Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde, fornøyd?

Startet av HRai, lørdag 26. oktober 2013, klokken 21:27

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: RonnyØ på mandag 15. desember 2014, klokken 12:10
Min bil har det fra fabrikk, og den funksjonen skrudde jeg av i utleveringshallen til Tesla. Jeg vil mye heller ha en ripe på en speilkåpe, enn bortover siden. Derfor kan godt ørene stikke ut så folk går litt klar. :)

Enig. Skulle hatt mulighet for auto-extend i stedet for, med en 15cm lang mini-morgenstjerne på tuppen :)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Pompel

Det er i det minste mulig å skru av dette på Teslaen. Kontaktet i går den lokale Peugeot-forhandleren med spørsmål om å slå det av på madammens 208 og fikk da tilbakemelding om at ja, det går an, men da må de få inn bilen og programmere om bilen inne på verksted  :o
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Sense

Er det noen som har lagt merket til at kontroll-displayet på storskjermen viser rød kant rundt speilene innimellom. Betyr det at det ligger defrost-varme i speilene?
Jeg kan ikke stille av eller på funksjonen, slik du kan med viskerne og setene.
(Min modell er rett før elektriske speil kom på banen, men jeg fikk med vinterpakke.)

Oggen

Når varmen i bakruta er på, er også varme i speil på. Da blir de røde  ;D

Sense

Takker og bukker.
Man lærer så lenge man lever.

cashgrow

Har tidlig 2014 model s uten el. innfellbare speil.. Og skulle vaske bilen børsteløst i dag. Da jeg skulle prøve å dytte speilene inn (for første gang) virker det som dette ikke lar seg gjøre?? eller er de bare sinnsykt harde? redd for å dra på for mye.

Er det også mulig jeg har denne aluminiumen som bør byttes?

fonberg

Alle speil skal være innfellbare, min gamle TMS var uten elektrisk innfelling men speilene var greie å felle inn manuelt ifm. vask.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Duzzy

Sitat fra: cashgrow på tirsdag 28. juni 2016, klokken 13:00
Har tidlig 2014 model s uten el. innfellbare speil.. Og skulle vaske bilen børsteløst i dag. Da jeg skulle prøve å dytte speilene inn (for første gang) virker det som dette ikke lar seg gjøre?? eller er de bare sinnsykt harde? redd for å dra på for mye.

Jeg hadde samme problem på min (nov13) ble tyngre å brette inn for hver gang. Til slutt satt de helt fast.
Kjent problem på de tidlige bilene. Fikk oppgradert til elektrisk innfellbare for ca 5000,-.
Kunne også fått uten elektrisk inndeling på garanti,men valgte å oppgradere..
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

Polar47

Sitat fra: Duzzy på tirsdag 28. juni 2016, klokken 17:58
Sitat fra: cashgrow på tirsdag 28. juni 2016, klokken 13:00

Jeg hadde samme problem på min (nov13) ble tyngre å brette inn for hver gang. Til slutt satt de helt fast.
Kjent problem på de tidlige bilene. Fikk oppgradert til elektrisk innfellbare for ca 5000,-.
Kunne også fått uten elektrisk inndeling på garanti,men valgte å oppgradere..

Jeg fikk også skiftet til elektrisk innfellbare speil på min Dec 2013. De ble vanskeligere og vanskeligere å dytte inn, til slutt kunne ikke bevege de. Tesla tilbød nye elektriske speil til kr 5000 som en kampanje. Vanlig pris høyere.

lunitiks

Noen teori om hvorfor de gradvis ble tyngre å innfelle? Liker ikke tanken om at dette potensielt kan være et fremtidig problem med de motoriserte speilene...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

petersv

Oksidering/korrosjon av festene. De var ubeskyttet alu før, nye er overflatebehandlet og har ikke samme problem.

cashgrow

Hjertelig takk for svar! Prøvde å dra på nå.. men de sitter heeelt fast! Tror det blir en tur på Rud for el.speil ja.. om man fortsatt får det tilbudet :)

Brede

Jeg fikk iallefall oppgraderte speilbraketter nå i mai, valgte å ikke oppgradere til el.innfellbare speil (tror det fortsatt koster 5.000)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA