Defa kupevarmer

Startet av lenny36, fredag 22. september 2017, klokken 11:17

« forrige - neste »

lenny36

Hei, jeg har blitt anbefalt å kjøpe denne til trillingen. https://bilradiospes.no/produkter/bilvarme/defa-warm-up-pakker/warm-up-ii-smartstart-pakke-1900w

Er det noen som har erfaring med denne eller kan anbefale et annet system? Er prisen grei?
Bilen står ute og blir nedfrosset på vinteren og jeg orker ikke en ny vinter med iskald bil [emoji51]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lars C. Krogenæs

Jeg monterte noe tilsvarende i min første gererasjons i-Miev:
Kupevarmer ved passasjersetet foran, og ledninger som jeg la i gulvet bakover, med plugg i støtfangeren.
Vær obs på at du ikke kan lade bilen og bruke viften på samme kurs samtidig.

Kittet inneholder en batterilader, som du ikke får bruk for.
Trenger du å styre dette trådløst, eller kan du ha en motorvarmer ur? Hvis du greier deg med det siste, holder det strengt tatt med https://bilradiospes.no/produkter/bilvarme/defa-warm-up-pakker/comfortkit-ii-1900w til 1756,-
(Her blir en splitter til overs, men det er ikke noe å bry seg om).

Se også:
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4061.0.html

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

lenny36

Tusen takk for tipset Lars:-) Vil egentlig ikke legge mer penger i dette enn nødvendig. Det viktigste er en form for tidsstyrt oppvarming. Vet du om den rimeligste pakken inneholder tidsur også eller er det noe jeg må kjøpe utenom?

Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Snibur

Jeg kjøpte kabel fra Defa, monterte den bak og trakk den inn i bagasjerommet. Der monterte jeg kupevarmer fra Biltema http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Vinterbil/Kupevarmer/Kupevarmer-1400-W-2000035069/  Kupevarmeren sitter bak bakseteryggen og peker opp/framover.
Og fjernstyring fra Clas http://www.clasohlson.com/no/Nexa-LGDR-3500-fjernstrømbryter-på-av-til-utendørsbruk/36-4607  +  http://www.clasohlson.com/no/Nexa-TMT-918-multifjernkontroll/36-4615

Har fungert utmerket i fire år så langt.
Kolbotn

Peugeot iOn 2011 og Citroën Grand C4 Picasso bensin 2017

Beamer Screamer

Jeg har tilsvarende varmer som trådstarter linket til, men det virker som du får med en del ting i den pakken som du ikke trenger. Jeg har bare selve varmeren og Defa-pluggen montert i bakfangeren og bruker fjernkontroll fra Biltema som linket til i annet innlegg over.

Varmeren funker fint som bare det og gjør trillinglivet om vinteren mye mer komfortabelt! Bilens varmeapparat klarer fint å holde temperaturen oppe når man starter med forvarmet bil, mens den ofte kan slite med å varme opp en frossen kupe.

Jeg lader og bruker kupevarmeren fra samme 16A kurs og det har gått helt fint, men jeg har bare 8A lading og i praksis er bilen alltid ferdigladet innen varmeren skrus på.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

lenny36

Sitat fra: Beamer Screamer på mandag 25. september 2017, klokken 23:10
Jeg har tilsvarende varmer som trådstarter linket til, men det virker som du får med en del ting i den pakken som du ikke trenger. Jeg har bare selve varmeren og Defa-pluggen montert i bakfangeren og bruker fjernkontroll fra Biltema som linket til i annet innlegg over.

Varmeren funker fint som bare det og gjør trillinglivet om vinteren mye mer komfortabelt! Bilens varmeapparat klarer fint å holde temperaturen oppe når man starter med forvarmet bil, mens den ofte kan slite med å varme opp en frossen kupe.

Jeg lader og bruker kupevarmeren fra samme 16A kurs og det har gått helt fint, men jeg har bare 8A lading og i praksis er bilen alltid ferdigladet innen varmeren skrus på.

Takk for innspillet:-) Etter 4 vintre med ullundertøy skjerf og lue så kaster jeg inn håndkleet også. Det var enten ny bil eller få montert forvarme, så da går jeg for det rimeligste i denne omgang. Var det greit å montere dette selv eller fikk du det ferdig montert? Hvor mye måtte du betale?

Beamer Screamer

Sitat fra: lenny36 på tirsdag 26. september 2017, klokken 12:06
Sitat fra: Beamer Screamer på mandag 25. september 2017, klokken 23:10

Takk for innspillet:-) Etter 4 vintre med ullundertøy skjerf og lue så kaster jeg inn håndkleet også. Det var enten ny bil eller få montert forvarme, så da går jeg for det rimeligste i denne omgang. Var det greit å montere dette selv eller fikk du det ferdig montert? Hvor mye måtte du betale?

Jeg fikk det montert hos BOS da jeg kjøpte bilen. Kostet 3.000 tror jeg for deler og arbeid, lurer på om det var en slags kampanje. Kunne kanskje spart en tusenlapp på å gjøre det selv, men det så jeg ingen grunn til.

De monterte varmeren i fotbrønnen på passasjersiden foran og pluggen i bakskjermen rett ved ladeporten.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA