Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Charlzhen

#1
Sitat fra: moby666 på onsdag 31. mai 2017, klokken 14:28
Synes du burde betale for dette. 1000 kr er passende!

Sitat fra: Charlzhen på onsdag 31. mai 2017, klokken 14:06
Hvorfor i alle dager skal jeg betale for at han skal kjøre rundt?? Tigging kalles det der, bare at den foregår ikke av rumenere i fillete klær foran ditt lokale kjøpesenter...

Humor og ironi lar seg dårlig formidle over internett, så med mindre du har et godt svar på spørsmålet mitt er det vel best at du holder fingrene vekk fra tastaturet!
#2
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 30. mai 2017, klokken 17:18
Tallet 92 Wh/km vs 106 Wh/km for Tesla Model S er det mest interessante, synes jeg.  Jeg er heller ikke helt overbevist om at 70Wh/km med Ioniq er mulig.

"623km" er nok mer egnet å skape overskrifter med, og Bjørn Nyland var på forhånd klar på at han ønsket å gjøre noe med Ampera-E som ville vekke oppsikt.  Siden han satser på å leve av Youtube-bloggen sin synes jeg dette resonnementet er helt greit.

Selv om jeg anbefaler Bjørn Nylands Patreon-link, håper jeg han vil lage flere filmer om andre biler enn Tesla:  Blant hans internasjonale publikum er det mange som regner på om de har råd til en Zoe med leaset batteri.  Da kan det være lettere å betale 10-50 kroner pr. måned for å finansiere en Youtubekanal der innholdet ikke primært dreier seg om å kjøre rundt i en privatbil seerne aldri kommer til å ta seg råd til å kjøpe.

Hvorfor i alle dager skal jeg betale for at han skal kjøre rundt?? Tigging kalles det der, bare at den foregår ikke av rumenere i fillete klær foran ditt lokale kjøpesenter...
#3
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg-leverandører i Norge
fredag 17. februar 2017, klokken 11:03
Det er vel like greit å bare kjøpe anlegget med det samme. 5,5% rente er no go.

Så jeg tenker som deg Ferry. Tilbudet virket neste for godt til å være sant... Og det var det visst.
#4
Kia Soul EV / Sv: Nytt batteri på garantien, dårlig rekkevidde?
onsdag 14. desember 2016, klokken 13:36
Min viser rekkevidde på 110km og forbruk på 19,6... Etter 21000km. Og da får jeg kjørt de 110km. pluss moms ca
#5
Tesla / Sv: Hva skjer om Tesla går konkurs?
torsdag 03. november 2016, klokken 10:16
Sitat fra: automat på tirsdag 01. november 2016, klokken 11:15
Både Saab- og Think-biler har overlevd mange år etter konkursen. Uten at det nødvendigvis er helt sammenlignbart.

Største problemet er hvis det blir massefeil ala DU-feilen, og det ikke kommer noen deleprodusent som vil plukke opp tråden. Slik situasjonen er for zebra-batteriene til Think. Fordelen til Tesla er at det er solgt mange fler, og det er en dyr bil man normalt vil være villig til å betale mye for å få reparert. Som gir større muligheter for å tjene penger på ettermarked.

Supercharger-nettverket vil forsvinne tvert ved en konkurs.

Saab har jo deler til felles mange andre GM-merker OG Fiat.... Så deler er fullt mulig å få tak i. Bruktbilprisen derimot, den datt med 30% over natta.....

Men det vil jo være godt nytt for alle som synes Tesla er for dyrt nå (også som brukt)
#6
Model S / Sv: Lucid Motors (Atieva) = Tesla RND?
fredag 21. oktober 2016, klokken 11:16
OG et sted som sitter på patenter osv slik at det ikke går tapt ved en eventuell konkurs?
#7
Model S / Sv: Høy feilrate eller forum-hysteri?
torsdag 13. oktober 2016, klokken 09:10
Sitat fra: TRM på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 23:56
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 22:50
Ahh, 9-5! I love the smell of oilsludge in the morning :)
Haha... Oilsludge kosta meg ca 30 000 kr. Manglende veivhusventilasjon er jeg glad jeg slipper å forholde meg til lenger.

Men Tesla burde definitivt ha kommet med Night Panel. Fantastisk deilig på langkjøring i mørket.

Ingen av dere som har hatt gleden av å bytte to-masse svinghjul?? Det sammen med starter, generator og glødeplugger gjør at lommeboka griner... Men jeg er glad i den gamle Saaben min og håper at det blir noe av det NEVS-styret...
#8
Kia Soul EV / Sv: Oslo - Stockholm med Soul
tirsdag 08. mars 2016, klokken 15:58
Hurtigladingsmuligheter på følgende steder: (hvis de virker)

Statoil Sekkelsten Askim
McDonalds Tøcksfors (denne har ikke virket for meg, problemer med lesing av fortumbrikken)
Statoil Årjäng (må kjøpe clever ladekort inne på stasjonen før du får begynt å lade, men virker bra)

Neste hurtiglader er i Karlstad, men så langt har ikke jeg vært med Soulen
#9
Vi blir å prøve turen til neste sommer, ettersom Soulen ikke dukket opp før etter årets ferie. Men det ser lovende ut i hvert fall.

THE: Hvis det ikke dukker opp noen flere ladestasjoner innen den tid så er det muligheter for at du får PM  ;)
#11
Hei.

Er det noen som har en oversikt over lademuligheter på øst/vestpassasjen over Hemsedal/Fagernes? Det ser ut som at det er heller dårlig etter Hemsedal?

Evt er det noen som har kjørt denne turen med elbil (ikke Tesla)? Er spent på om det lar seg gjøre å kjøre over Hemsedal og videre mot ytre Sogn med Leaf/Golf/Soul.
#12
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lading i Sogndal
onsdag 29. april 2015, klokken 09:48
Er også intressert i om noen har tatt turen? Driver å forsker på om det lar seg gjøre å kjøre Østfold - Sogn med elbil (ikke tesla altså). Det ser ut til at lengste strekket blir Gol/Hemsedal og ned til Lærdal. Hvor mye strøm går det med opp fra Hemsedal?
#13
Kia Soul EV / Sv: Jekk for skifte til sommerdekk
fredag 27. mars 2015, klokken 15:55
Mistenker at du må innom verkstedet og få programmert de til bilen.
#14
Tesla / Sv: Advarer mot å kjøpe tesla
mandag 23. mars 2015, klokken 21:26
Det er ingen problem å ha Saab nå. Jeg har 2 stk. Deler finnes i mengder og min lokale forhandler fortsetter å serve sine gamle kunder. Heldigvis.

Så jeg tviler på at det vil bli noe problem, annet enn et enormt prisfall over natten
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA