Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ronerv

#1
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: 19 stk saft blokker
tirsdag 25. mars 2014, klokken 10:20
vannkjølte vil jeg tro, jeg har kjøpt bilen som delebil til min Lithium Clio så saft batteriene har jeg desverre lite greie på annet en det jeg leser på forumet her :)
#2
Kjøp og salg av deler og utstyr / 19 stk saft blokker
mandag 24. mars 2014, klokken 18:54
Har 19 stk saft blokker som har stått i Renault Clio 97 til salg, stått i en Clio med 7-9 mil rekkevidde når den ble avskiltet. 9 stk G blokker og 10 stk D blokker. Selges helst samlet. Bilen står pr nå i Haugesund. Har og ny bakerste batterikasse som jeg selger. Send meg en e-post til rer@ervik.info eller ring 92805152 om du trenger batteri til el-bil eller hytte eller andre ting de kan brukes til... selges rimeligt... Produksjonsdato 2000 og 2001
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Kald bil
tirsdag 07. januar 2014, klokken 12:32
Sitat fra: Hysvær på tirsdag 07. januar 2014, klokken 12:29
Jeg tok en telefon til BNH i Ski og fortalte om "symptomene" på min Leif i romjula og spurte om dette kunne være PTC enheten som har klikka, han sa at det var det helt sikkert så han skulle bestille dette og reservere en leiebil til meg når de fikk den inn, så på mandag skal de bytte denne uten å ha avlest noe som helst. Gruer meg litt til slutten av uka når det er meldt mange kuldegrader men overlever vel med litt improvisasjon.

Tydligvis store forskjeller på hvordan garantimønsteret følges rundt om da ja :)
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Kald bil
tirsdag 07. januar 2014, klokken 08:47
Sitat fra: Electra på tirsdag 07. januar 2014, klokken 00:42
Jeg var selv tilstedet da Nissan i Kristiansand avleste feilkode på mitt PTC element (2013mod Tekna). tilkoblingen sitter mellom pedalene og rattet, og det hele er gjort på 5 minutter.

Forøvrig veldig bra service os Nissan Kristiansand; Møte opp i kunde mottaket og de kunne ta avlesning på dagen, ringte meg flere dager før avtalt verkstedtime og byttet PTC element på ca 3 timer. :)

Oprinnelig satte de av en dag til denne jobben (bytte av defekt PTC element), men de har fått "noe erfaring" og gjør det mye kjappere nå.

Fikk beskjed av verksted i går da jeg hentet bilen og de ikke hadde fått lest av grunnet mangel på mekaniker at grunnet garanti og data som Nissan krevde i slike saker så tok avlesingen 1-2 timer og gjennomføre - Jeg hennviste til forumet her og fortalte at flere hadde hatt inn bilen og avlesing tok ikke mere tid en noen minutter og fikk til svar "dette har du nok ikke greie på" og det stemmer jo forsåvidt det... fikk ny time nå på onsdag til avlesing og time til bytte på fredag der de og satt av hele dagen men regnet med 3-5 timer på jobben. De trodde de hadde et element på lager. Tydligvis litt forskjell på verksted rundt om da ja :)

Fikk og denne fra Norsk Elbilforening i går:

Hei igjen!
Har i dag på ny tatt dette opp med Nissan sitt hovedkontor for Norge. Jeg har fått en bekreftelse på at dette vil bli et tema de vil ta opp med sine forhandlere. Jeg forstår det dit hen at dette skal prioriteres.
Saken vil i tillegg bli tatt opp med nordenkontoret og europakontoret, slik at det trolig blir lagt enda mer tyngde i å fikse de problemer som oppstår raskt.

Lignende problem høsten 2012, ble etter at Elbilforeningen ved undertegnede tok dette opp, en del av et transkontinentalt møte i Nissan. Resultatet ble at problemene skulle løses raskt og kunden skulle få verkstedbil, noe vi fikk inntrykk av skjedde i de fleste påfølgende tilfellene.

Vi får håpe forhandlerne  og Nissan vil sette dette høyt på dagsorden i løpet av kort tid. 

Med elektrisk hilsen

Snorre Sletvold
Generalsekretær
Norsk Elbilforening

Meget bra av Norsk elbilforening som jeg håper alle her inne støtter opp om :)
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Kald bil
mandag 06. januar 2014, klokken 11:38
Sitat fra: BE på mandag 06. januar 2014, klokken 11:27
Sitat fra: ronerv på mandag 06. januar 2014, klokken 09:54
Har nå fått "kranglet" meg til å få komme inn på verksten 4 dager før timen jeg fikk den 10 januar for å få lese av iallfall feilkode som verkstedet sa ville ta 2-3 timer?
Helt utrolig. Det kan vel neppe ta mer enn 1-2 minutter å koble til diagnosekontakten og lese av feilkoden. Dessuten kan jeg med beste evne ikke fatte hvorfor ikke forhandlerne kan få tilsendt noen slike PTC-elementer så lenge de ryker i ett sett på bilene, dette er slett service av Nissan og føyer seg inn i rekken av forklaringer på hvorfor de rangeres dårlig sammenlignet med konkurrentene.

Med bruk av Leaf Spy og en ODB2 dongle er dette gjort på under 1 minutt å lese av feilkodene (Regner med at PTC feilkoden også vil dukke opp her). Kanskje en kan lese feilkoden og sende den til forhandleren slik at de kan bestille inn nytt element?

Enig, sendte mail til Norsk Elbilforening og fikk dette svaret:

Hei

Takk for melding.
Nissan er klar over problemet og gjør sitt for å kutte leveringstid på delene. Dette skjer etter påtrykk fra Elbilforeningen. De jobber oss bekjent også med å få flere verkstedbiler, slik at bil skal kunne stå på verksted.

Nissan sliter nok noe med at forhandler leddet ikke prioriterer rett. Dette vil vi straks ta opp med Nissan på vegne av elbilistene.


Mvh
Snorre Sletvold
Generalsekretær


Godt og se at vi har en forening som tar opp problemer vi støter på... Skulle tro en slik avlesing ikke tar timesvis men jeg aner hva eller hvordan de leser av en slik diagnose på verksted... Uansett håper jeg Nissan tar tak i forhandlernettet slik at ialfall slipper 10-15 dager venting på avlesing... Til info fikk jeg og beskjed om at leiebil ble utlevert etter 5 virkedager etter diagnoseavlesing om noe var galt.
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: Kald bil
mandag 06. januar 2014, klokken 11:06
Sitat fra: crom på mandag 06. januar 2014, klokken 10:43
De hadde på lager ja.

Her er det ventetid på 10-15 dager bare på avlesing av feilkode, noe som egentlig burde vært prioritert når de er klar over problemet... Får håpe de får tak i deler fort før kulden kommer... :)
#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Kald bil
mandag 06. januar 2014, klokken 10:13
Da er du heldig, her i hele Rogaland er det venting ialfall... Hadde de del på lager da eller?
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Kald bil
mandag 06. januar 2014, klokken 09:54
Sendte en e-post til Nissan Norge (norway@nissan-services.eu):

Hei

Er eier av en Nissan Leaf som PTC elementet har tatt kvelden på som dere sikker er kjent med som et problem på euro leafen...
Effekten leser jeg på displayet til under 1kW med 30 graders setting - noe som selvfølgelig er alt for lav og skaper en trafikkfarlig bil da hverken dugg eller is vil forsvinne fra frontrute når kun varmepumpen fungerer.

Når en da ringer Nissan forhandlere litt rundt om så er det 10-15 dager ventetid på å få lese av feilkode slik at en kan få en bekreftelse på at PTC elementet er defekt selv om alle ting indikerer nettopp dette. Så med leveringsvansker kan en da i ettertid av denne avlesingen risikere å måtte vente ytterligere 1-6 uker for å få delen.

Hvordan stiller garantien fra Nissan seg til dette? Jeg kjører nå rundt med dugg på vinduer og må vente 10 dager på å få lest av en kode selv om alle indikasjoner viser at PTC elementet er gåent? Er det ingen mulighet og bestille elementer inn når en er fullstendig klar over problemet og at det kommet flere og flere biler inn med akkurat dette problemet?

Det må da være mulig for de med dette problemet og få prioritet til å iallfall få lest av feilkoden og slippe unna 10-20 dager ventetid på en time for avlesing av kode???? (hvor mye tid kan det ta og stille diagnosen?)

Svaret fra Nissan Norge var vel egentlig et standard reply uten svar på et eneste spm egentlig:

Hei Ronny,

Takk for at du har kontaktet Nissan LEAF Kundeservice 02/01/2014


I forbindelse med din henvendelse vedrørende PTC elementet på din Nissan LEAF, vil vi anbefale deg å ta kontakt med din Nissan LEAF forhandler. Våre tekniske eksperter i vårt nettverk av autoriserte forhandlere vil kunne ha best mulig kunnskap til å hjelpe deg med å utføre en teknisk undersøkelse av feilen.   Det er Nissan prosedyre at bilen må ha en tekniske vurdering av en Nissan forhandler, og ved en eventuell reklamasjonssak vil din Nissan forhandler kunne opprette dette for deg. Din Nissan forhandler vil også kunne hjelpe deg med leiebil. 

Vi håper at dette er til hjelp. Hvis du har flere spørsmål, ønsker en e-brosjyre eller å arrangere en prøvekjøring kan du gjerne ta kontakt med oss ved Nissan LEAF Kundeservice på 800 800 98. Du kan også finne mer informasjon om Nissan LEAF og andre elektriske kjøretøy på nettsiden vår www.nissan.no. Vi er også tilgjenglig på Click-to-Call og Click-to-Chat på www.nissan.no/leaf.

Du kan gjerne også kontakte en av våre dedikerte Nissan LEAF eksperter i vårt nettverk av autoriserte forhandlere. For en oversikt over Nissan LEAF forhandlere i Norge, vennligst gå inn på http://www.nissan.no/#tools/find-it


Med vennlig hilsen,

XXXXX XXXXXX

Nissan LEAF Kundeservice Norge
Åpningstider: Man- Fre: 09.00-17.00
Tlf: 800 800 98
E-mail: evnorway@nissan-services.eu
Web adresse: www.nissan.no/leaf


Har nå fått "kranglet" meg til å få komme inn på verksten 4 dager før timen jeg fikk den 10 januar for å få lese av iallfall feilkode som verkstedet sa ville ta 2-3 timer?
Så får en håpe leveringstiden ikke er 6 uker...
#9
elbil.no og elbilforumets nettsider / Sv: Talk om Tapatalk
torsdag 23. august 2012, klokken 10:39
fungerer flott fra både iPad og iPhone hos meg og
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA