Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sa3afc

#1
Till salu: Bosch KTS 550 diagnostestare med tillbehöret UBOX 02. Styrdonsdiagnos, tvåkanalsmultimeter, tvåkanalsoscilloskop, USB- och seriegränssnitt.

ESI[tronic]-skivor ingår, men abonnemang eller aktiveringskod ingår ej.

Pris: 9000SEK

#2
The biggest problem is how to get the software. I have searched for it a long time now.
#3
Yes I know that the 12v must be charged. The two lamps on the dashboard is working normally. One is lighting and the other blinks as it should do when the battery warms up.
#4
I have a charging problem with my car. It has not been used for a long time just because the problem. The internal heater in the battery doesnt start to warm up the battery. I have measured 230v on the cable thats going in to the BMI. It is a contactor in the BMI that controls the heating or should it warm up when I have 230v in to the BMI?
#5
Bosch KTS 550 säger att jag har felaktig kommunikation till ABS-styrdon och störd kommunikation till PCU på CAN-bus. Jag får samma felkoder om jag kopplar bort BMI. Batteriets laddningstillstånd är 0 och batteritemperaturen verkar det vara något konstigt med, jag kan få temperaturer på flera tusen grader. Kan det vara kommunikationen mellan PCU och BMI som krånglar? Eller kan det vara något fel på ABS-enheten så den förhindrar kommunikationen?
#6
Kanske batteriet behövde värma upp sig lite mer innan det tog laddning.

Min energimätare går till max fast jag tror att batteriet är tomt. Bosch KTS 550 säger att jag har felaktig kommunikation till ABS-styrdon och störd kommunikation till PCU på CAN-bus. Jag får samma felkoder om jag kopplar bort BMI. Däremot så går inte energimätaren till max. Kan det vara fel på kommunikationen mellan PCU och BMI eller är det något annat?
#7
Lamporna följer med väl när man ändrar växelläge, så det är nog inte det felet. Jag misstänker PCU eller BMI. Jag tänkte försöka kolla felkoder, men jag får inte tag på någon software för att göra det själv, som CHAS eller Zebra Monitor.
#8
Jag har samma problem. Den ville inte ta laddning, men det ordnade sig efter laddning av 12v batteriet. Power limit blinkar och bilen går ej att starta. Girindikatorerna slocknar inte och grön bil tänds ej. Var det samma för dig? Var felet i software eller var det kontaktsprayen som rättade till det hela?
#9
Jag håller på med felsökning av en Zebra Think City -09. Den har stått parkerad i flera månader på grund av något fel. Felsökningen nu började med att den inte tog laddning. Efter laddning av 12v batteriet, så gick det att ladda bilen. När jag vrider tändningsnyckeln till läge 2 så tänds växelindikatorerna/girindikatoren samt alla lampor som bör tändas. Problemet är att girindikatoren och airbaglampan slocknar ej. Power limit lampan blinkar, men ibland så har den slocknat efter ett tag. Gröna bilen tänds aldrig.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA