Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ohm på fredag 06. februar 2015, klokken 17:43
... Var stein i bremseskiva....
Er visst tiden for sånt, jeg endte opp hos forhandler med dette i dag. Var knapt kjørbart - gudbedre hvor det skreik når jeg fikk litt fart på bilen, hørtes ut som hele drivverket holdt på å ramle av.    :o
Anyhow, heldigvis var det bare en stein mellom bremseskjoldet og skiva og de fikset det på noen minutter.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Gordon Retriever

Sitat fra: eivhelle på fredag 06. februar 2015, klokken 16:32
Er det andre som har hatt problemer med at bremseklossene foran subber inntil skivene og gir kontinuerlig metallisk gnisselyd.

Spørs litt på opplevelsen av "metallisk gnisselyd":
"sssssssssssssssssssshhhhhhhhhhhhhhhh":  Begynnende rust på bremseskiver pga. lite bruk.
"IIIIIIEEEEEEEEIIIIIIIIK!!!": Stein fastkilt mot bremseskive.

Mot førstnevnte hjelper fast og bestemt oppbremsing. Sistnevnte gir som regel tapt mot en bråbrems mens du rygger bilen. :)

4Matic Fanatic

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 06. februar 2015, klokken 18:25
...Mot førstnevnte hjelper fast og bestemt oppbremsing. Sistnevnte gir som regel tapt mot en bråbrems mens du rygger bilen. :)
Er dette et spesielt VAG-problem?

Fra jeg tok lappen i '87 har jeg kjørt godt over 700.000 kilometer i gamle Mercedes-Benz-varianter (123,124,201,210-serier) og ALDRI opplevd en sånn lyd som det jeg hadde i dag. I tillegg fortalte verkstedet at dette var ganske vanlig?
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Ohm

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 06. februar 2015, klokken 18:32
Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 06. februar 2015, klokken 18:25
...Mot førstnevnte hjelper fast og bestemt oppbremsing. Sistnevnte gir som regel tapt mot en bråbrems mens du rygger bilen. :)
Er dette et spesielt VAG-problem?

Fra jeg tok lappen i '87 har jeg kjørt godt over 700.000 kilometer i gamle Mercedes-Benz-varianter (123,124,201,210-serier) og ALDRI opplevd en sånn lyd som det jeg hadde i dag. I tillegg fortalte verkstedet at dette var ganske vanlig?
Spørs litt på flere forhold, jeg kjører 2 km hver dag på dårlig grusvei, så jeg har hatt dette på flere biltyper, men faktisk aldri på MB. Audi, Volvo, VW har jeg hatt det på. Gir seg som regel med litt bremsing forover/bakover. Kun en gang jeg har måttet ta av hjulet å pirke ut steinen.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

A8

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 06. februar 2015, klokken 18:32
Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 06. februar 2015, klokken 18:25
...Mot førstnevnte hjelper fast og bestemt oppbremsing. Sistnevnte gir som regel tapt mot en bråbrems mens du rygger bilen. :)
Er dette et spesielt VAG-problem?

Fra jeg tok lappen i '87 har jeg kjørt godt over 700.000 kilometer i gamle Mercedes-Benz-varianter (123,124,201,210-serier) og ALDRI opplevd en sånn lyd som det jeg hadde i dag. I tillegg fortalte verkstedet at dette var ganske vanlig?
Det har man da opplevd på nevnte biler...  ;)
Men det er jo avhengig av designet hvor hyppig det vil kunne oppstå.
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

4Matic Fanatic

Sitat fra: A8 på fredag 06. februar 2015, klokken 19:31
..Det har man da opplevd på nevnte biler...  ;)
Men det er jo avhengig av designet hvor hyppig det vil kunne oppstå.
Ja, jeg har opplevd stein men da mer som skranglig, ikke sånn gnikke/skrikelyd som i dag, det hørtes seriøst ut som hele drivverket holdt på å ta kvelden. Skikkelig HØY mekanisk rive-fra-hverandre-lager-lyd..

Anyhow. Får håpe det blir lenge til neste gang da.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

EV - Driver

Sitat fra: gjc på torsdag 05. februar 2015, klokken 21:37
Sitat fra: Bawler på torsdag 05. februar 2015, klokken 17:16
Sitat fra: Vw-E-Golf på torsdag 05. februar 2015, klokken 10:41
Sitat fra: Bawler på torsdag 05. februar 2015, klokken 08:51
Jeg har hatt problemer med forvarming, men i dag var det ingen varme i bilen. Jeg har ikke lange veien til jobb (5km), men pleier å være varm før jeg kommer ut av innkjørselen. I dag var det kun kald luft som kom ut. Setevarmeren måtte gjøre jobben alene.

Meldt fra til Møller.
Samme her. Varmen virker aldri etter forvarming av kupèen, og av og til ikke ellers heller. Antar at 30-40 % av alle kjøreturer har vært uten varme. Har vært hos Møller to ganger, sist i går da kjølemedium ble tappet av og målt og funnet å være i underkant, hvorpå riktig mengde ble fylt. Men i dag tidlig etter forvarming (bilen var god og varm) kom det kun kald luft igjen. Med minus fem grader var det en kald affære, men har lært av mine feil og har nå hansker liggende klar i bilen.

Forvarming hadde ikke startet heller her. Kjørte bilen senere på dagen, da virket den fint begge gangene. Får høre hva som skjer med forvarmingsproblemene før jeg gidder å levere fra meg bilen, så lenge det ikke skjer flere ganger å sitte i kald bil til jobb.


Setter pris på at dere deler info, jeg har hatt problemer med varmen spesielt også etter at forvarming har vært på. Skal prøve å være mer obs på dette nå etter at jeg har lest her. I starten hadde jeg problemer hver dag (Eco) tenkte kanskje det er slikt det skulle være på (Eco). Kjører nå i (Normal) da føler jeg det er litt bedre, men har fortsatt problemer av og til. Kald luft og ingen varme. Ikke pratet med Møller enda.

Møller har bedt om å få bilen på tirsdag,  så da får vi se hva de finner ut. Feilkoder er allerede hentet ut og sendt til tolkning av de vise.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Råde

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 06. februar 2015, klokken 18:25
Spørs litt på opplevelsen av "metallisk gnisselyd":
"sssssssssssssssssssshhhhhhhhhhhhhhhh":  Begynnende rust på bremseskiver pga. lite bruk.
"IIIIIIEEEEEEEEIIIIIIIIK!!!": Stein fastkilt mot bremseskive.
Måtte bare quote dette. Kanon! Er du phonetiker (hvis slike finnes) :)
e-Golf | X75D

EV - Driver

#173
Sitat fra: Vw-E-Golf på fredag 06. februar 2015, klokken 23:08
Sitat fra: gjc på torsdag 05. februar 2015, klokken 21:37
Sitat fra: Bawler på torsdag 05. februar 2015, klokken 17:16
Sitat fra: Vw-E-Golf på torsdag 05. februar 2015, klokken 10:41
Sitat fra: Bawler på torsdag 05. februar 2015, klokken 08:51
Jeg har hatt problemer med forvarming, men i dag var det ingen varme i bilen. Jeg har ikke lange veien til jobb (5km), men pleier å være varm før jeg kommer ut av innkjørselen. I dag var det kun kald luft som kom ut. Setevarmeren måtte gjøre jobben alene.

Meldt fra til Møller.
Samme her. Varmen virker aldri etter forvarming av kupèen, og av og til ikke ellers heller. Antar at 30-40 % av alle kjøreturer har vært uten varme. Har vært hos Møller to ganger, sist i går da kjølemedium ble tappet av og målt og funnet å være i underkant, hvorpå riktig mengde ble fylt. Men i dag tidlig etter forvarming (bilen var god og varm) kom det kun kald luft igjen. Med minus fem grader var det en kald affære, men har lært av mine feil og har nå hansker liggende klar i bilen.

Forvarming hadde ikke startet heller her. Kjørte bilen senere på dagen, da virket den fint begge gangene. Får høre hva som skjer med forvarmingsproblemene før jeg gidder å levere fra meg bilen, så lenge det ikke skjer flere ganger å sitte i kald bil til jobb.


Setter pris på at dere deler info, jeg har hatt problemer med varmen spesielt også etter at forvarming har vært på. Skal prøve å være mer obs på dette nå etter at jeg har lest her. I starten hadde jeg problemer hver dag (Eco) tenkte kanskje det er slikt det skulle være på (Eco). Kjører nå i (Normal) da føler jeg det er litt bedre, men har fortsatt problemer av og til. Kald luft og ingen varme. Ikke pratet med Møller enda.

Møller har bedt om å få bilen på tirsdag,  så da får vi se hva de finner ut. Feilkoder er allerede hentet ut og sendt til tolkning av de vise.
Nå venter jeg på ny kontroĺlboks for klimaanlegget. Kommer til uka. I mellomtiden har jeg fått anvist en sikring jeg kan trekke ut og sette inn for å resette boksen og da virker varmen. All honnør til Møller I Trondheim for god oppfølging!
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Bigmac

Jeg leser denne tråden jevnlig, men ser det er vanskelig å peke på hva som er "vanlige" eGolf feil, og hva som bare er sporadiske/brukerfeil. Er det noen som har sett en liste over typiske feil? Ta f.eks CarNet og forhåndsvarming - den skriver mange om. Er det en vedvarende feil eller er det bare periodevis problemer med oppkoblingen? Ikke så mange som skiver "nå virker det igjen".

4Matic Fanatic

Bortsett fra første dagen når jeg akkurat hadde fått registrert min på car-net (da var det en felles/serverfeil) har det egentlig fungert smertefritt for meg. Er noe tregt men jeg har fått slått på varme og sett på ting når jeg har forsøkt, både fra iPhone og PC.

Oppvarming og lading har fungert knirkefritt fra dag 1.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

tallyho

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 18. februar 2015, klokken 19:30
Bortsett fra første dagen når jeg akkurat hadde fått registrert min på car-net (da var det en felles/serverfeil) har det egentlig fungert smertefritt for meg. Er noe tregt men jeg har fått slått på varme og sett på ting når jeg har forsøkt, både fra iPhone og PC.

Oppvarming og lading har fungert knirkefritt fra dag 1.
Støtter alt du skriver. At det tar lenger tid å varme opp bilen uten nett-tilkobling har sin naturlige forklaring.
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert

EV - Driver

Sitat fra: Vw-E-Golf på lørdag 14. februar 2015, klokken 17:38
Sitat fra: Vw-E-Golf på fredag 06. februar 2015, klokken 23:08
Sitat fra: gjc på torsdag 05. februar 2015, klokken 21:37
Sitat fra: Bawler på torsdag 05. februar 2015, klokken 17:16
Sitat fra: Vw-E-Golf på torsdag 05. februar 2015, klokken 10:41
Sitat fra: Bawler på torsdag 05. februar 2015, klokken 08:51
Jeg har hatt problemer med forvarming, men i dag var det ingen varme i bilen. Jeg har ikke lange veien til jobb (5km), men pleier å være varm før jeg kommer ut av innkjørselen. I dag var det kun kald luft som kom ut. Setevarmeren måtte gjøre jobben alene.

Meldt fra til Møller.
Samme her. Varmen virker aldri etter forvarming av kupèen, og av og til ikke ellers heller. Antar at 30-40 % av alle kjøreturer har vært uten varme. Har vært hos Møller to ganger, sist i går da kjølemedium ble tappet av og målt og funnet å være i underkant, hvorpå riktig mengde ble fylt. Men i dag tidlig etter forvarming (bilen var god og varm) kom det kun kald luft igjen. Med minus fem grader var det en kald affære, men har lært av mine feil og har nå hansker liggende klar i bilen.

Forvarming hadde ikke startet heller her. Kjørte bilen senere på dagen, da virket den fint begge gangene. Får høre hva som skjer med forvarmingsproblemene før jeg gidder å levere fra meg bilen, så lenge det ikke skjer flere ganger å sitte i kald bil til jobb.


Setter pris på at dere deler info, jeg har hatt problemer med varmen spesielt også etter at forvarming har vært på. Skal prøve å være mer obs på dette nå etter at jeg har lest her. I starten hadde jeg problemer hver dag (Eco) tenkte kanskje det er slikt det skulle være på (Eco). Kjører nå i (Normal) da føler jeg det er litt bedre, men har fortsatt problemer av og til. Kald luft og ingen varme. Ikke pratet med Møller enda.

Møller har bedt om å få bilen på tirsdag,  så da får vi se hva de finner ut. Feilkoder er allerede hentet ut og sendt til tolkning av de vise.
Nå venter jeg på ny kontroĺlboks for klimaanlegget. Kommer til uka. I mellomtiden har jeg fått anvist en sikring jeg kan trekke ut og sette inn for å resette boksen og da virker varmen. All honnør til Møller I Trondheim for god oppfølging!
Bytte av kontrollboks hjalp ikke, samme feil som før. Ingen varme og regenerering ved ca 40 % av kjøreturene. Av og til svikter kun regenerering og av og til bare varmen. Møller er i tenkeboksen.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

HelectriC

Hadde bilen hos Møller idag for feilsøking av den merkelige lyden fra varmeanlegget (vibrasjoner/knirking) og forvarming som kun funker 1 av 5 ganger samt endre fjernlysassistenten til å virke fra 20km/h.

Bilen i retur og forvarmingen aner de ikke hva de skal gjøre med. Fjernlys og varmeanlegget skal nå funke, blir spennende å se om det er fikset.

Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Råde

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 24. februar 2015, klokken 21:21
Hadde bilen hos Møller idag for feilsøking av den merkelige lyden fra varmeanlegget (vibrasjoner/knirking) og forvarming som kun funker 1 av 5 ganger samt endre fjernlysassistenten til å virke fra 20km/h.

Bilen i retur og forvarmingen aner de ikke hva de skal gjøre med. Fjernlys og varmeanlegget skal nå funke, blir spennende å se om det er fikset.
Jasså, stilte de på fjernlysassistenten? Det ville de ikke hos meg. "Deres utstyr hadde ikke mulighet til å gjøre slike endringer"...

Ellers syntes jeg ikke coming-home lys virket. Meeen, der har de nå gjort det geniale at man må aktivere denne hver gang, med å bruke lyshorn etter stopp. Hvorfor ikke et valg for permanent på?

Andre som forresten har bemerket en skjev bakluke som jeg har?
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA