Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ebye

#1
Jeg har hatt kassen ute for renhold og maling.
Med kassen på plass får jeg "system falt" , men bilen starter og kan kjøres fremover og bakover som normalt. Feilen lar seg ikke lese/slette med nikkometer.
Setter jeg bilen på lading blærer vifter i lader og ladelys blinker normalt i dashboard, men den tar ikke lading.
Hva skyldes det og hva kan jeg ha gjort feil( har hatt noen Thinker og tatt ut og rengjort mange kasser på egne biler uten problemer...
#2
Er det noen designbyrå eller personer som kan knyttes til det unike designet som PIVCO og THINK er blitt så kjente for?
Siden jeg fortsatt holder liv i to++ biler er jeg blitt mere nysgjerrig på hvem som har preget designet.
(Jeg har latt meg fortelle at den første styreformannen er/var svært høy og derfor er det god takhøyde i bilen... - rykte eller god historie?)
#3
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Airbaglys til besvær
fredag 24. februar 2017, klokken 12:53
Jeg har tabbet meg ut med demontering av Airbag da jeg skulle justere rattet på rattstammen(rett frem; skjevt ratt):
Rekkefølgen som jeg tror frembragte feilmeldingen:
Tenning av,
Demontert airbag,
Tenning på(måtte flytte bilen), *
Tenning av,
Montert Airbag
Tenning på: Rødt airbaglys

* airbaglys kan ha kommet her første gangen.

Kan airbaglys slettes ved å koble fra 12V og sette bilen "død" eller på annet snedig vis?
Jeg har Nikkometer.

Egil
#4
Jeg har hatt et periodisk problem med to forskjellige Thinker:
Feilmelding:System Failure, avlest med Nikkometer som "Isolation fault" både temporert og permanent. Feilen kommer og går, tilsynelatende uten merkbar påvirkning.
Bilen starter og kjører som normalt.
Under lading stopper feilen ladingen, men får bilen fred en times tid kan den fortsette lading for enda en time. Disse feilmeldingsbygene varer en ukes tid. En gang ble feilen(e) provosert fram ved en brå oppbremsing.
Når denne åpenbare ad hoc feilen kommer og går, kan det høres en knitring tilsvarende dårlig elektrisk kontakt i området sikringsboksen/instrumentene uavhengig av om feilen er "av eller på".
Har noen opplevd tilsvarende og kanskje har en løsning?
#5
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sprekk i utvendig takplate
søndag 14. desember 2014, klokken 12:18
Jeg har fått en (uhelbredelig?) sprekk i takplaten uten at platen har løsnet på min 2001mod.Den er foreløpig rettet - tettet - med McYver-tape.
Jeg har tilgang på en takplate fra en "ny" 2008-Think.
Er platene like og kan brukes eller er det et synsbedrag(målebedrag)?
#6
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Halv Stang?
lørdag 06. desember 2014, klokken 16:31
Er det ikke 7-årsdag i dag for nådestøtet til Think på Aurskog?
#7
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Oppvarmede seter?
lørdag 29. november 2014, klokken 10:47
Er det kablet strøm for varmesete H/V?
Har det vært solgt noen med varmeseter?
#8
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Batteri
mandag 24. november 2014, klokken 03:18
Skal nett sette inn battkassen og lurer på: Hva er det hvite stoffet som termometerfølerne i batt nr 3 og nr 16 er pakket inn i?
Er det kritisk at hullet er fyllt med dette fettet/klisset?
Hvor får man tak i slikt?(når en vet hva en skal spørre etter...)
#9
Byttet batteri, sjekket spenning i 12V stikkontakt i kupeen = 12,55
%meterpilen vibrerer fortsatt under null% og vindusvisker går sine turer over vinduet ved aktivering startnøkkel...
Alle sikringer er kontrollert, målt: OK
Kollisjonssikring(rød trykknapp foran) er trykket inn(ingen klikk)....
Ved tilkobling ladekabel lyser Power og CarLink blunker, det høres noen klikk fra batterikassen umiddelbart og det durer kontinuerlig fra en vifte eller vannpumpe, ingen feilmelding på ladekabelboks, men ingen lys fra ladeindikator på dashbord. (Vakumpumpe bremser starter ved trykk på bremsepedal)
#10
12V er ladet og viser 12,65, men var 11,45 før lading.
% instrumentet står og vibrerer med pilen "under" 0% ved tenning avslått. Det "er"/var 30% igjen før teateret startet.
Når tenningen slåes på starter vindusvisker og går fire ganger over ruten. Ingenting virker når bilen "startes". Eneste instrumentlyset det er liv i er det som viser et batteri med + og - ....
Gearvelger får bilen i fri slik at den kan trilles.
#11
Straks nøkkel vrides nekter Think'n absolutt alt; alle instrrumentlys og gearvelgerlys blunker intenst og det følges av knitring i takt med blunkingen. Straks nøkkel er ute blir det stille og mørk igjen.
noen som har en løsning eller ide om hva jeg skal foreta meg?
#12
Jeg har en CaliforniaThink med telleverk i Miles.
Er det mulig å omprogrammere telleverket på både total kjørelengde og trippteller fra miles til kilometer.
Speedometer/hastighetsviser er uproblematisk å forholde seg til for skiven er i prinsippet den samme og hastighetsutslaget på viseren er identisk.
#13
Jeg har fått følgende - for meg uforståelige - feilmeding på Nikkometeret:
Under lading feilmelding, på charger ettet 21% lading:

Temporary fault: (sc on fan)

samtidig gikk ladeeffekt ned fra ordinære 1,76 KwH til 0,46KvH...
Bilen fikk stå over natten uten lading og feilen resatte seg selv. Ladingen kunne fortsette i dag med 1,76KvH. Bilen kjører ok og har normal effekt.

Underholdende, reparerbar el katastrofefeil under oppseiling?!??

#14
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: SYSTEMFEIL uten feil?
mandag 07. oktober 2013, klokken 17:10
Nuh går alt så meget bedre; nett som før kranglingen begynte. Med batteriene på plass stod fortsatt % = 0. En full lading til 100% og alle parametere ble som før; mao leeeenge før! 8)
#15
Jeg har fått ut  mine brytere med defekte lyspærer i og da slider pærene(orange monteringsfot) greit ut(ikke loddet på mine to biler).
Jeg har spurt både Ford(Kverneland) og Citroën(Scanauto) i Bergen, men de har bare byttet hele brytere... hvor de nå skulle komme fra...
Vet noen om hvor disse bevingede lyspærer(med orange vinger) finnes i salg?
Eller ble det bare produsert 5 lyspærer pr bil til vel 900 biler i sin tid?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA