Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ezzpen

#1
Model S / Sv: Servicenivået til Tesla....
fredag 23. juni 2017, klokken 09:36
Jeg skal selv hente ut ny bil i morgen i Drammen, noe som er nærmest da jeg bor i Hurum.
Håper at bilen er ordentlig klargjort, at utleveringen går fint og at oppfølging/service videre blir bra :)
#2
Ble i dag oppringt av Delivery og avtalte utlevering av min S90D nå førstkommende lørdag hos Tesla Drammen.
Bilen ble bestilt/bekreftet 30. april, så kom på under 2mnd for min del også.
Positivt overrasket med andre ord  :)
#3
Bestilling og levering / Sv: Bil i transitt, hvilket skip?
torsdag 15. juni 2017, klokken 20:18
Min S90D ble også lastet på Baltic Breeze i dag. Bilen ble bestilt og bekreftet 30. april.
#4
Model S / Sv: S90D avsluttes
fredag 02. juni 2017, klokken 19:54
Blir interessant å se om/hvordan det har innvirkning på priser, og om det kan gi noe som helst grunnlag for prisjustering for de av oss som har S90D allerede i bestilling. Selvsagt tvilsomt, men lov å håpe :)
#5
Min TMS ble bestilt 29/4, bekreftet 30/4, ferdigprodusert 21/5 (antar jeg) og bekreftet fra Tesla Delivery at den var på østkysten av USA 26/5.
Fikk beskjed om at de skal kontakte meg så fort bilen kommer til Belgia, for å avtale leveringstidspunkt. Normalt sett 2 uker før levering.
Estimert levering er "en gang i juli". Jeg satser på første uka i juli :)
#6
Model S / Sv: Gjennomsnittlig årlig kjørelengde Tesla
onsdag 31. mai 2017, klokken 08:54
I perioden jeg hadde e-Golf så kjørte jeg drøyt 20 000km på 7 måneder. Brukte den til alt jeg brukte/bruker fossilbilen til. Eller, det må sies at jeg med e-Golfen nok kjørte et par "ekstra" turer til byen, rett og slett fordi den var både behagelig og rimelig å kjøre.

Blir garantert ikke noe mindre kjøring når jeg i sommer får S90D :)
#7
e-Golf / Sv: Hva har dere gitt for den nye e-golfen.?
fredag 19. mai 2017, klokken 19:46
Jeg innhentet tilbud på e-Golf for noen uker siden, i forbindelse med en pågående kampanje.
Kunne da fått bilen for 350 000,- inkl mer eller mindre alt utstyr, utvidet garanti og 17" sommerhjul.

375 000,- høres dermed ganske høyt ut.
#8
e-Golf / Sv: Pris E-golf 2017
tirsdag 20. desember 2016, klokken 15:50
Sitat fra: tutti på tirsdag 20. desember 2016, klokken 15:42
Sitat fra: Lassiiboiii på tirsdag 20. desember 2016, klokken 14:58
Her er prisen jeg har fått på mail.
Hvorfor må man betale 2800 for 5 års garanti?

Standard garanti er 5år/100 000km. Man kan betale for å øke dette til 5år/150 000km.
#9
e-Golf / Sv: Hakking DAB P3
onsdag 03. februar 2016, klokken 21:02
Samme her. Søndre Buskerud.
#10
e-Golf / Sv: Hva er egentlig optimal kjøre-modus for re-generering?
lørdag 12. desember 2015, klokken 18:41
Sitat fra: Reven på lørdag 12. desember 2015, klokken 15:40
Sitat fra: hstad på torsdag 10. desember 2015, klokken 12:12
reg 3 og B tenner bremselys uansett, så det varselet får de bak.

Har inntrykk av at det kun er ved kraftig nedbremsing at bremselyset vert tent. Som fleire er inne på, er det mogeleg å køyra bilen konstant i B, og då kan neppe bremselyset vera konstant tent. Nokon som veit kva som skal til for at bremselyset skal verta tent?

I D, D1 og D2 oppfører bremselyset seg på vanlig måte (tennes og slukkes basert på bremsepedalen).

I D3 tennes bremselyset når man toucher bremsepedalen, så sant regenereringen er kraftig nok, og forblir på helt til man trår inn "gasspedalen". Trenger altså ikke å holde inne bremsepedalen.

Vet at andre melder om at bremselyset går på automatisk også i D3 ved kraftig regenerering, men det har jeg selv aldri opplevd/klart, selv i ganske så bratte bakker. Får kanskje teste litt mer :)

I B tennes bremselyset automatisk når det oppstår kraftig nok regenerering. Skjer da like før man slipper "gasspedalen" helt. Forutsetter at batteriet ikke er fulladet.

Dette er da med 2016-mod e-Golf.

Selv kjører jeg så og si alltid i B.
#11
e-Golf / Sv: Hva er egentlig optimal kjøre-modus for re-generering?
fredag 11. desember 2015, klokken 08:32
Sitat fra: hstad på torsdag 10. desember 2015, klokken 12:12
reg 3 og B tenner bremselys uansett, så det varselet får de bak.

På min 2016-mod e-Golf så tennes bremselys automatisk kun når den står i B.
I D3 så tennes bremselys kun dersom man trår på bremsepedalen. Bremselyset blir derimot stående på selv om man slipper bremsepedalen og helt til man trår på "gasspedalen" igjen.

#12
e-Golf / Sv: Guide and inform
torsdag 03. desember 2015, klokken 13:06
E-Remote via Car-Net fungerte ikke hos meg før etter 1 uke.
Jeg fikk bilen 16. september og registrerte den samme dagen på Car-Net. Jeg kunne fint logge på, men E-remote fungerte ikke.
Den 24. september mottok jeg en mail fra Volkswagen Car-Net med meldingen "Kjøretøyet ditt er nå på nett".
Fra og med denne dagen fungerte E-Remote som tiltenkt.

Så det kan være at du rett og slett må vente litt, dersom du ikke har fått denne mailen enda  :)
#13
e-Golf / Sv: Skrytebilder
lørdag 10. oktober 2015, klokken 16:53
Får legge ut et par bilder av bilen min.
Har hatt den i snart 4 uker nå.

I dag endte den opp med å bli dekorert. Ikke planlagt.
#14
e-Golf / Sv: Leveringstid fra Wolfsburg til Norge?
mandag 28. september 2015, klokken 18:03
I mitt tilfelle tok det 2 uker fra bilen var blitt produsert til den var i Oslo, og deretter ytterligere 1 uke til før jeg fikk hentet den hos forhandler i Lier.
Dette var nå for snaut 2 uker siden.
#15
e-Golf / Sv: Kontaktbilder på telefonpresets (2016)?
onsdag 23. september 2015, klokken 12:34
Ja, bilder på "favoritter" fungerer fint.
Forutsetter kun følgende:
- Må ha lagt inn bilder på kontaktene på telefonen
- Gitt tillatelse til nedlasting av kontaktbildene (får spørsmål når man kobler opp første gang via blåtann)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA