Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Billig ladekabel til 2013-Leaf?

Startet av Tompro, fredag 14. oktober 2016, klokken 21:39

« forrige - neste »

Tompro

Appen får kontakt med serveren, men serveren snakker tydeligvis ikke med bilen. Nå står status som oppdatert sist 3 dager siden.

Har det fungert for noen de siste dagene?

Særdeles lite imponerende system...

tutti

Car-net fungerer som vanlig idag 100% på min egolf, med meget kjapp oppdatering, slik den har fungert i 2 år.

shufu

Det fungerer bra for meg i det siste 3 uker. Før dette det har vært helvete i 3 måneder.
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Elmo

Jeg har forvarmet eUp'n min to ganger via app'n siste uka. No problem.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Morten Kjølberg

Jeg var på Møller Ryen og spurte og fikk beskjed om at CARNET ikke fungerer pga bytte server. Ringte kundeservice på Møller som ikke hadde fått beskjed om dette ? men sjekket og hadde ingen tidspunkt for oppe tid.  Merk at det ikke er lagt ut melding om dette !!

Mortstokk

Forvarming/kjøling har ikke fungert på min e-up på hvertfall 1/2 år.
Fungerte helt fint fra bilen var ny(juni15``) og noen måneder, så har den egentlig ikke fungert noe særlig siden.

Får opp all data, men får ikke startet varmeren verken fra app, eller forhåndsinnstilling i bilen.

Elmo

Jeg brukte CarNet og forvamet bilen kl. 8 idag. No problem.
Testet igjen akkurat nå (14:24).  APPen sier iallefall at det er slått på.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

elektrolux

Gav opp car net for snart 2 år siden, men skulle gjerne hatt litt forvarming når vinteren nærmer seg.

Er det enkelt og gratis å reaktivere dette?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jonrb

Jeg har vet et par anledninger koblet fra bilens 12V-batteri for å resette GSM-modulen i bilen.
Dette har fått igang kommunikasjonen med CarNet igjen.
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

nortrahof

Jeg har aldri betalt for noen oppgradering eller fornying. Snart er bilen 3 år - og CarNet virker fremdeles.
Det er ikke så mye jeg bruker den, så betaling er uaktuelt - om dette noensinne blir tilfelle.
Har aldri behøvd å resette noe som helst - men av-og-til virker den ikke. - Trolig ustabilitet i noen programvare et annet sted en selve bilen?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

aageaasved

car net har virket 100 prosent etter oppgradering på nyåret. har no hatt carnet i 3 år uten å betale er nå strålende fornøyd :) :) :) :) :) :)

Elmo

Sitat fra: elektrolux på fredag 26. august 2016, klokken 14:48
Er det enkelt og gratis å reaktivere dette?
Re-Aktivere?? Er du sikker på at du har blitt de-aktivert ??
Jobbens eUp, reg jan 2014. Aldri betalt. Car-net funker
Kollegas eUp, ref feb. 2014. Aldri betalt. Car-net funker
Egen eUp, ref des. 2014. Aldri betalt. Car-net funker

Tompro

Sitat fra: Tompro på torsdag 25. august 2016, klokken 13:40
Appen får kontakt med serveren, men serveren snakker tydeligvis ikke med bilen. Nå står status som oppdatert sist 3 dager siden.

GPS modulen måtte resettes. Møller gjorde det i morges. De frarådet å selv koble fra batteriet, for da ville mange andre innstillinger kunne gå tapt.

Mortstokk

Sitat fra: Tompro på mandag 05. september 2016, klokken 08:45
Sitat fra: Tompro på torsdag 25. august 2016, klokken 13:40

GPS modulen måtte resettes. Møller gjorde det i morges. De frarådet å selv koble fra batteriet, for da ville mange andre innstillinger kunne gå tapt.

Vet du om de gjorde noe annet enn å nappe ut sikringa til GPS modulen? Jeg har prøvd det på min, uten resultat.

Tompro

Vet ikke. De holdt på 30-40 minutter, og jeg fikk ingen papirer, bare beskjed at nå er det i orden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA