Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - KaiRK

#1
TLC / Sv: Vasking, detailing etc. av Nissan Leaf
søndag 17. april 2016, klokken 23:13
Sitat fra: kodalse på søndag 17. april 2016, klokken 13:24
Tror jeg må finne noe sterkere enn claybar til rustpartiklene i lakken.
Etter 4 timer i går (pluss to runder tur retur butikk) ser førerdøra ren ut, men fortsatt full av rustflekker etter biggdekk.

JEG ENDTE OPP MED ET GLØDENDE HAT TIL PIGGDEKK I GÅR!

Herved en søknad til Trondheim Kommune om å gjeninnføre piggdekkforbudet - PRONTO!

Så får jeg bare fortsette med asfalt/tjærefjerner, lakkrens og claybar...

Korosol?
#2
Bra du er fornøyd, det er en fantastisk motor! :)
Fikk du med 500Wh batteri?

Jeg kan merke noe vibrering, men ikke sjenerende mye.
#3
TLC / Sv: Vasking, detailing etc. av Nissan Leaf
torsdag 14. april 2016, klokken 11:23
Jepp, bare det! :)

Bruker du noe under, får du dårligere feste. For å oppnå holdbarhet på 3mnd+ må lakken være helt ren.

Det er et såkalt "du tror det ikke før du ser det" produkt.


#4
TLC / Sv: Vasking, detailing etc. av Nissan Leaf
torsdag 14. april 2016, klokken 09:57
Skal du ha knall blank bil hele året, hvor plastdetaljer ol. ser ut som nytt?
Mine produkter til Leaf utvendig:

Avfetting:
*Prickbort (asfalt og tjære\olje)
*Korrosol (rustpartikler i lakk fra bremser og evt. piggdekk)
*SurfexHD (tar "alt" annet) Før behandling blander jeg gjerne 1:20, ellers 1:30-40. Felger og dekk kan gjerne få en dose 1:5 om de er skikkelig skitne.

Foam:
*Autofoam

Shampo:
*Før behandling benytter jeg Carpro Reset
*Etter behandling benytter jeg Gyeon bath+ eller GT G-Wash

Sealing:
*Carpro Hydro2 Dette er kanskje noe av det mest revolusjonerende innen bilpleie på mange år. Spray på, spyl av og bilen din er som nypolert i ca 3mnd.

I tillegg kommer det pumpekanner, sprayflasker, washmitt, tørkehåndkle og en vaskebøtte eller to med "grit guard" Eget utstyr for felger og interiør er også å anbefale på sikt.

Alt dette er relativt kostbart i innkjøp, men er helt fantastisk i bruk.

Du kan jo også dra den "helt ut" med en Modesta behandling eller lignende, men det er ganske kostbart og tidkrevende.
#5
Kult! :)
#6
Sitat fra: gamer73 på tirsdag 26. januar 2016, klokken 08:21
ahh oki..det jeg lurer på er om man må tråkke kraftig for å få kraftig hjelp?....Det geniale med min sykkel er at jeg alltid har den på max hjelp (det er fra 0 til 4 trinn) og da trenger jeg ikke tråkke veldig hardt for at jeg skal få max hjelp opp til 25km/t...dette er utrolig behagelig mht at jeg sykler utelukkende i jobbklær og kan ikke bli svett. Eneste er at i bratte bakker så kommer kanskje motorkraften til kort...og da klarer den ikke holde 25km/t opp bakken...mer 21km/t eller der omkring...og jeg skulle gjerne klart 25km/t uansett bakke uten å anstrenge meg.

Med Bosch Performance krankmotor justerer du via et display på styret hvor mye den skal hjelpe deg. 4 innstillinger fra 50% til 275% ekstra kraft. Årets Cannondale Tramount kommer med 500Wh batteripakker.

275% er ekstremt mye hjelp, da sitter man egentlig bare å padler pedalene rundt, selv bruker jeg mest 50%.

Hvis du vurderer Cannondale anbefaler jeg på det varmeste å kontakte Dahlman sport og fritid i Halden, om du ikke bor for langt unna. Fantastisk service, og høyt kunnskapsnivå. https://www.facebook.com/Dahlmans.sport
#7
Jeg kjøpte meg en Cannondale Tramount 1 i fjor. Den er jeg veldig fornøyd med..
En terrengsykkel, som faktisk føles som en terrengsykkel (dog litt tyngre en disse 10kg carbon greiene). Sykkelen er levert med Bosch Performance midtmotor og 400wh batteri. Bosch har etter min mening noen svært så gode sensorer, som ikke gjør noe annet en å forsterke tråkket ditt. Du velger selv hvor sterk "forsterkning" du ønsker via displayet på styret. Dette gjør at man føler seg som en blodopa Armstrong i skogen, og ikke en mopedist ;)

Bosch Performance motoren er den samme som leveres i "moped" sykkelene, som assisterer opp til 45 km/t. Disse kan man jo selvfølgelig "trimme", vet man kan sykle i 60 km/t med god egeninnsats  8)
#8
Andre Elbiler / Sv: VW Microbus
søndag 13. desember 2015, klokken 23:19
Like!
#10
Leaf 2010-2017 / Sv: Priser service Leaf
lørdag 14. november 2015, klokken 14:47
Betalte nettopp 3230.- for 3 års service hos BNH, i tillegg måte bremseskiver og klosser foran byttes.

Dette var BNH på Ski, opplevde de som proffe og greie å ha med å gjøre. De kom også gansk bra ut prismessig på alt arbeide som ble gjort på bilen. De fulgte opp med video av delene som måtte byttes, sendt til meg. Da kunne jeg i ro og mak avgjøre om de skulle ta jobben eller ikke :)

Tipp topp tommel opp!  8)
#11
"2016 lineup with a DSR, FXS (Supermoto), chargeplug outlet, bigger battery"

#12
Dette ser jeg virkelig frem til! :)
#13
Sitat fra: Sandpusher på mandag 13. juli 2015, klokken 15:50
Takk for link KaiRK, googlet dette for et par år siden, men fant ikke noe jeg hadde tro på. Denne så jo veldig brukervennlig ut. Bestilte nå i helgen, gleder meg til å teste det ut!

Du kommer ikke til å angre!
8)
#14
Sitat fra: TorAtle på mandag 13. juli 2015, klokken 14:07
Sitat fra: KaiRK på lørdag 11. juli 2015, klokken 23:00
Har noen mil med Bikespeed-RS montert nå, vanskelig og forestille seg sykkelen uten! :)
Fungerer fantastisk godt!


Høres bra ut! Må du slå inn koden for å aktivere hver gang sykkelen slås på eller gjøres dette bare en gang?

Siden hastighet ikke halveres regner jeg med at rekkevidde-indikator fungerer like godt som før. Kan du bekrefte det?

Koden må ikke benyttes før man ønsker å endre modus på chippen
#15
Sitat fra: Bjølseth1 på søndag 12. juli 2015, klokken 01:52
Har ikke 2011 - 2012 modellene mindre batteri enn 2013 modellene ??

Nope... Samme kapasitet om man ikke ser på tapet pga. alder.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA