Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - atta

#1
Model S / Sv: Endelig kom Spotify
lørdag 16. januar 2016, klokken 22:14
Sitat fra: moso på lørdag 16. januar 2016, klokken 16:55
Superhappy med Spotify - milevis bedre enn den løsningen jeg kjøpte bilen med  8)

Jeg savner ikke mulighet for å lage spillelister i bilen - det gjør jeg helst i ro og mak på iPaden eller Mac'en - et forbedringspotensiale finnes dog i å slippe å logge ut og inn igjen - eller reboote Teslaen for at spillelistene skal dukke opp i bilen. Noen sett andre måter å trigge dette på?

Ellers en kuriositet; om man søker på 'song' by 'artist' eller sier 'play tennis court by Lorde' som et eksempel er søkeresultatet ørten karaokeversjoner eller remixer. Ikke Tesla sin feil for Spotify funker selv slik. Sløyf 'by'. Rdio var litt annerledes der, så jeg må venne meg av med å slenge på det ordet :-)

Det ser ut til at den ikke takler "by" lenger. Forsøk å si "lorde play tennis court" eller "play tennis court lorde" og se om det hjelper?
#2
Model S / Sv: Varmeapparatets (dis)funksjon etter v7.0
fredag 15. januar 2016, klokken 22:31
Sitat fra: Isbjørn på torsdag 14. januar 2016, klokken 22:48
Jeg har ingen varmluft nede ved beina på førersiden. Kjører hver dag 15 mil til og fra jobb, stort sett på motorvei. Forvarmer bilen 1 time på max før jeg starter. Senest etter 15 min begynner jeg å fryse på beina. I tillegg er det et kaldt trekk fra døra og panotaket. Synes det er blitt verre med 7.1 i forhold til 7.0. Dårlige vindusviskere i tillegg. Fyller på spylervæske annen hver dag, fordi jeg bruker så mye men kan knapt nok se gjennom frontruta.

Du har ikke front defrost på? Altså avriming av frontruta? Bare spør, for da kjører den alt til frontruta og ser heller ikke ut til å bry seg så mye om temperaturen
#3
Model S / Sv: Endelig kom Spotify
fredag 15. januar 2016, klokken 22:24
Fatter ikke alle som sitter og prøver på ting som man egentlig ikke kan forvente... Her har man fått noe som fungerer mye bedre enn rdio: Det er super raskt, bra lyd, man kan spille av egne spillelister, man kan spille av lister som "top i norgen", ale man spiller havner i historie, man kan hente opp sist søfte, osv... og så syter man over ting jeg aldri hadde komme på skulle være mulig en gang. For en gjeng. Trist.
#4
Model S / Sv: Endelig kom Spotify
lørdag 09. januar 2016, klokken 15:05
Sitat fra: Tesla P85D på lørdag 09. januar 2016, klokken 13:04
Ser ut som at det er stor forskjell på varmeapparatene... Når vi kjørte i 29 minus så var det ikke behov for å ha varmapparatet på maks...

For min del har det funger supert etter at jeg forstod at front defrost ikke må stå på, det overstyrer. Redd mange ikke er klar over dette.
#5
Model S / Sv: Vibrasjoner i ratt
mandag 28. desember 2015, klokken 22:15
Har også tidvis vibrasjoner som virker som resonans mellom 50-60, merkes best i foten/chassis og ikke så mye i rattet. S85 fra 2013.

Mer fremtredende på vinterdekk enn på sommerdekk, begge deler er originale på 19". Fikk byttet noen foringer og reballansert dekkene, men det hjalp ikke. Ganske irriterende, husker jeg tenkte at dette ikke var noe premium bil det første året - nå er jeg mer vant til det, men ikke bra. Lånebil jeg hadde sist, en S85 uten luftfjærer, hadde ikke dette problemet og føltes mye mer tight. Svaret jeg fikk var av typen "det er 20 forbedringer hver uke" bla bla.
#6
Model S / Sv: Varmeapparatets (dis)funksjon etter v7.0
mandag 21. desember 2015, klokken 19:49
Hei.

Jeg oppdaget at viften bare blåser på vindu,  og ikke veldig varmt ser det ut til, når jeg har på front defrost på standard steg. Skur jeg av front defrost blir det hos meg mye fortere varmt i kupeen.
#7
Model S / Sv: Software 7.0 på eldre modeller
tirsdag 27. oktober 2015, klokken 08:48
Grafikken var en kjærkommen oppgradering! Ser mye mer moderne og lekkert ut.

MEN det pixelerer noe voldsomt på den lille skjermen for vi som har gammelt display. :(
#8
Model S / Sv: Tesla!Dropp Smart preconditioning, lag egen timer!
lørdag 07. mars 2015, klokken 20:35
Sitat fra: LA-Thing på fredag 06. mars 2015, klokken 23:48
Sitat fra: Longice på onsdag 04. mars 2015, klokken 20:04
Den må være tilkoblet strøm for at PreCon skal virke.

Er du sikker? Står i manualen 'it will start Smart Preconditioning when you are charging, at home, or at work'. Oversatt betyr det når du lader, er hjemme eller på jobb. Har Tesla brukt riktig tegnsetting betyr det at PreCon fungerer i tre tilfeller; ved lading (uansett hvor), parkert hjemme og parkert på jobb.

Hadde PreCon vært begrenset til å fungere kun når lading er i gang er funksjonen, vel, begrenset. Etter det jeg kunne se på app og Visible Tesla stod bilen og varmet seg til de underligste tider, selv uten å være tilkoblet.

Fungerte hos meg både hjemme og på jobb uten at jeg ladet. Men slo den av da batteriladningen forsvant på mystisk vis, og jeg mistenkte den for å varme på tidspunkt jeg ikke trengte det.
#9
Model S / Sv: Salto ladestasjon Type-2 - med/uten fast kabel?
onsdag 25. februar 2015, klokken 22:52
Sitat fra: AndreS på onsdag 25. februar 2015, klokken 13:08
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 25. februar 2015, klokken 10:51
Sitat fra: AndreS på onsdag 25. februar 2015, klokken 08:30
Nye NEK setter opp regler for bruk av schuko ved elbil lading. 16a blir ikke godkjent, umc lader jo heller ikke med 16a på schuko. Det gjelder det samme på varmtvannsbereder. Det er ikke lov åkoble til med stikk hvis over 13a. Grunnen er at schuko ikke tåler så høy belastning over tid

NEK har ikke tilbakevirkende kraft, så den gjelder kun nye installasjoner. Der er heller ikke 13A godkjent, maks er 10A for lading av elbiler og 1499W (6.5A) for varmtvannsberedere.

Klar over at den ikke er tilbakevirkende, men den gir fortsatt et inntrykk av hva som sees som fornuftig/forsvarlig og ikke.

...dette var jo snakk om nyinnstallasjon? Da gjelder NEK'en.
#10
Model S / Sv: Premium Center Console
torsdag 05. februar 2015, klokken 18:14
Hvordan er stemningen blandt de som har mottatt center console? Er den til forventningene? Fornøyd?

Står på venteliste, men føler jeg er litt vaklende. Kan ikke si jeg savner midtkonsoll, og plassen er ganske grei å ha iblandt. Men hvis det føles som en oppgradering av interiøret (ser litt tomt ut nå?), vil jeg ha. :)

#11
Model S / Sv: Firmware 6.1
tirsdag 13. januar 2015, klokken 23:15
Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 13. januar 2015, klokken 21:32
Merket i dag at skifteknappene for TuneIn-kanaler (på venstre side av rattet) ikke lenger "går rundt", dvs at står du på siste kanal i listen, så var det tidligere slik at fremover-knappen ville ta deg til første kanal, og omvendt for bakoverknappen.  Slik det er i 6.1, så skjer det ingenting om du blar fremover når du står på siste kanal.  Litt irriterende, siden dette var en rask måte å komme til toppen av listen om man stod nær bunnen.

Har foreløpig ikke sjekket om dette også gjelder lagrede DAB-kanaler.

Første jeg også la merke til. Irriterende. Man kan vel ikke endre rekkefølgen heller? Testet forøvrig Rdio, og den buffrer superraskt nå.
#12
Model S / Endelig - åpne ladeluken med fob :)
tirsdag 13. januar 2015, klokken 18:32
Fikk 6.1 i natt, og nå kan jeg åpne ladeluken ved å holde inne bakerste knapp på fob i ca. 2 sek.

Tror dette kom i .77, men jeg har ikke fått de siste 6.0-releasene.

Nice!

a.
#13
Model S / Sv: SW v.6.0
onsdag 24. september 2014, klokken 22:30
Sitat fra: tho på onsdag 24. september 2014, klokken 22:13
Kjørte med telefonen min nede i midten i dag. Fikk ikke et kvekk av støy på radioen. Har de gjort noe med dette? Forsatt mulig det er helt tilfeldig.

Støyer ikke på 3G, kun om den går over på EDGE (Det står uansett 3G på skjermen).
#14
Model S / Sv: Totalt strømforbruk av din bil
mandag 09. juni 2014, klokken 22:59
Sitat fra: Leif1 på mandag 09. juni 2014, klokken 21:55
Sitat fra: atta på mandag 09. juni 2014, klokken 20:55
288 på 4519 km. S85, levering i starten av desember. Mild vinter, men antar korte turer og varmeanlegg er synderen? Ellers virker det jo høyt i forhold til hva andre rapporterer.

Uten rangemode antagelig?
Merket stor forskjell på småturer med og uten.
Ingen vits i å spandere en formue på å varme opp det batteriet når det ikke har fått lunk før du er fremme uansett.
Redusert regen et lengre stykke, men bare greit å måtte bruke bremsene litt på vinteren når de går i saltsuppe.

Ja, uten. Er det bare batteriet? Synes det er greit å få varmet opp kupeen så fort som mulig. :)
#15
Model S / Sv: Totalt strømforbruk av din bil
mandag 09. juni 2014, klokken 20:55
288 på 4519 km. S85, levering i starten av desember. Mild vinter, men antar korte turer og varmeanlegg er synderen? Ellers virker det jo høyt i forhold til hva andre rapporterer.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA