Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ZerOE

#1
Zoe / Sv: Zoe på veg framover
lørdag 15. august 2015, klokken 11:20
Sitat fra: emil på lørdag 15. august 2015, klokken 09:43
Men Zoe-tallene gjør seg ikke merket i Norge med 11 registrerte til nå i august og 24 for hele juli. Tydelig at de har satset alt på å komme høyt opp på juni-målingen med 432 biler for å få mediedekning og håpe at det øker salget.

Og før man skylder på sommerferie holder f.eks Leaf og e-Golf tallene seg ganske stabile gjennom juni, juli og til nå i august.

Årsaken til de lave tallene for Zoe er en feil som er funnet på en elektronisk komponent på den nye R240 versjonen. Eks eiere har fått et skriv fra Renault om dette, mens kommende eiere ikke får bilen levert ut før dette er fikset.
#2
Zoe / Sv: Synlige forskjeller på R210 og R240 Zoe?
tirsdag 04. august 2015, klokken 20:29
Mener å ha lest et sted at 240 har krommet Renaultmerke i grillen, ikke blåfoliert som det var tidligere. Sikkert noen her inne som kan bekrefte/avkrefte det.
#3
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilsalget måned for måned
søndag 02. august 2015, klokken 00:19
Sitat fra: MrBacardi på lørdag 01. august 2015, klokken 12:44
Dette er førstegangsregistreringer i Norge Juli 2015:


1   Ford   Ranger

Totalt 2174

(Ulike navngivninger for Nissan Leaf, Renault Kangoo Express Z.e. og Mercedes er gruppert sammen for å gjøre tallene enklere)

Av disse er laveste regnr EL 12268, høyeste EL 73522

Ford Ranger har vel kommet med ved en feiltakelse?
#4
Zoe / Sv: Villendende markedsføring fra Renault
onsdag 01. juli 2015, klokken 22:50
Villedende markedsføring eller ei, 431 Zoe registrert i Juni.
#5
Zoe / Sv: Villendende markedsføring fra Renault
tirsdag 16. juni 2015, klokken 23:40
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 16. juni 2015, klokken 20:13

Ingen betalt Fortum avtale. Det som står på hjemmesiden med 5 års Fortum avtale er svindel.


Jo, 1 års lading er inkludert. Hvor står det på hjemmesiden at 5 års lading er inkludert?
#6
Zoe / Sv: Kjørelengde på eit fullada batteri
lørdag 25. april 2015, klokken 15:34
Sitat fra: sims på lørdag 25. april 2015, klokken 12:16
Er det noen med den nye utgaven av Zoe som har erfaringer? Går den lenger enn den gamle, eller er det ubetydelig forskjell?

Den første ble levert ut i går så litt tidlig å si ennå.
#7
Sitat fra: elektrolux på søndag 12. april 2015, klokken 09:24
Ser at prisene øker kraftig i forhold til dekk/felg pakkene til Classic bilene, men et raskt søk gav meg en komplettpris til Zoe på under 5800 kr.

15" og uten TPMS dette da, så du sammenligner vel ikke epler mot epler her akkurat.
Men rundt 9k bør være mulig å få til med å kjøpe uoriginalt.
#8
Sitat fra: elektrolux på fredag 10. april 2015, klokken 18:05
Sitat fra: Elise på onsdag 08. april 2015, klokken 17:50
Sitat fra: nime01 på onsdag 08. april 2015, klokken 10:28
Kan man spørre hva som var årsaken?
Jeg ble bare direkte demotivert av at det kosta nærmere 20 000 kr mer enn jeg hadde trodd.

I dag har vi fått med oss e-upen hjem for å prøvekjøre den litt mer enn en liten tur, men det er jaggu ikke riktig dette heller...

Dessverre akkurat samme som skjedde meg. Trodde jeg kunne får en Zoe til annonsert pris, men den gang ei. Her må Renault skjerpe seg. Tror de mister mange kunder på å lokke kunder til butikken for så å legge på alle mulige kostnader. Andre merker klarer dette bedre på en eller annen måte. Tror Renault fokuserer så mye på pris, at de tiltrekker seg prisbeviste kunder som ønsker ryddig prising.


Skal du kjøpe Renault til annonsert pris må du kjøpe fra forhandleren i Oslo. At forhandlere rundt om i landet legger på frakt fra 2-5k gjelder vel alle bilmerker. For Elises del kom det som et sjokk at vinterhjul og metallic lakk kom som et tillegg i prisen..
#9
Zoe / Sv: Kjøpe ny eller gammel motor?
lørdag 11. april 2015, klokken 14:03
Sitat fra: TM på lørdag 11. april 2015, klokken 07:58
For mitt bruk vil nok litt lenger rekkevidde være en fordel framfor 43 kw maks ladefart. Siden den nye bilen lader raskere på lavere effekter, vil det bli interessant å se hvor mye forskjellen vil utgjøre i praksis på en 15-90 % lading en vinterdag. Det er vel den situasjonen som vil være mest aktuell hvis bilen skal brukes til langkjøring. Men Renault tar en sjanse ved å ta bort muligheten for hurtiglading, og det vil nok konkurrentene utnytte for alt det er verd. Kia kan jo skryte av 100 kw hurtiglading, selv om det visstnok ennå ikke finnes noen ladere som kan levere dette. Samtidig er det ingen som kan matche 240 km teoretisk rekkevidde, så der har de sitt trumfkort. At Zoe fortsatt i ny utgave ikke kan lbestilles med en original DAB + radio er for meg uforståelig. Alt tyder på at det snart blir lansert, men de venter nok med å lansere det for ikke å miste salg nå i vår. At bilen heller ikke kan bestilles uten Wall-box (med fradrag i prisen på ca 15.000) gjør at bilen desverre for er uaktuell for meg i øyeblikket, siden jeg allerede har en Pod-Point wall-box i garasjen.

Kjøpte ikke du en Zoe for en stund tilbake?
#10
Zoe / Sv: Leveringstid Zoe
lørdag 04. april 2015, klokken 14:37
Sitat fra: TM på lørdag 04. april 2015, klokken 09:12
Sitat fra: pudderjagar på fredag 03. april 2015, klokken 19:51
Eg skreiv kontrakt 25 februar men har ikkje fått endeleg leveringsdato. Så rekna med at den dukkar opp veldig snart. Fannt ikkje ein bil som var betre til mitt behov så eg får venta. Ok, Tesla er betre men prisen er ikkje betre!
Har du fått beskjed om du får levert bil med 43 kW lader, eller 22 kW lader ?

"Nye" Zoe kunne man først bestille fra 20/3 så vil tro det er 43 kW han har i bestilling.
#11
Zoe / Sv: Meget støyende varmepumpe?
torsdag 02. april 2015, klokken 12:01
Sitat fra: Kianus på torsdag 02. april 2015, klokken 09:34
Soul vs. Zoe i lyd på varmepumpe blir som å sammenligne en mopedmotor på tomgang mot en V8 på 4000 RPM. :)

Da er jo valget ganske enkelt :)
#12
Zoe / Sv: Salgstall 10. - 16. mars 2015
onsdag 01. april 2015, klokken 19:59
228 stk ble tallet for mars.
#13
Sitat fra: TM på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:53
Hvorfor er Renault miljøet så redd for kritiske kommentarer. Jeg kan ikke se at Renault har blitt behandlet  dårligere enn andre leverandører som opplever problemer.  Det var da ikke så mye superlativer å høste for VW importøren da e-golf med varmepumpe ikke kunne leveres. Og Mercedes og Ford har også fått mye kritikk for sin elbil-satsing.  Importøren burde heller bruke elbil-forum for å forstå kundenes ønsker, framfor å ta en arrogant "vi vet best" holdning til det som måtte komme av kritikk.

Renault er et merke som knapt har eksistert i dette landet de siste årene, at de er mere sårbare for kritikk på dette forumet en VW er vel kanskje ikke så rart? VW spyr jo ut tusenvis av biler uansett hva de måtte finne på. Folk har jo "gladelig" ventet et år for å få Golf med VP.
#14
Zoe / Sv: Hvor mange Zoe selges i Norge
lørdag 28. februar 2015, klokken 19:23
Sitat fra: THE på lørdag 28. februar 2015, klokken 11:49

Jeg har hatt Renault tidligere, og var godt fornøyd med bilen. Det var litt verre med forhandlernettet, men dette var akkurat i den perioden Renault selv tok over for Volvo. Jeg er litt spent nå fordi det blir 200 km til nærmeste Renaulforhandler.

Hvor holder du til?
#15
Zoe / Sv: Hvor mange Zoe selges i Norge
lørdag 28. februar 2015, klokken 10:56
Sitat fra: emil på fredag 27. februar 2015, klokken 22:06
Sitat fra: ZerOE på lørdag 14. februar 2015, klokken 14:23
Det ble registrert 433 Zoe i 2014.
Januar 2015, 79 stk.

Tallet for februar ser ut til å bli 51 registrerte biler. Hvor blir det av alle bilene som blir vistnok blir solgt?



Tja. Nå kjenner ikke jeg til hvor mange kontrakter Renault sitter inne med, men det var vel snakk om et nytt lass med biler i Mars? Et lass for Renault trenger riktignok ikke å være mer enn 200 biler..

Uansett så tror jeg taket for Zoe i Norge ligger på 600-800 biler i året. For dårlig forhandlernett, og skepsisen blant Ola og Kari er nok for stor til at det blir den salgssuksessen enkelte her fantaserer om.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA