Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tikkerol

#1
Har nå målt mønsterdybde på alle dekkene. Målt på midten, inner- og ytterkant. Alle dekkene var jevnt slitt. framdekkene hadde ca 8.2mm mønster igjen, og framdekkene ca 7.8mm. Ny pris 3000kr.

#2
Ser mange er skeptiske til å kjøpe brukte dekk da flere har slitt ut sine dekk iløpet av en sesong. Disse dekkene har stått på en Model S 60 (mindre hk) med standard demping (ingen negativ camber). De har blitt brukt til småkjøring til/fra jobb og fremstår som nye. Null synlig slitasje. Se bilder og døm selv. Kom med bud.
#3
Ny pris. 3500kr
#4
Selger 4 dekk som kun har rullet 300 mil, brukt fra midten av Mai til midten av Juli.
Har stått på en Model S 60kwh og kun brukt til småkjøring til/fra jobb.

Dekkene kan hentes i Tønsberg.

Disse dekkene koster ca 3700kr pr. dekk.
Her får du 4 dekk for Kr 3700.
#5
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
onsdag 28. mai 2014, klokken 11:42
Sitat fra: DesiTesla på onsdag 28. mai 2014, klokken 11:36
Sitat fra: Sponzo på onsdag 28. mai 2014, klokken 10:21
Hei folkens,

Har fått masse små rustflekker på bilen etter vinteren og har gått til innkjøpp av IronX som forhåpentlig skal ta det meste.

Har aldri brukt IronX før og hører + leser meg til at det ikke er sunnt for krom deler på bilen - angivelig skal moderne biler tåle det pga. det vistnokk ligger noe film over kromen for beskyttelse.

Noen her som vet hvor påpasselig man skal være i forhold til Tesla S og dele litt av erfaringen sin?

Her tenker jeg spesielt på dørhåndtak, ramme rundt vinduer, ramme rundt nosecone, sidespeil, kromliste nederst under dører og kromliste på bakluka

Jeg har ikke fått bilen enda men har som deg bestilt Pearl White, nysgjerrig på hvor du har fått disse rustflekkene, evt bilder?

Hvordan kan man forebygge rust(trodde aluminium ikke rustet) evt vil det være lurt å ta lakkforsegling (Ceramic Pro)
Dette er jernpartikler fra pigger osv som fester seg i lakken.
De er nesten ikke mulig å se på en mørk bil. Men man kjenner dem når man stryker hånden over en nyvasket bil. Voksing beskytter en del mot disse jernpartiklene. Men de setter seg uansett, spesielt på vinteren. Iron-X fjerner de veldig lett.
#6
Model S / Sv: Negativ Cambervinkel - Dekk ødelagt!
fredag 25. april 2014, klokken 10:42
Jeg antar dette har mye å si hvilken høyde man kjører i.
Når de på fabrikken justerer inn camber så gjøres dette i low, normal eller high position.
Siden bilen ikke har automatisk justering av camber, vil vinkelen være feil med en gang du senker eller hever bilen.
Hvis bilen er kalibrert i normal posisjon, og man kjører 90% i low, så vil dette påvirke slitasjen.
Selv om kun negativ camber i seg selv ikke sliter så alt for mye, vil en så tung bil, med så mye krefter og aktiv kjøring slite noe veldig på myke dekk. Kunne vært interessant å vite i hvilken posisjon Tesla kalibrerer hjulene i.

Med blandt annet dekkslitasje i tankene har jeg bestilt standard fjerding selv. Men er spent på hvordan hjulstillingn er uten luftfjæring.
#7
Model S / Sv: Mulig å ettermontere DAB radio?
torsdag 12. desember 2013, klokken 14:19
Det finnes en rekke dab-moduler som man kobler til USB-inngangen på bilen.
Bilen ser denne som en minnepenn og man bytter kanal ved å bytte låt i bilen.

Se her for forksjellige priser og utgaver:
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=15240&katid=1205&id=
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11800&katid=1205&id=
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=12788&katid=1205&id=
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11992&katid=1205&id=


#8
Model S / Valg av lademulighet hjemme
mandag 09. desember 2013, klokken 12:35
Jeg har prøvd å lese om alle de forskjellige lademulighetene man har når det gjelder hjemmelading.
Jeg får ikke min bil før mot sommeren, men driver nå å planlegger hvordan dette skal gjøres.

1) Jeg har hatt elektriker på besøk som har estimert en pris på 7000kr for trekking av kabel(ca 15-20m) fra sikringsskap til garasje, ny kurs med 32A sikring, 1-fas og stikk i garasjen. Er dette en upris?

2) Jeg ser også flere invisterer i slike saltobokser. Hva er fordelen med salto hjemme?
Jeg får vel ikke noe mere fart på ladingen kontra en blå plugg?

3) På saltoboksen er det type2 støpsel, går denne direkte i bilen eller trenger den overgang?

4) Dersom jeg dropper saltoboks og går for blå kontakt, må jeg da benytte meg av mobilladeren og et adapter?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA