Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - elnino

#1
Model S / Sv: Hvor mange km får dere oppgitt på maks lading?
lørdag 27. desember 2014, klokken 09:20
376km typical på 100%.
Kjørt 40.000km, superladet 10 ganger, fulladet 10 ganger, ellers mellom 30-70% typisk.

Jeg har B batteri og v6+...mistet 20km rekkevidde ved bytte av DU.
Skulle vi gått sammen om å skrive et brev til tesla der vi krever svar anngående dette? Er ganske mange som har mistet mye rekkevidde? Er det lov å gjøre drastiske endringer på bilen uten å utlevere informasjon om hva som er gjort?
#2
DU må ikke bestilles til hver bil, min fikk ny i løpet av 2 dager uten at det var forespurt på forhånd.
#3
Model S / Sv: Dårlige bremser
fredag 08. august 2014, klokken 07:59
Her tror jeg man snakker forbi hverandre på service i så fall.
Mine bremser fungerer utmerket, om jeg holder trykk på pedalen så siger den sakte helt i bunn.
Om bremsene fungerer dårlig så er jo det et seriøst problem, men ikke sikker på at det er relatert til pedalsig.
#4
Model S / Sv: Dårlige bremser
torsdag 07. august 2014, klokken 07:42
Lyden du hører er vakumpumpa som ikke klarer holde følge med den aktive bremsinga de. Sikker på at siger helt i bånn ikke er siger helt til den blir veldig hard grunnet manglende vakum?
#5
Model S / Sv: Dårlige bremser
onsdag 06. august 2014, klokken 23:04
Bremseeffekten på min bil er ekstremt god, men må trykk HARDT på pedalen for å bremse maks. Veldig forskjell på trykke på pedalen og det å stå på pedalen med alt jeg har av kraft. Sistnevnte så slår abs inn på tørr asfalt og bilen stopper ekstremt bra. Dette er ganske uvant på en nyere bil og greit å være klar over.
#6
Fikk ny drive-unit forrige uke (P85), første tur uten unge i bilen nå, så testet litt.
22C og bar asfalt, dekka hyler og bilen logrer fra ca 20-50km/t, går som aldri før!  ;D
Er bilen likt lasta når dere sammenligner? Jeg merker veldig forskjell på +/- 200kg i folk/last.
#7
Model S / Sv: Endring av akselerasjon på ny firmware?
onsdag 06. august 2014, klokken 21:24
Du får en stiplet linje i effektmeteret når bilen begrenser deg grunnet temperatur (typisk mot slutten av 0-alt for mye). Så det vil du se om det skjer.
#8
Model S / Sv: Resette begge skjermer samtidig med 5.12 (1.64.26)
søndag 03. august 2014, klokken 22:05
Gikk fra 5.11 til 5.12.
#9
Model S / Sv: Resette begge skjermer samtidig med 5.12 (1.64.26)
lørdag 02. august 2014, klokken 09:17
Noen andre som har ny range i 5.12?
Fikk tilbake bilen fra service i går og har nå 381km typical (hadde 396km).
Rated er også endret fra 496km til 482km, er bare 1 uke siden sist jeg fulladet for langtur  :o.
#10
Link til amerikaner som hadde samme sagelyden under, der ble drive train bytta.
Men kan jo hende de vet noe mer om årsak til lyden innen nå.
"Doug_G
02-11-2014, 06:36 AM
You're 100% correct, brianman. The Ranger came by yesterday and recorded my car's sound, and they sent it to engineering. Today they asked to schedule my car in for a drive train replacement. :frown:"
http://www.teslamotorsclub.com/archive/index.php/t-21327.html
#11
23.000km: Slakk i drivverk og sirkelsaglyd fra 10-20kW pådrag.

Lyden er det som plager meg mest. Den er tilstede 99% av tiden, men var ikke der når jeg var innom tesla for litt siden...
Opplever også en slags "vugging" i hele bilen. Merkes best mellom 40 og 50km/t, som om veien var ujevn..men det er nesten helt uniformt, uansett underlag. Tenkte skifte til sommerfelgene til uka før jeg ser denne i sammenheng med sirkelsaglyden i samme hastighet, kan jo være en felg har fått seg en smell (må kjenne etter for å merke det, men akkurat nok til at det er irriterende).
#12
Fulladet du bilen før målingen? Er ganske stor effektforskjell avhenging av state of charge.
Så skal man sammenligne modeller med forskjellig batteristørrelse må de lades fullt alle sammen.
#13
Takk som byr, tror jeg satser på at det går bra, panikken har lagt seg nå  :-\.
Tesla skulle komme med kabel i morra.
#14
Da jeg kom til bilen på jobb i ettermiddag var ladern rød, nå virker den ikke hjemme heller.
Har bare litt over 40km igjen på batteriet og bilen klager over at den må lades ASAP..
Tesla har ikke noen som kan komme med ny UMC i dag, så da håper jeg noen innen 20km (Reier på Jeløya) kan låne meg en . Evt. noen betrygge meg med at det er ufarlig å stå en natt i 0C med så lav SOC =).
#15
Model S / Sv: Avstemming: Mugg i soltaket.
onsdag 26. februar 2014, klokken 13:53
Ikke synlig mugg hos meg, men luktet råtten kjeller i bilen 1 time etter jeg åpna luka for første gang i år.. :o.
Filten var kliss våt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA