Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tompro

#1
e-up! / Sv: carnet
mandag 14. november 2016, klokken 07:51
Merkelig. Jeg blir ikke lenger bedt om passord når jeg går inn på appen (iPhone) og kommer rett inn. Som det burde være. PIN har ikke jeg sett snurten av siden før sommeren.

Men carnet har ikke kontakt med bilen, siste oppdatering var fredag 11. kl 1600.
#2
e-up! / Sv: iPhone krangler etter bruk i bilen
onsdag 09. november 2016, klokken 11:59
Min iPhone 6 har ikke lenger problem med at varslingslyder forsvinner.

Men desto verre, så er nå tilkoblingen veldig ustabil, og det tar lang tid før samtalen kommer i høyttaleren i stedet for på telefonen. Jeg har forsøkt å reinstallere telefonen fra bunnen av uten at det hjalp.

Det ser ut til at ipHone 5 fungerer bedre, men har ikke testet det skikkelig.

Jeg prøvde tlefonen på en Volvo med BT, og der fungerte det bra. Så hva skal man tro?

Det har ikke kommet noen oppdateringer til maps + more på lange tider, og for oss med bil som er to år kommer det vel neppe heller...
#3
e-up! / Sv: iPhone krangler etter bruk i bilen
fredag 16. september 2016, klokken 08:46
Etter oppgradering til IOS 10 ser det faktisk ut til at problemet er borte. Da må jeg vel trekke tilbake mistanken mot bilen og tilskrive problemene som var til Apple...
#4
e-up! / Sv: Er CarNet helt død?
tirsdag 06. september 2016, klokken 07:50
Vet ikke. De holdt på 30-40 minutter, og jeg fikk ingen papirer, bare beskjed at nå er det i orden.
#5
e-up! / Sv: Er CarNet helt død?
mandag 05. september 2016, klokken 08:45
Sitat fra: Tompro på torsdag 25. august 2016, klokken 13:40
Appen får kontakt med serveren, men serveren snakker tydeligvis ikke med bilen. Nå står status som oppdatert sist 3 dager siden.


GPS modulen måtte resettes. Møller gjorde det i morges. De frarådet å selv koble fra batteriet, for da ville mange andre innstillinger kunne gå tapt.
#6
e-up! / Er CarNet helt død?
torsdag 25. august 2016, klokken 13:40
Appen får kontakt med serveren, men serveren snakker tydeligvis ikke med bilen. Nå står status som oppdatert sist 3 dager siden.

Har det fungert for noen de siste dagene?

Særdeles lite imponerende system...
#7
e-up! / Sv: iPhone krangler etter bruk i bilen
fredag 17. juni 2016, klokken 13:38
Sitat fra: snhansen på torsdag 16. juni 2016, klokken 14:53
Dette problemet kom for meg etter en apple oppdatering i januar/ februar 2016. Tok litt tid før jeg skjønte at det var upen som var årsaken til at telefonen min var lydløs. Jeg har merket meg at dette skjer med andre Bluetooth enheter også, er ikke bare upen som lager dette problemet... Har en bose høytaler som og gjør telefonen min lydløs  >:(  Løsningen er å slide opp menyen nederst på telefonen, trykke på airplay boksen og trykke på Iphone.
Er utrolig irriterende, får håpe det kommer en oppdatering på dette i neste IOS som kommer om kort tid :-)

Da har vi ulik erfaring med dette.

Dette oppsto hos oss når vi fikk bilen i oktober 2014. Fenomenet hadde aldri vist seg tidligere, og jeg har 7 BT enheter koblet til telefonen, bla 2 BT høyttalere. Høyttalerne gjør telefonen lydløs, men kobler seg korrekt fra så lyden kommer tilbake. 

Jeg trodde det var telefonens feil, og sendte den til service. I mellomtiden brukte jeg en 4S som plutselig også fikk denne feilen, som den aldri hadde hatt tidligere. Feilen kan selvfølgelig ha blitt introdusert med IOS 8 som kom måneden før bilen, men som sagt lager ikke andre BT enheter noe krøll, så jeg anser bilen som skyldig.

#8
e-up! / Sv: Feil med resirk-knappen i e-up?
mandag 13. juni 2016, klokken 08:54
Denne feilen er på vår bil, og jeg tok det opp med Møller når den var inne for noe annet.

De sa de sjekket det, men ikke fant noe feil. Men hvis det er slik at det bare er første gang på en ny tur at dette oppstår, kan det vel fortone seg som om felen ikke er der.

Tar det nok opp på nytt når den skal på service
#9
e-up! / Sv: iPhone krangler etter bruk i bilen
mandag 13. juni 2016, klokken 08:51
Slik er det også på våre iPhoner (6 og 5s). og slik var det på 4s.
Dette er neppe en Applefeil, men Maps&More i eUp'en. Skikkelig irriterende, og det tok meg lang tid å finne ut hva det var.

Når du booter iPhonen, virker alt som det skal. Når telefonen har vært tilkoblet eUp, dukker det opp en ekstra Bluetooth Device på listen som lyden er koblet til, og som  torbenj sier så kan man manuelt sette dette tilbake i Airplay-menyen. Men den ekstra Bluetooth device'en forsvinner ikke. Men det er heller ikke konsistent, for noen ganger stilles telefonen tilbake som den skal og Bluetooth devicen forsvinner som den bør.

Vi har vel egentlig skjønt at dette må vi leve med så lenge vi har bilen. Det kommer jo ikke oppdateringer til Garmin enheten...
#10
e-up! / Sv: Ny firmware for Maps+More
lørdag 11. april 2015, klokken 13:05
Koblet Garmin til PC'n. Men Garmin Fresh er en sann plage for meg. Alle operasjoner som medfører kommunikasjon tar evigheter med en melding om "Vent litt, henter informasjon". Slik står den i rundt 5 min hver gang, til det timer ut antar jeg.

Jeg har sjekket at brannmuren er åpen for programmet.

Er det andre som er plaget av dette? Jeg kjører Windows 8.1 Pro.

Skulle gjerne fått oppdatert firmware på Garmin, den kobler dårlig til iPhonene våre

#11
Volkswagen VW / Sv: Betale for Car-Net: Verdt prisen?
tirsdag 02. desember 2014, klokken 09:57
Sitat fra: areinh på tirsdag 02. desember 2014, klokken 08:42
Når det kommer til å klage på tjenesten, så er det vel slik at de kan gjemme seg bak at det er en betalingstjeneste som man har fått gratis det første året. Således vil det vel kun være grunnlag for å klage på abonnementet man eventuelt velger å betale for senere, dersom det ikke skulle fungere tilfredsstillende.

Godt mulig du har rett i at de kan hevde dette, men jeg tviler på det. I bilbrosjyren http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/hovedbrosjyrer/e-up-/_jcr_content/renditions/rendition.file/hovedbrosjyre_e-up-.pdf , side 12-13, presenteres car-net som et vesentlig poeng ved bilen, og dermed etter min mening basis funksjonalitet og ikke et "tilleggstilbud"

I utstyrsspesifikasjonen http://www.volkswagen.no/content/medialib/vwd4/no/pdf/technical-data/e-up-/_jcr_content/renditions/rendition.file/e-up--november-2013.pdf er car-net beskrevet som "standardutstyr" og 1 år inklusive. Det forstår jeg slik at jeg i bilens pris har betalt for det 1. året, og at dette ikke er noen gratistjeneste levert uten forpliktelser. Men jeg er ikke jurist...
#12
Volkswagen VW / Sv: Betale for Car-Net: Verdt prisen?
tirsdag 02. desember 2014, klokken 07:46
Det siste uken synes jeg car-net har vært særdeles dårlig. Får sjekket eller slått på varme kanskje i 1/4 av tilfellene, og sjelden om morgenen når det er mest aktuelt. Spørsmålet er hva vi som brukere bør gjøre med dette. Bilen er solgt med funksjonaliteten i car-net som et klart salgsargument, tydelig profilert i brosjyren. Vi får en mangelfull leveranse.

Jeg synes faktisk det er ganske merkelig at VW ikke får skikk på dette etter så lang tid. En nærliggende antakelse er at dette har de ikke mye fokus på, og anser det ikke som viktig. Kanskje på tide å la NAF/Motor se på dette og hvilke forpliktelser de har i forhold til det de selger?
#13
Volkswagen VW / Sv: Betale for Car-Net: Verdt prisen?
fredag 28. november 2014, klokken 08:38
Det sitter vel et sim-kort i bilen, og det kommuniserer over mobilt datanett. Så at det koster noe må vi regne med. Men 850 synes jeg er en litt stiv pris, tross alt.

Men det viktigste for meg er ikke om det koster 600 eller 850, men at tjenesten er såpass upålitelig. Møller hevder at fordi serveren står i USA, så er det forsinkelser i kommunikasjonen. Men med all respekt, det burde koste millisekunder i tid, ikke mange ti-talls sekunder... Det er varmestyringen som betyr noe, og ladestyring til en viss grad. Det andre klarer jeg meg godt uten. Så jeg vil nok fortsette å betale etter år 1, hvis systemet har tilstrekkelig kvalitet.

Og la oss slutte å kalle første år for "gratis" - Ikke'no er gratis, men 1. år er inkludert i prisen på bilen. Vi betaler altså indirekte også for 1. år, og må kunne forvente at tjenesten fungerer skikkelig, og dette er ikke et gratistilbud fra VW som vi skal akseptere en dårlig kvalitet på.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA