Sitat fra: Sbr på torsdag 21. juli 2016, klokken 13:52Joda, den kan jeg se. Jeg er hverken i mot Tesla, elbiler eller Musk så det er ikke ment som et argument mot Tesla. Selv kjører jeg fort 50mil i løpet av en dag pga lange strekninger her i nord hvor CC er flittig brukt. Det er en komfortfunksjon og så kan man selvsagt argumentere med at høyere komfort gir større sikkerhet siden man er litt mindre anspent osv like fullt er det ikke ment som en sikkerhetsfunksjon. Radaren i VW emblemet er en sikkerhetsfunksjon og så kan man argumentere med at det gir bedre komfort å tenke på at man har en barrière ekstra før en evt kollisjon, like fullt er det ikke ment å gi bedre komfort. Så langt har den alltid tolket situasjonen feil slik at den har gitt meg mer bry enn hjelp og derfor totalt sett gitt mindre komfort.Sitat fra: smaug01 på torsdag 21. juli 2016, klokken 10:37Man må jo begynne et sted, det vil ikke plutselig dukke opp autonome biler ut av det blå. Systemet må bygges opp gradvis, og hvert steg må testes over milliarder av km i forskjellige forhold av forskjellige brukere. Det er ikke mulig å få til uten å gi forbrukere muligheten til å bruke systemet.
Jeg sliter litt med å forstå hva Teslas AP egentlig har for noe hensikt? Hvorfor vil Tesla i det hele tatt gi kundene sine dette valget når den åpenbart ikke har noen særlig nytte hverken komfortmessig eller sikkerhetsmessig? I prinsippet må bilen med AP på kjøres som en helt vanlig bil med CC. Sikkerhetsmessig har den ingen reell funksjon all den tid den ikke kan defineres som en sikkerhetsfunksjon så hvorfor gjør Tesla dette mot seg selv?
Komfortmessig er jeg helt uenig, kjører i snitt 10 mil hver dag med AP. Definitivt mye mer behagelig enn å kjøre uten.
Hva er AP ment å tilføre fra Teslas side? Trygghet eller sikkerhet?
Funksjoner som ACC gir ikke meg mer komfort, jeg klarer ikke å stole på den og mener personlig at jeg heller ikke skal gjøre det.
Tesla sier at du skal holde hendene på rattet, du er ansvarlig, du må ikke overlate bilen til AP osv osv. Veitrafikkloven gir deg ingen frikort mtp AP så igjen hva er det man egentlig har igjen? Hvorfor sette kundene sine i en kinkig situasjon?
Autonome kjøretøy uten kommunikasjon seg i mellom i sanntid har jeg ikke trua på. Alle sanser basert på det som allerede har skjedd er en dårlig ide tror jeg. Man kan samle inn data til krampa tar deg men er man alltid den siste som mottar informasjonen, vil det alltid bli brannslukking.