Er Gigafactory 1 flaskehalsen?
http://itavisen.no/2017/10/27/fortsatt-produksjonshelvete-for-tesla/
http://itavisen.no/2017/10/27/fortsatt-produksjonshelvete-for-tesla/
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: GRS på søndag 08. oktober 2017, klokken 09:57
Det er forsåvidt rett, men det vil trolig få flere til å bytte til elbiler om de rimelige får mer støtte enn de dyre. Terskelen for å bytte blir vesentlig lavere, mens de som har økonomi til det velger biler ut fra andre motiver, slik de alltid har gjort uten at staten har sponset det. :-)
En billig elbil med noe begrenset rekkevidde, evt i kombinasjon med en bildele/leiebil-løsning er tross alt bedre (for miljøet) enn alle som idag kjører fossilt.
Det vil komme mange el-småbiler fremover også. Med +/- 25mil reell rekkevidde og priser på rundt 150-200k ink mva. Med 50k i rabatt og feks 15k i vrakpant/innbytte vil veldig mange fler (kunne) velge det.
De som må «hjelpes» når straffetiltakene på fossilt virkelig slår inn er jo de med dårligst økonomi, som ikke har anledning til å velge hverken på mellomste eller øverste hylle. :-)