Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde, fornøyd?

Startet av HRai, lørdag 26. oktober 2013, klokken 21:27

« forrige - neste »

NTesla

Sitat fra: Raggis på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:46
Lurer litt på dette illustrasjonbildet på hjemmesiden for spesifikasjoner av Model S. Her så står det bredde (speil ut): 2187mm, bredde (speil inn): 1964mm
Men på bildet så ser det ut til at bilen er bredere over skjermene enn det de har tegnet inn som bredde med speilene inn. Mulig det kun er perspektivet som lurer meg?
Legger med ett bilde som jeg har redigert, som kanskje forklarer bedre det jeg prøver å skrive.
For meg har dette med mangel elektriske innfellbare speil vært en av bremseskoene for at jeg har lagt inn bestilling. Jeg har en garasjeport i sameiet som er 215cm bred  >:(
Utifra mitt øyesyn og hukommelse så er bredden på bakskjermen og innslåtte speil ganske lik. Som mange andre her har vært inne på så vil ikke innfellbare speil hjelpe så veldig mye ved kjøring da bakskjermen er nesten like bred, men noe vil det selvfølgelig hjelpe. Savner forøvrig innfellbare speil selv ved parkering etter at motoren er skrudd av.

Cato76

Jeg har selv en smal garasje-åpning, men bruker speilene som "sikte". Jeg kjører alltid inn i garasjen så om jeg skulle være uheldig å komme bort i åpningen så vil speilet kun legge seg inn (er bedre å ta speil enn bil...).
Når jeg rygger ut igjen så er speilene et must! Jeg rygger etter venstre speil, og når jeg ser at jeg har 3-4 cm tilgode så vet jeg at bilen går klar på andre siden.
Så jeg klarer meg fint uten denne funksjonen. Er vel kun på ferge eller ved trang parkeringsplass jeg behøver å legge inn speilene - da klarer jeg fint å gjøre dette manuelt  8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Raggis

Sitat fra: Cato76 på mandag 21. oktober 2013, klokken 15:29
Jeg har selv en smal garasje-åpning, men bruker speilene som "sikte". Jeg kjører alltid inn i garasjen så om jeg skulle være uheldig å komme bort i åpningen så vil speilet kun legge seg inn (er bedre å ta speil enn bil...).
Når jeg rygger ut igjen så er speilene et must! Jeg rygger etter venstre speil, og når jeg ser at jeg har 3-4 cm tilgode så vet jeg at bilen går klar på andre siden.
Så jeg klarer meg fint uten denne funksjonen. Er vel kun på ferge eller ved trang parkeringsplass jeg behøver å legge inn speilene - da klarer jeg fint å gjøre dette manuelt  8)

Blir litt annerledes når porten er 215cm og bilen med speil ute er 219cm. Da kan jeg kun bruke speilene som sikte en gang  ;)

cra

Sitat fra: Raggis på mandag 21. oktober 2013, klokken 15:40
Blir litt annerledes når porten er 215cm og bilen med speil ute er 219cm. Da kan jeg kun bruke speilene som sikte en gang  ;)

Jo, det er akkurat det du kan; bruke speilene som sikte èn gang. ;)  ;D

Jeg har heldigvis brei nok port til den dagen en Tesla er innenfor rekkevidde, men jeg merker allerede nå med Leaf'en at det er veldig praktisk å kunne slå inn speilene manuelt, spesielt på ferge, som Cato76 nevner. Fergeturene mine er som regel så korte at jeg ikke går ut av bilen, men mange andre gjør det, og billettøren skal jo forbi med billettveska på hofta. Lite aktuelt å gå ut av bilen for å brette inn speil, og så ny runde for å brette dem ut igjen.

På en P-plass der bilen skal stå hele dagen kan det jo gjøres, men det er trasig å glemme det når man kjører igjen, og så må man ut av bilen for å brette ut ørene.....
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

TS

power folding mirrors can be retrofit sa Elon Musk i Tyskland .. :D

Ved første anledning hvor jeg eller noen andre ødelegger ett, så oppgraderer jeg begge..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

olehelge

In addition to an already great package, power folding, heated side mirrors are coming to the Tech Package on new cars!  :)
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

Stig O

Sitat fra: olehelge på lørdag 26. oktober 2013, klokken 19:22
In addition to an already great package, power folding, heated side mirrors are coming to the Tech Package on new cars!  :)

Gjelder det amerikanske biler, eller er det sagt  noe om hvilken produksjonsdato "nye biler" kommer med dette?
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

olehelge

Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

Stiania79

Som sagt kommer dette med en gang Tesla har fått EU typegodgjenning på Europeiske biler som ikke bør ta allverdens tid. Kilde: Joakim thomter, Tesla EU HQ i Amsterdam...
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

eledille

Sitat fra: Raggis på mandag 21. oktober 2013, klokken 15:40
Auda, garasjen din er enda trangere enn min... Jeg har ca 2 cm klaring på hver side når speilene er ute. Men hvis jeg ruller ned vinduet og drar inn speilet på førersiden går det fint. Mulig du må ta inn begge, men jeg ville ikke latt det hindre meg i å kjøpe MS :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

krister461

Fikk en telefon fra en hyggelig norsk dame med hollandsk telefonnummer tidligere i uken. Hun sa at vi ikke ville få elektrisk innfellbare speil om man alt hadde bestilt en bil, selv om det var lenge til produksjondato...
Jeg kommer uansett til å spørre igjen så snart opsjonen dukker opp på de norske sidene...

staleand

Noen update på dette? Absolutt en feature som bør være på et slik fantastisk kunstverk av en bil. Pappa har det på sin a7 og det passer ypperlig når man har (trang) fellesgarasje og naboen har en gammel merce fra 1982...
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

ebbrey

Sitat fra: staleand på fredag 01. november 2013, klokken 01:13
Noen update på dette? Absolutt en feature som bør være på et slik fantastisk kunstverk av en bil. Pappa har det på sin a7 og det passer ypperlig når man har (trang) fellesgarasje og naboen har en gammel merce fra 1982...

Det kan ta litt tid før dette dukker opp på de norske sidene.. Det samme skjedde når de endret tilleggspakken for europa, så tok det lang tid før de tilbydde det samme i USA.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

krister461

Sitat fra: krister461 på søndag 27. oktober 2013, klokken 08:16
Fikk en telefon fra en hyggelig norsk dame med hollandsk telefonnummer tidligere i uken. Hun sa at vi ikke ville få elektrisk innfellbare speil om man alt hadde bestilt en bil, selv om det var lenge til produksjondato...
Jeg kommer uansett til å spørre igjen så snart opsjonen dukker opp på de norske sidene...
Da har jeg forsøkt på nytt uten nevneverdig hell. Tesla Bergen svarte følgende:
SitatDet er mulig, men ikke uten forsinkelser.
Du må da gjøre en henvendelse til customereu@teslamotors.com
customereu@teslamotors.com svarte omsider:
SitatPlease be advised that making changes to your configuration at this time would mean you are subjected to be paying the new price plan. Please go onto the tesla website into the design studio and re configer your car without being logged into your mytesla account and download the pdf file of your design and send it to me. Please be advised that you will also encounter a significant delay which could be anything up to 3 months of your current delivery.

Tror jeg sier nei takk jeg. :)

paulsentor

Fikk følgende svar fra Tesla Amsterdam:
Din tech pakke inneholder dessverre ikke elektriske side speil og elektriske sidespeil med varme.
Det er dessverre ikke mulig for deg å oppdatere din tech pakke med våre priser.
Om du ønsker å gjøre en forandring slik at din reservasjon hos oss inneholder tech pakken som vi har idag, så kommer dette til å automatisk oppdatere hele din konfigurasjon med en ny pris, og samtidig forsinke leveringen på din bil slik at du havner bakerst i køen igjen med tanke på når vi kan begynne å produsere den.

Men, det som er mulig er å få dette ettermontert når du har fått bilen din levert, men hvor mye dette vil eventuelt koste, og når det er mulig vet jeg dessverre ikke.
Rediger innlegg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA