Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hovedsikring i Renault Partner 1999

Startet av ronerv, onsdag 02. april 2014, klokken 22:22

« forrige - neste »

ronerv

Har 19 stk saft blokker som har stått i Renault Clio 97 til salg, stått i en Clio med 7-9 mil rekkevidde når den ble avskiltet. 9 stk G blokker og 10 stk D blokker. Selges helst samlet. Bilen står pr nå i Haugesund. Har og ny bakerste batterikasse som jeg selger. Send meg en e-post til rer@ervik.info eller ring 92805152 om du trenger batteri til el-bil eller hytte eller andre ting de kan brukes til... selges rimeligt... Produksjonsdato 2000 og 2001
Renault Clio Electrique 1997 med Lithium batterier
Fra Haugesund

Elmo

Sitat fra: ronerv på mandag 24. mars 2014, klokken 18:54
Har 19 stk saft blokker som har stått i Renault Clio 97 til salg

Clio blokker, de er vel luftavkjølte ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

ronerv

vannkjølte vil jeg tro, jeg har kjøpt bilen som delebil til min Lithium Clio så saft batteriene har jeg desverre lite greie på annet en det jeg leser på forumet her :)
Renault Clio Electrique 1997 med Lithium batterier
Fra Haugesund

OleV

Clio-blokke er SAFT 100-MRE - forskellen til dem fra PSA er at vandpåfyldnigsstudsen sidder modsat dvs. hen mod batteripolen i Renault-blokkene. ellers er de ens.
mvh Ole
Clio electrique x 2
Saxo  x2
Berlingo x 1

elektrolux

Det gjør at en kan redusere tap i ledninger og kabelsko om en bruker disse i en Think Classic.

Think burde gjort dette originalt, og dette er enda en ting vi i etterkant ser var feil med Think Classic batteriet.

Andre feil er liming av blokker, for lav kjørestoppspenning, for langt vannfylleintervall, for mye overlading, spesielt om en har praktisert avbrudt lading og BMS forsøker å ta igjen "tapt" overlading, ingen systemer for overvåkning av de enkelte cellene og for høyt strømtrekk.

Gode ting: Vannsirkulering som sikrer ens temperatur på alle blokkene, oppvarming av batteri fra motor/inverter ved kjøring, relativt enkelt å ta ned batteri, Godt isolert/plassert i bilen, og høy sikkerhet mot å føre spenning ut av batterikassen
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA