Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Loppa

#1
Sitat fra: HCO på fredag 25. november 2016, klokken 08:20
Sitat fra: Loppa på torsdag 24. november 2016, klokken 00:35Formålet er for å sende månedlig data til arbeidsgiver for refusjon av forbruk.

Dette hørtes ut som mye styr for å få refundert et par tusenlapper årlig. Det må da være en billigere og enklere løsning for begge parter om arbeidsgiver øker lønnen din med f.eks. 5.000 kroner?

Tja. Ditt forslag er nok litt kortsiktig.

Her spiller årlig kjørelengde og planlagt antall år inn. Øker man lønnen kommer skatt og arbeidsgiveravgift inn og søler til regnestykket, så den reelle kostnaden blir fort mye høyere enn nødvendig på en slik kortsiktig løsning.

Med et par hundre firmabilbrukere og et 10-års perspektiv så blir en kortsiktig løsning unødvendig dyr, om man finner et godt system for å håndtere en refusjonsordning.

Legger man til at man bør ha en form for hjemmeladeboks montert uansett, så blir det fort rimeligere med en godt drevet refusjonsordning.

Boksene som hittil har vært nevnt (Takk til de som har kommet med inspill ) kunne godt vært rimeligere ser jeg, men det er vel for lite volum fortsatt. Sånn er det vel inntil dette kommer inn hos store forretninger (Elkjøp, Lefdal etc.) og ikke bare små spesialselskap.

:)
#2
Har lett litt, men finner ikke noe konkret:

Kjenner noen til om det finnes "Ladeboks" for hjemmemontering som har forbruksmåling som kan leses av over nettet?

Formålet er for å sende månedlig data til arbeidsgiver for refusjon av forbruk.

Vet at dette finnes i Benelux-landene, men om noen tilbyr løsninger for dette i Norge hadde vært kjekt å få vite om.

:)
#3
e-up! / Sv: Problemer / løsninger e-Up!
onsdag 15. januar 2014, klokken 22:39
Opplever også ustabil Bluetooth-parring (Iphone 5). "Bluetooth-forbindelse brutt", får ikke lastet inn samtalelisten osv.

I tillegg begynner den noen ganger å spille musikk fra telefonen etter eget initiativ - selv om jeg hører på noe på radioen og har kjørt i flere minutter uten å røre noe som helst.

Opplever at lyden i handsfreesettet kan være dårlig (mye støy) for den på andre enden av samtalen når jeg kjører i høye hastigheter (90 - 110 km/t)(Når det er mye dekkstøy i bilen). Sakte fart/liten støy = god lyd.

Er det noen som vet hvor mikrofonen til handsfree-løsningen sitter ?
#4
e-up! / Sv: Close call
onsdag 15. januar 2014, klokken 22:30
Jeg forsøkte å kjøre min "tom" for en stund siden. Rekkevidden var 8 km da jeg egentlig var hjemme og ville forsøke hvor langt den gikk.

Jeg fartet rundt i nabolaget rett over 2 mil på tripptelleren, før jeg parkerte hjemme på 3 km igjen på rekkevidden.

Det var før jul da det var en god del plussgrader, men allikevel greit å få bekreftet at rekkeviddeberegningen er som en litt vrang dame - tolker alt i verste mening og er i overkant defensiv.

;)
#5
e-up! / Sv: Erfaring med e-Up! og ikke minst Car-Net appen
onsdag 15. januar 2014, klokken 22:23
Sitat fra: Loppa på fredag 03. januar 2014, klokken 01:14
Har nå hatt E-UP! en drøy måned. Bilen funker supert (straks 2000 km kjørt), men denne appen har begynt å irritere meg ganske kraftig nå... Den var problematisk første uken. Så fungerte den greit et par uker (litt treg innimellom), men nå har den ikke fungert på over en uke. Grrrr....

Feilen virker å være at jeg ikke får kontakt med bilen. Appen oppdaterer seg ikke med fersk ladestatus og den melder bare fra om at "ladekontakten ikke er tilkoblet", selv om den er det.  Får heller ikke styrt klimaanlegget, som irriterer meg mest - da dette var på topp 3 listen på tingene som gjorde at jeg valgte bilen.

Har noen fått noen løsninger på dette ?    "Min" selger hos forhandler er ikke tilbake på jobb før neste uke, og han som forsøkte å svare i hans sted i dag. Hadde bare en masse dårlig skjulte antydninger til at det var alt annet enn bilen/appen det var noe feil med og jeg er ikke av typen som synes slike feil er "festlig og spennende" å finne ut av. Ny bil = dette skal virke prikkfritt !


En oppdatering på min egen post:

Det har nå gått ca 3 uker uten at det har vært mulig å få kontakt med bilen. Selger hos Møller er nå på saken og har ftt beskjed av teknisk på Frysja(importør) om å melde inn bilen i et eget feilmeldingssystem så håndteres dette av Frysja i samråd med Tyskland. Så får vi se hva som skjer.

Det er greit å se at andre har samme problemer fortsatt, men ikke så greit å se at problemet ikke er løst enda...

Hos meg fungerer iallefall alt i bilen, så jeg programmerer avreisetider i E-styringen og får hvertfall startet med varm bil innimellom. Det er sjelden jeg reiser til samme tider til og fra jobb, så det er ikke alltid det passer 100%, men det funker i hovedsak greit.

Har nå passert 2600 km med bilen og den er knallbra, bortsett fra App-helvetet....
#6
e-up! / Sv: Erfaring med e-Up! og ikke minst Car-Net appen
onsdag 15. januar 2014, klokken 21:11
Den tar strøm fra "veggen", slik at du kan starte med fulle batterier og varm bil.

Hvis du har programmert inn "avgangstid" så vil også bilen starte ladingen på et slikt tidspunkt at den er fulladet akkurat når du skal dra.

Jeg har justert klimaanlegget til 25 grader når jeg parkerer. Da blir det godt og varmt i bilen når jeg har programmert inn avreise. Når jeg hadde 21 synes jeg ikke det gav nok effekt og den var bare "lunken" ved avreise.
#7
e-up! / Sv: Erfaring med e-Up! og ikke minst Car-Net appen
fredag 03. januar 2014, klokken 01:14
Har nå hatt E-UP! en drøy måned. Bilen funker supert (straks 2000 km kjørt), men denne appen har begynt å irritere meg ganske kraftig nå... Den var problematisk første uken. Så fungerte den greit et par uker (litt treg innimellom), men nå har den ikke fungert på over en uke. Grrrr....

Feilen virker å være at jeg ikke får kontakt med bilen. Appen oppdaterer seg ikke med fersk ladestatus og den melder bare fra om at "ladekontakten ikke er tilkoblet", selv om den er det.  Får heller ikke styrt klimaanlegget, som irriterer meg mest - da dette var på topp 3 listen på tingene som gjorde at jeg valgte bilen.

Har noen fått noen løsninger på dette ?    "Min" selger hos forhandler er ikke tilbake på jobb før neste uke, og han som forsøkte å svare i hans sted i dag. Hadde bare en masse dårlig skjulte antydninger til at det var alt annet enn bilen/appen det var noe feil med og jeg er ikke av typen som synes slike feil er "festlig og spennende" å finne ut av. Ny bil = dette skal virke prikkfritt !

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA