Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sabia

#1
e-Golf / Sv: Estimert Levering - e-Golf
torsdag 11. september 2014, klokken 14:32
Jippi! Har fått bekreftet produksjonsuke 41 nå, med overlevering uke 45 ;D Bestilte starten av Juli om jeg husker rett!
#2
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.
torsdag 11. september 2014, klokken 00:44
Sitat fra: leafeierskien på onsdag 10. september 2014, klokken 16:28
Sitat fra: sabia på onsdag 10. september 2014, klokken 16:22
Ladeplassene er til for at folk skal lade. Dersom du er i sentrum I jobbsammenheng så betal på vanlig parkering og få refundert gjennom jobben som alle andre. Ikke snylt og gi mer ammunisjon til elbil haterne der ute, som vil ha slutt på elbilgodene.

1) Jeg får selvfølgelig ikke refundert utgifter til parkering. Jeg står ikke parkert for å irritere noen.
Dersom arbeidsgiveren din ikke refunderer 70 kr/dag for parkering burde du seriøst vurdere å bytte jobb! Det finnes ingen god grunn til at et firma ikke skal gjøre refundere dette.
#3
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.
onsdag 10. september 2014, klokken 16:22
Ladeplassene er til for at folk skal lade. Dersom du er i sentrum I jobbsammenheng så betal på vanlig parkering og få refundert gjennom jobben som alle andre. Ikke snylt og gi mer ammunisjon til elbil haterne der ute, som vil ha slutt på elbilgodene.
#4
e-Golf / Sv: Rabatt e-Golf
fredag 29. august 2014, klokken 15:46
Jeg fikk 8% på bil og alt utstyr gjennom rabattavtale for ansatte :D Er ansatt i en veldig stor, internasjonal bedrift (>100.000 ansatte)
#5
e-Golf / Sv: Hvordan konfigurerer du din e-Golf
søndag 17. august 2014, klokken 19:17
Til dere som får 8-11% rabatt, er det gjennom storkunderabatt? Hva skal til for å få dette? Min arbeidsgiver har 10% på VW, også til ansatte. Men VW ber om et signert/stemplet skjema der arbeidsgiver går god for at arbeidstakeren har minst 6000 km i året og/eller fast eller variabel dellønn for bruk av bil i jobb. Det er noe vanskelig å bevise da det varierer veldig for min del hvor mye jeg kjører i jobbsammenheng.

Hvilke forhandlere er det som slår av 11% uten noe større argumentasjon? ;D
#6
e-up! / Sv: Tips om kjøring (rekuperasjon) og lading
mandag 04. august 2014, klokken 17:43
Trekk spaken til B en gang til så skal du gå tilbake til D. Tror jeg ihvertfall!  :)
#7
Man kan ifølge kontrakten hos vw trekke seg helt frem til bilen er levert, og i praksis også da. Dessuten er klausulen om at Møller kan endre prisen på bilen ihht endrede avgifter etc ikke gyldig dersom levering er etter 6 mnd fra signeringsdato. Så jeg tar ihvertfall dette med knusende ro. Har for øvrig ingen tro på at elbiler plutselig får engangsavgift da det vil totalt ødelegge for alle elbileiere - for da stuper salget og utbyggingen stanses. Ingen regjering har ryggrad til å gjennomføre det, spesielt ikke etter diesel-skandalen (lokalt vs. global forurensing).
#8
e-Golf / Sv: Inntrykk etter prøvekjøring av E-Golf
torsdag 31. juli 2014, klokken 19:32
Tabellen over regen-nivåene er rar... Det står mange steder at D3 og B er identisk regenereringsnivå...?

Jeg synes derimot ikke det er rart å bruke enheten kWh/100km ved regen - det er akkurat samme enhet som forbruk av bilen. Dersom en fossilbil kunne ha regenerert bensin/diesel ville enheten vært (minus) x antall liter/100km, ikke sant? Det rare er derimot at det her påstås å være at fast tall - det kan ikke være tilfelle i praksis. Disse tallene må variere med hastighet, ellers så må retardasjonen øke jo lavere hastigheten blir (noe som ikke oppleves å være tilfelle).
#9
e-Golf / Sv: Vis oss ditt e-Golf-forbruk!
søndag 20. juli 2014, klokken 16:18
Jeg tror det har med (overskudd av) dreimoment og massefart å gjøre. Jeg kjørte en Dogde RAM pickup med 3 hester på henger fra Portugal til Norge, og den trakk vel 17-18 l/100km. Uten henger trakk den 16.

Når jeg kjører min RAV4 trekker den til vanlig 10.5 l/100km. Kjører jeg med tom hestehenger (tysk Westfalia med nye bremser, egenvekt 820kg) så trekker den 17 l/100km!!

RAM'en har bøtter og spann med dreiemoment, og går opp bakker med nesten samme pedal som flatmark. Man merker knapt om man har henger+hester bak eller ikke. Den har et overskudd av dreiemoment, selv med stor last. RAV'en klarer knapt å trekke seg selv, og får utrolig dårlig akselerasjon og den må jobbe masse i automatkassa for å finne noe som kan trekke.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA