Har E-Golf uten WP. Org. sommerhjul og Hakka R2 på vinteren.
Nå i vinter har jeg, på dager hvor jeg bare småkjører her i Larvik, også opplevd totalrekkevidde på <80km. Men da hadde kjørte jeg jo ikke mer en 40km totalt ila dagen allikevel.
Jobber i Horten og har jo nå en ny flott E18 på vei ditt. Det jeg oppdaget fort, er at motvind kan drar forbruket mye mer opp en noen kuldegrader underveis. Kjører en i 110km/h og det blåser 30km/h (8m/s) imot, suger bilen strøm som om ved 140. Og det merkes ... spesielt når dekkene må "pløye" gjennom regnvann i tillegg.
Men ellers til trådstarteren: har du mulighet til å måle hvor mange kWh du lader på batteriet ut fra kontakten i veggen? Lader du feks. fra halvtom batteri til full uten å bruke forvarming, ser du jo om det er noe galt med batterikapasiteten om det er stor avvik fra de forventete 12 - 13kWh.
Nå i vinter har jeg, på dager hvor jeg bare småkjører her i Larvik, også opplevd totalrekkevidde på <80km. Men da hadde kjørte jeg jo ikke mer en 40km totalt ila dagen allikevel.
Jobber i Horten og har jo nå en ny flott E18 på vei ditt. Det jeg oppdaget fort, er at motvind kan drar forbruket mye mer opp en noen kuldegrader underveis. Kjører en i 110km/h og det blåser 30km/h (8m/s) imot, suger bilen strøm som om ved 140. Og det merkes ... spesielt når dekkene må "pløye" gjennom regnvann i tillegg.
Men ellers til trådstarteren: har du mulighet til å måle hvor mange kWh du lader på batteriet ut fra kontakten i veggen? Lader du feks. fra halvtom batteri til full uten å bruke forvarming, ser du jo om det er noe galt med batterikapasiteten om det er stor avvik fra de forventete 12 - 13kWh.