk mindre enn 32A stikk, og passer derfor ikke på adapteret til Tesla. Den beste løsningen er nok dermed å få elektriker til å bytte om til 32A stikk, for å få hurtigst ladetid. Alternativet er jo et 16A til 32A adapter fra Kirkebo, men da får du jo naturligvis kun 16A.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA