Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - shb

#1
Model S / Sv: Dyrt lyspæreskifte
onsdag 06. juli 2016, klokken 22:10
Jeg har tåkelys. Bruker disse sammen med DRL til og fra jobb nå i vår til høst. Da er det lyst om dsgen. Sparer da Xenon lysene for 18 til 20 tenninger pr dag. Det er jo ikke bare timer tennt som teller. Men også tenninger. Noen som vet om hva Bergen sier om pære bytte?
#2
Golf GTE / Sv: Er e-Golf mer gjerrig enn GTE?
torsdag 25. februar 2016, klokken 14:49
Ja til mer gjerrig. Nei til at 9 kWh/100km er ett tall med høydemeter på din side. Skal klare 9 på tørr flat vei.
#3
Golf GTE / Sv: Er e-Golf mer gjerrig enn GTE?
torsdag 25. februar 2016, klokken 12:24
Nei.
Har e-Golf med varmepumpe
Siste 1300 km
15,5 kWh/100km snitt 49km/h

snitt 4551 km 23 september
12,3 kWh/100km snitt 46km/h

Har flere turer med 10 :) i sommer/høst når veien er tørr. Våt vei gir ofte 13 til 15.

Stort sett alla kjørt i normal modus og B, ikke B om vinteren for å bruke bremsene slik att de ikke ruster opp.

Kjørt nå 15 000 på ett år, blir kjørt ca 7 mil hver ukedag.
#4
e-Golf / Sv: Rød blink på kladd på (6) - stikkontakt symbolet
søndag 07. februar 2016, klokken 15:20
Har du prøvd å re sette kladden? 
Plugg inn ledningen i veggen og i bilen. Trykk "0" til det sier klikk. Vent litt og trykk så "1" igjen.
Måtte det på vår e-Golf på jobben min, for noen uker siden.
#5
Lading av Tesla / Sv: Ladeopplegg i garasje
søndag 06. desember 2015, klokken 18:33
Hei.
Velg blå industri du. Legg frem 3 fase. Men monter 1 fase stikk, da slipper du overgang.
Du trenger jo ikke å lade med 32A hver gang. Still inn bilen til å trekke f.eks. 16A til daglig. Når du trenger mer skrur du opp, når du kjører lite som du skriver.
#6
Model S / Sv: Hjemmelading - har det noen hensikt å gå for 3-fase?
onsdag 25. november 2015, klokken 18:26
Har en 400V så er der enkleste rød industri kontakt, gjerne en kombi med schuko uttak på til støvsugeren. Min kom på ca 1500 med 6 meter kabel og automat. Mener en ikke trenger den dyre til 1500-2500 på 400V.  Men den må en ha på 230V. Men jeg har bare 40A hovedsikring. Men lader nesten ikke hjemme. Går for det meste på jobb. Må toppe litt om vinteren.
#7
Har S14xxx reg 21 august 2013. Signatur 117
#8
Jeg vet mitt nr på bilen har ikke noen like tall i vin. Så det er ikke så enkelt.
#9
Er vel ikke nødvendig å sende en strøm av henvendelser om Lom det er gitt byggetilste. Eller er det ikke det dette betyr? Det samme med Porsgrunn.  [url]http://supercharge.info[url] står vedsiden av Coop og Byggern i Lom.
#10
Lading av Tesla / Sv: Heimelading skreddersydd for meg
onsdag 10. juni 2015, klokken 11:13
Men vil ikke den med fast kabel og ikke lasting bare gi 3.6 kW med enkel lader? Må vel ha dobbelt lader for å få 7.4 kW samtidig som f.eks en e-Golf skal kunne bruke samme ladeboks? Eller tar jeg feil.
#11
Model S / Sv: Kjørelys
mandag 25. mai 2015, klokken 11:13
Mange kommer fra gamle biler uten automatikk. Da er det tryggest å ha det på 0. Bare husk å skru av bryter for tåkebaklys og tåkelys foran på Leaf. Det er mange som også kjører med det tent sikkert uten å vite det. Jeg tror det er flere som tar poenget med mørke baklys. Når en kjører forbi de og slår av og på egne baklys. Det er bedre en å blinke bak. Når det er flere felt da, og en kan komme forbi enkelt.
#12
Model S / Sv: Kjørelys
mandag 25. mai 2015, klokken 08:52
Enig. LED lysene på Leafen og e-Golfen er bedre en Tesla. De burde komme med noe nytt. Håper modell 3 kommer med bedre lys. Løpet er vel kjørt for X?
#13
Model S / Sv: Kjørelys
mandag 25. mai 2015, klokken 07:27
Leaf og e-Golfen kan du sette bryteren på 0. Da blir det aldri lys bak. Det er det også mange Toyota og nye Forder som sikkert har det samme. Folk kommer fra biler uten automatikk. Så da er det tryggesr å ha allt på 0 VW sine biler er greie. De har ikke lys i instrumentpanel uten at den er på auto dvs lys bak I tuneller. Jeg setter ofte på parks for å ha stripen foran og lys bak for å spare på xenon pærene, har sett 2 biler uten ett lys i Bergen. Synes det var tidlig.
#14
Model S / Sv: Bergen - Tromsø
søndag 24. mai 2015, klokken 19:40
Hei. Jeg ville også vurdert Sandane som ladestopp. Du er sikkert den eneste bilen der. Du kan da reise med EL ferge over Sognefjorden også. Er veiarbeid etter Vadheim  og Sande. E16 åpner tidligst onsdag står det nå. Jeg ville valgt Sandane slik det er nå.
#15
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
onsdag 11. februar 2015, klokken 10:46
De har startet å grave i Åsane. Horisont kjøpesenter har 22 kW gratis  men du må ha med type 2 kabel Tesla selger den for 1300. Du ha dobbelt lader?  Ellers 11 kW.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA