Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Snibur

#1
Hei, takk, skal følge med på det.
#2
 [attachment id=0 msg=998249]
#3
Nå har jeg byttet de to gummiboltene på høyre side av kompressoren, de på venstre side var ok så jeg lot dem stå. Jekket opp bilen og satte den på støtter, løsnet to klips i forkant av plastdekslet under bilen og lot de to bakre klipsene stå slik at dekslet hang i bakkant. Det var ikke så lett å skru løs de gamle boltene, så jeg tok ut de to brakettene de var festet i. Den ene er skrudd fast i kompressoren, den andre i en travers under bilen. Begge var festet med to bolter med 12 mm hode. Med disse ute var det ganske lett å skru løs de gamle gummiboltene som var festet med 8 mm muttere. Så la jeg inn en liten trebit for å holde kompressoren på plass, skrudde fast de to brakettene, og så de nye gummiboltene til slutt. Ikke så veldig vanskelig, men merker at jeg nok er for gammel til å ligge og skru under bilen. Men nå er den i orden igjen, ingen stygge lyder fra AC-kompressoren. Tusen takk til Engolf som sendte meg bolter han ikke trengte selv.

Jeg tok noen bilder, men skjønner ikke hvordan jeg legger dem inn i forum-posten ... :-\

#4
Supert, pm kommer, må bare fyre opp PC-en 
#5
Hei Engolf, jeg bor på Kolbotn utenfor Oslo og er veldig interessert i dine bolter!
Bilen ble godkjent for to nye år i dag så nå går jeg gjerne i gang med reparasjoner.
#6
Hei, takk for svar!
#7
Hei, jeg har også fått en slik ulyd når jeg slår på AC på min iOn 2011. Tror dere disse opphengsanordningen fra Biltema kan brukes til festene på AC-kompressoren? https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/Eksosanlegg/reparasjonssatser/opphengsanordning-2000017823

Hvor sitter kompressoren? Har forstått at det er under og at man kommer til den fra undersiden, men er det foran eller bak?
#9
Takk for gode råd. Fikk startet med startkabler, kjørte bilen hjem, lot 12 volt-batteriet få noen timer med batterilader, og har nå satt bilen på lading.
Det var taklyset som sto på og hadde tappet batteriet.
12 volt-batteriet er nok det originale fra 2011. Håper det holder fram til EU-kontroll til sommeren, er usikker på om bilen overlever kontrollen og har derfor ikke så lyst til å koste på noe særlig nå.
#10
Hei, det ser ut til at 12-volts batteriet på min iOn 2011 er flatt - må låse opp dørlåsen manuelt med nøkkelen, og den starter ikke. Står på et sted der jeg ikke kan koble til en 12 volt batterilader. Kan jeg starte den med startkabler med strøm fra en bensinbil? Hvis den starter - vil 12-volts batteriet bli ladet mens jeg kjører?
#11
Har akkurat bestilt Toyo NanoEnergy både foran og bak, i originaldimensjon. Får dem til uka, blir spennende å se hvordan de er.
#12
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Defa kupevarmer
mandag 25. september 2017, klokken 16:01
Jeg kjøpte kabel fra Defa, monterte den bak og trakk den inn i bagasjerommet. Der monterte jeg kupevarmer fra Biltema http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Vinterbil/Kupevarmer/Kupevarmer-1400-W-2000035069/  Kupevarmeren sitter bak bakseteryggen og peker opp/framover.
Og fjernstyring fra Clas http://www.clasohlson.com/no/Nexa-LGDR-3500-fjernstrømbryter-på-av-til-utendørsbruk/36-4607  +  http://www.clasohlson.com/no/Nexa-TMT-918-multifjernkontroll/36-4615

Har fungert utmerket i fire år så langt.
#13
Jeg fikk også radioen lett ut med i Biltema-bøyler på iOn 2011-modell. De skal vel bøye vekk noen haker som radioen er festet med, så det er sikkert viktig at de stikkes inn i hullene på riktig måte.
#14
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: DAB i C-Zero
mandag 07. august 2017, klokken 12:28
Jeg har akkurat bytta radio på min iOn. Overgangskabler fra Biltema fungerte perfekt. Hadde stor nytte av oppskriften til TB når jeg skulle finne permanent + og tenningslås +. Enkelt å skjule antenne ledning og å trekke den fra vinduet og fram til spilleren.
#15
Jeg har en Peugeot ce 122 hvor batteriet har tapt seg så mye at jeg ikke får brukt den til å sykle til jobben. Batteriet sitter i bagasjebrettet. Stagene som holder bagasjebrettet har brukket et par steder men dette har jeg reparert så det holder foreløpig. Nytt batteri koster 6500 hos forhandler i Norge. Ser at det selges sett med batteri, bagasjebrett med batteriholder og lader for lavere pris enn dette. Flere av disse har høyere kapasitet enn mitt - har sett opp til 18 AH. Mitt er på 10 AH. Er det uproblematisk å bytte så lenge jeg holder meg til 36 volt? Kan alt annet brukes - motor, sensorer, reguleringsboksen på styret,....?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA