Noen som har reservert?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: MHA på tirsdag 06. februar 2018, klokken 14:14Du klarer 10mil om vinteren med en 2014-2017modell (minste batteriet) ved normal kjøring, dvs ikke over 85km/t. Den bruker ca 14timer på lade opp til 100% fra ca 10% med den medfølgende kladden i vanlig stikkontakt.Sitat fra: Vollis47 på tirsdag 06. februar 2018, klokken 13:05
Det er ikke store forskjeller på årsmodellene før vi kommer til sommeren 2017 da kom 2018 modellen med litt større batteri enn tidligere, 30 kWh mot tidligere 27 kWh.
Valg av hvilken årsmodell du skal gå for avhenger mye av din økonomi og forventet kjørelengdebehov i det daglige. Har du lademulighet hjemme og/eller på jobb?
Hei! Nei det er bypendling for det meste, og lademuligheter på jobben. Har også en parkeringsplass ved borettslaget der hver plass har en ladestasjon, men usikre på om alle elbiler kan lade ved de?
Den lengste strekningen jeg vil måtte kjøre er vel ca 8 mil, men da til en hytte der det i det minste finnes noen stikkontakter som kan tilby langsom lading (for det går vel an med stikkontakt til nød også?).
Så skal jeg gå utifra at alle modellene før 2018 har ca samme rekkevidde? Vet du om det går noen skiller utifra multimedia/teknologien som er verdt å merke seg ved de forskjellige modellene da? Ser nemlig at 2014, 2015 og 2016-modellene er ganske likt priset.
Sitat fra: Oddaa på torsdag 01. februar 2018, klokken 22:19
Saab hadde vel brekk foran til og med første generasjon 900 tenker jeg. 9000 var jo et samarbeid mellom flere produsenter og andre generasjon 900 var GM.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sitat fra: Zattaxu på mandag 18. desember 2017, klokken 07:53
Like etter falt indikatoren til 6 %, og km-rekkevidden ble indikert ved tre streker i displayet. Jeg var fortsatt rolig, men i løpet av 2 km brukte bilen de siste seks prosentene og jeg hadde kjørt bilen tom for første gang...
Sitat fra: moby666 på onsdag 31. mai 2017, klokken 14:28
Synes du burde betale for dette. 1000 kr er passende!Sitat fra: Charlzhen på onsdag 31. mai 2017, klokken 14:06
Hvorfor i alle dager skal jeg betale for at han skal kjøre rundt?? Tigging kalles det der, bare at den foregår ikke av rumenere i fillete klær foran ditt lokale kjøpesenter...
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 30. mai 2017, klokken 17:18
Tallet 92 Wh/km vs 106 Wh/km for Tesla Model S er det mest interessante, synes jeg. Jeg er heller ikke helt overbevist om at 70Wh/km med Ioniq er mulig.
"623km" er nok mer egnet å skape overskrifter med, og Bjørn Nyland var på forhånd klar på at han ønsket å gjøre noe med Ampera-E som ville vekke oppsikt. Siden han satser på å leve av Youtube-bloggen sin synes jeg dette resonnementet er helt greit.
Selv om jeg anbefaler Bjørn Nylands Patreon-link, håper jeg han vil lage flere filmer om andre biler enn Tesla: Blant hans internasjonale publikum er det mange som regner på om de har råd til en Zoe med leaset batteri. Da kan det være lettere å betale 10-50 kroner pr. måned for å finansiere en Youtubekanal der innholdet ikke primært dreier seg om å kjøre rundt i en privatbil seerne aldri kommer til å ta seg råd til å kjøpe.
Sitat fra: automat på tirsdag 01. november 2016, klokken 11:15
Både Saab- og Think-biler har overlevd mange år etter konkursen. Uten at det nødvendigvis er helt sammenlignbart.
Største problemet er hvis det blir massefeil ala DU-feilen, og det ikke kommer noen deleprodusent som vil plukke opp tråden. Slik situasjonen er for zebra-batteriene til Think. Fordelen til Tesla er at det er solgt mange fler, og det er en dyr bil man normalt vil være villig til å betale mye for å få reparert. Som gir større muligheter for å tjene penger på ettermarked.
Supercharger-nettverket vil forsvinne tvert ved en konkurs.
Sitat fra: TRM på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 23:56Sitat fra: Muffinman på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 22:50Haha... Oilsludge kosta meg ca 30 000 kr. Manglende veivhusventilasjon er jeg glad jeg slipper å forholde meg til lenger.
Ahh, 9-5! I love the smell of oilsludge in the morning
Men Tesla burde definitivt ha kommet med Night Panel. Fantastisk deilig på langkjøring i mørket.