Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - VAG

#1
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
søndag 07. mai 2017, klokken 11:01
Dvs. at bilene deres ruller ut av fabrikken noen minutter seinere, samme dag.....

Jeg er godt fornøyd med å ikke være blant de 1000 første, så produksjonslinja/mekanikere er innkjørt når min blir laget  :) Selv om Norge kanskje ikke er først på leveringslista.
#2
Model S / Sv: Piping og smell fra bremser
torsdag 04. mai 2017, klokken 20:16
For å unngå harde nedbremsinger så kan bremsene varmkjøres/tørkes ved å: Sleppe opp gassen, holde litt brems og så gi gass. Da kan du kjøre til skivene gløder....
Ikke overdriv. Du får blå skiver og glaserte klosser.
#3
Model S / Sv: Prisøkning kommer
tirsdag 11. april 2017, klokken 22:19
Når du bekrefter så må du betale depositum og du får det aldri tilbake.
#4
Model S / Sv: Bytte reparasjon av luftfjæring
søndag 09. april 2017, klokken 18:09
Drammen sa for litt siden at Tesla nå produserer sine egne luftdempere....
#5
Jepp
Hadde feilmelding som kom og gikk. Byttet alle park. sensorer i front pga. at det var vann i dem, sa Tesla.

Fungert fint etter det.
#6
Model S / Sv: Bremser (eller noe annet) fryser?
onsdag 24. februar 2016, klokken 20:25
Kan hjelpe å varme bremsene før parkering.

Venstrebrems mens du kjører.

Det er ikke mulig å bare bremse når du allerede trår på gassen, du må bremse først og så gi gass.
Da kan du i teorien kjøre til skivene gløder.

Håndbrekklossene kan også tørkes med å holde P inne noen sekunder under fart.
#7
Model S / Sv: Forbruk
søndag 14. februar 2016, klokken 21:08
Ser den. :) Jeg tenker mere på dem i tråden her som tror dem har et mindre totalforbruk enn dem egentlig har.
#8
Model S / Sv: Forbruk
søndag 14. februar 2016, klokken 19:40
Ikke la dere lure av kjørecomputeren i bilen. Min viser forbruk på 212 Wh/km etter 16.000 km, men måleren (har egen strømmåler for garasjen) gir et forbruk på 297 Wh/km.
Dette er en kald garasje uten andre forbruk enn et utelys på 9 W, som er kalkulert inn i regnestykket.
Forvarming av bilen med ladekabel kommer jo også på e-verk måleren, men ikke på bilens kjørecomputer. Det er dog et reelt forbruk.
#9
Model S / Sv: 85 kWh fases ut i løpet av måneden.
fredag 05. februar 2016, klokken 23:36
Oppgradere fra 85D til 90D skal  koste kr. 24.100,-.
Er resterende kr. 90.000,- prisøkningen som skal komme i februar?
#10
Model S / Sv: Nye nextgen seter i skinn eller tekstilseter?
søndag 31. januar 2016, klokken 17:36
Nextgen passer meg perfekt. Sitter knallgodt, men som andre skinnseter er de jo kalde i kulda og varme i varmen ;)
#11
Model S / Sv: Godt utstyrt 70D eller 85D mere ribbet utgave
søndag 31. januar 2016, klokken 17:17
Jeg vil ikke gi noen råd her, til det er jeg for fersk, men til daglig kjører jeg P85D og har drivverklyd fra frontmotor.
I går prøvde jeg 70D og blei negativt overrasket over hvor mye drivverklyd det var, både fra front og hekk (som Muffinman skriver). Det føltes ikke bra.
Er det like mye på 85D og 90D?
#12
Model S / Sv: Varmeapparatets (dis)funksjon etter v7.0
onsdag 20. januar 2016, klokken 21:47
Med AC til off og Resirk på off, så har jeg aldri dugg, men har dere som har AC til Auto tenkt på det at når AC starter så åpner spjeldene nederst i støtfanger seg og det spruter salt og slaps inn på radiatorene til klimaanlegget. Jeg veit ikke om det har noe å si, men på min bil er de like blanke og reine som nye.

Ser på det amerikanske forumet at en har fått byttet platen med dyser til beina på venstre side, til en som gir mere luft og varme...... 
#13
Model S / Sv: Varmeapparatets (dis)funksjon etter v7.0
søndag 17. januar 2016, klokken 20:54
Kjørte i dag i minus 26 med mine tidligere nevnte manuelle innstillinger og det ble så varmt at jeg måtte redusere fra 23 til 22, men høyre gulv er mye varmere enn venstre.
Min 2015 Skoda Superb med Webasto har en mye mere behagelig og jevn varme, men Tesla'n blir varmest.
#14
Model S / Sv: Varmeapparatets (dis)funksjon etter v7.0
søndag 17. januar 2016, klokken 00:43
Ikke bra å måtte kjøre et automatisk klimaanlegg i manuell for at det skal fungere, men denne innstillingen virker ok for meg.
AC off
Resirk off
Varme bare ned/beina
Vifte på auto, som da går på ca. 6 til 8 når det er kaldt.
Har AC vært on så vil det ta litt tid før klimaanlegget tørker opp så det slutter å dugge, men hold ut.
Det er fortsatt varmere på høyre gulv enn venstre, men luftdysene er vel utformet sånn....
#15
Model S / Sv: Software 7.0
tirsdag 03. november 2015, klokken 20:39
Enig med de som klager på varmeapparatet, som ikke leverer nok varme til gulvet. Å måtte stille manuelt på et automatisk klimaanlegg, for å få det til å virke, er ikke akseptabelt. Dessuten har det lett for å dogge på vinduene hvis a/c blir slått av. Feilen er meldt til Tesla.

Hvit leikebil på displayet blender også meg, enda jeg er i min beste alder  ::)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA