Sitat fra: Ionisert på tirsdag 21. februar 2017, klokken 19:5720.000 km = 2.000 mil
4 dekk, 6000kr (dekktrykkdritt?) 20.000km på et sett.
6000/20000=0,3kr pr mil. Riktig tanke?
6000/2000 = 3 kr/mil
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Ionisert på tirsdag 21. februar 2017, klokken 19:5720.000 km = 2.000 mil
4 dekk, 6000kr (dekktrykkdritt?) 20.000km på et sett.
6000/20000=0,3kr pr mil. Riktig tanke?
Sitat fra: AppleKnocker på mandag 12. september 2016, klokken 19:00
Jeg registrer at ingen fra elbilforeningen har svart på dette innlegget. Det er vanskelig å tolke det som annet enn at foreningen ikke foretar seg noe som helst.
Sitat fra: kodalse på fredag 22. juli 2016, klokken 18:05
Det eneste jeg har som kommentar er at den prosentvise andelen må beregnes ut fra lokale forhold.
Askøy ved bergen har vel en særlig stor elbilandel, det samme med Averøy utenfor Kristiansund og ellers de fleste "randkomuner" utenfor de større byene.
Sitat fra: Lars J på fredag 22. juli 2016, klokken 13:52Andel elbil varierer jo mykje på ulike ferjestrekningar, bomringar, parkeringshus, nybilsalg, etc.
Ved alle bommar, ferjestrekningar, etc, så kjenner ein andel elbilar som passerer/reiser. Elbilavgift kan e.g. justerast ein gong per år for kvar enkelt strekning/bom/ ferje/ etc., basert på siste års statistikk.
Sitat fra: Jejl på søndag 15. mars 2015, klokken 22:51Dette er desverre ikkje muligt. Ved regenrerering fungerer motoren som generator (dynamo) og det er denne som ladar batteria.
En sw-oppdatering som gjør at bilen kan lades på samme måte som når det regenereres energi under kjøring? Da kan kanskje alle bilene kunne bruke bruke 22 og 43 kw ladere. Det er kanskje forklaringen på at de har sluttet å selge dobbelladere.
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 30. desember 2014, klokken 14:58Men ja, det hadde faktisk vore meir imponerande!
Den sammenligningen var vel ikke helt relevant .
I så fall så er det altså mer imponerende dersom Teslaen hadde tapt 6km på 100m stigning da
Sitat fra: Også_Øyvind_H på tirsdag 30. desember 2014, klokken 10:18I seilfly/glidefly oppgir ein glidetall, eit mål på forholdet horisontal flyging og høgdetap (i stabil roleg atmosfære). Gode seilfly har glidetall på opp mot 60.
Og der har vi svaret på tommelfingerregelen som sa 3 km tapt pr 100 m stigning
Sitat fra: Zanka på tirsdag 30. desember 2014, klokken 10:31Veit du om batterivarmaren har slått seg på når du erfarte dette?
Jeg har også oppleve flere ganger å ha 0 regen ved 5 minus (med advarsel i display), uten å ha range mode aktivert.
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 30. desember 2014, klokken 01:20Huskar ikkje at eg har slått på "range mode".
Når jeg først leste denne tråden flirte jeg litt for meg selv. Tenk å glemme å slå av range mode..
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 30. desember 2014, klokken 01:20Antar at du også då kjører med "range mode" påslått? I såfall er jo dette korrekt oppførsel av bilen, det at batterivarmaren ikkje slår seg på (eg har lært det no ).
Uansett.. Tok bilen etter at den hadde stått i ro i to døgn i dag. Det var ca. 1 grad og regn. Fikk ikke beskjed om at regen ikke var tilgjengelig, men det merket jeg fort. Tok lang tid før den var på plass. Har heller ikke sett noen info om at batterivarmeren jobber, det så jeg ofte i fjor vinter... ... Ny bygg som er introdusert her, slik som med soft close på bakluken???
Sitat fra: espen1976 på mandag 29. desember 2014, klokken 12:45OK, eg hadde nok sikkert litt overdriven frykt for varmgong i bremsene.
Det er uansett ingen grunn til å være redd for å bruke bremsene, det skal enormt mye til for at de går varme, spesielt med kald bil...
Sitat fra: arnkl på mandag 29. desember 2014, klokken 09:19
Eg har aldri opplevd at regen er heilt vekke, sjølv med minusgrader, så dette var rart. Var bilen lada til 100%? I så tilfelle så får du ikkje regen før du har køyrt ei stund, sidan batteriet ikkje kan ladast meir opp.
Sitat fra: arnkl på mandag 29. desember 2014, klokken 09:19Flott, dette er viktig å vita.
Ellers stemmer det som petersv seier at du kan varme batteriet dersom du forvarmar med "Range mode" slått av. Men 10 min varme burde regen vere på akseptabelt nivå.