Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - turfsurf

#1
Alle Model S D og alle Model X vil klare det, og er de eneste med firehjulsdrift frem til iPace og e-tron kommer neste år.
#2
Model S / Sv: Software 2017.42 a88c8d5
onsdag 01. november 2017, klokken 06:17
Må ha litt moment på rattet uten nødvendigvis å svinge. Bilen liker og å ha god klaring til biler bak i feltet man skal skifte til.
#3
I3 har veldig mye dekkstøy dog. Ikke en god benchmark.
#4
Model X / Sv: Er det nivåregulering på luftdempingen?
søndag 29. oktober 2017, klokken 07:39
Vår X ble levert med always low som default.
#5
Model X / Sv: Hvilke vinterdekk har du kjøpt til Model X?
søndag 29. oktober 2017, klokken 07:29
Det må du fortelle til min X100, den er ikke enig.

Model X har forskjellig bredde foran og bak på alle. 255 eller 265 avhengig av dekkmerke foran, og P får 285 bak, vanlig har 275. Model S derimot har samme foran og bak, utenom P modellene med 21». Men mener jeg leste at alle 21» blir levert med 265 bak nå.
#6
Model S / Sv: Software 2017.42 a88c8d5
lørdag 28. oktober 2017, klokken 22:54
Har 2017.42 på en Signature AP1 loaner nå. Den oppfører seg litt merkelig. Følger ikke fartsgrensene, og lar meg kjøre så fort jeg vil med AP de fleste plasser.
#7
Model S / Sv: Evnen til å kjøre helt på egenhånd
lørdag 28. oktober 2017, klokken 22:51
Har fulgt med på den tråden på TMC. Gir grunn til forsiktig optimisme. Gir Tesla til nyttår før jeg klager (både på EAP og FSD)
#8
BMW i3 / Sv: Bytte av batteri i3
lørdag 28. oktober 2017, klokken 13:21
Det er vel allerede mulig å oppgradere batteriet i i3, spørsmålet er om det er verdt kostnaden. Er ikke så veldig langt opp til ny bil da.
#9
Model S / Sv: Evnen til å kjøre helt på egenhånd
lørdag 28. oktober 2017, klokken 13:16
Jeg tror nok biler med FSD gradvis vil få features som skiller de fra EAP. Siste SW release har allerede algoritmer som bruker alle kamera (sikkert i shadow mode).
#10
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Import av Bolt
fredag 27. oktober 2017, klokken 11:05
De siste to ukene har jeg kjørt 2x 2x65mil på to dager. Med kun Schuko lading på destinasjon. Uten hurtiglading hadde jo ikke det fungert.

T.o.m hytteturer på 25 mil fredag-søndag med litt kjøring på lørdag vil være å strekke det.
#11
Tesla / Sv: Dagens skrekkhistorie: Homelink
torsdag 26. oktober 2017, klokken 11:19
Ellers kan man vel holde ett lite øye med skjermen, bilen sier fra når den har tenkt å åpne eller lukke porten.
#12
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
torsdag 26. oktober 2017, klokken 11:14
Nei, litt forskjellige dekk foran og bak bør gå helt fint.
#13
Model X / Sv: Tanker om Tesla kan gå konkurs
onsdag 25. oktober 2017, klokken 14:23
Vet ikke jeg, vår ble produsert i april. Utenom en drøss med lakkfeil fra fabrikk, så er det følgende:


  • Knirk i FW dør - fikset
  • Knirk i føresete - inne for forsøk 2
  • Koppholder sluttet å komme ut
  • Automatisk førerdør sluttet å virke
  • Kobling av profil mot nøkkel sluttet å virke
  • Gul stripe på skjerm
  • FW dør høyre side åpner seg ikke utover lengre

Er vel ikke definisjonen av pålitelighet.
#14
BMW i3 / Sv: Continental Conti Viking Contact 6
mandag 23. oktober 2017, klokken 19:50
Uh, bra jeg nettopp fikk sikret meg ett sett Bridgestone dekk da. Vil ikke ha mindre regen...
#15
Model X / Sv: Model X - Dekk og felger
mandag 23. oktober 2017, klokken 18:36
BTW, UG2 støyer marginalt mindre.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA