Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fjernlys på TMS

Startet av Meringdal, lørdag 26. oktober 2013, klokken 20:53

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Olemann på torsdag 24. oktober 2013, klokken 12:17
Solstrøm ja..........hadde i sin tid hytte med 2 store paneler (140w/stk), som altså ga under 300W de 3-4 beste timene midt på dagen om sommeren, hvilket betyr at en flott sommerdag fikk jeg ut 1 kwt.  Som igjen betyr at fullading av Model S betyr at bilen må stå parkert til lading nærmere 3 måneder og med sol fra morgen til kveld....en sprek tanke det  ;D

Paneler er billige og 140W er ganske smått. Jeg bruker 235W paneler på hytta nå, får tak i disse for 1200,- pr. stk. Trenger man mye strøm gård et greit å sette f.eks 12-16 av disse på en dual-axis tracker som følger solen. Da henter du glatt inn 15-25kWh per dag om været er ok.

Jeg skal ha opp en tracker neste år men har ikke bestemt hvor mange paneler det blir ennå. Et sted mellom 6 og 12 tenker jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Balrog

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 12:51

Hva savner du med vinterpakken forresten? Iser viskere/dyser mer enn andre biler, eller ønsker du bare varme i baksetene?  :)

Primært varme i baksetene. Varmetråder i frontruta hadde også vært genialt, akkurat som jeg gjerne skulle hatt "guidelines" som Leafen har på ryggekameraet. Det er vel en ren software-sak og bør kunne programmeres?

@jkirkebo: Kunne du gitt litt mer detaljer om løsningen din?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

petersv

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 24. oktober 2013, klokken 13:35
Sitat fra: Olemann på torsdag 24. oktober 2013, klokken 12:17
Solstrøm ja..........hadde i sin tid hytte med 2 store paneler (140w/stk), som altså ga under 300W de 3-4 beste timene midt på dagen om sommeren, hvilket betyr at en flott sommerdag fikk jeg ut 1 kwt.  Som igjen betyr at fullading av Model S betyr at bilen må stå parkert til lading nærmere 3 måneder og med sol fra morgen til kveld....en sprek tanke det  ;D

Paneler er billige og 140W er ganske smått. Jeg bruker 235W paneler på hytta nå, får tak i disse for 1200,- pr. stk. Trenger man mye strøm gård et greit å sette f.eks 12-16 av disse på en dual-axis tracker som følger solen. Da henter du glatt inn 15-25kWh per dag om været er ok.

Jeg skal ha opp en tracker neste år men har ikke bestemt hvor mange paneler det blir ennå. Et sted mellom 6 og 12 tenker jeg.

Tracker kan du lage selv hvis du har litt ekstra fritid ;)
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Helautomatisk-solcellegrill-6633328.html

tSla

Sitat fra: turbolurbo på torsdag 24. oktober 2013, klokken 01:35
Sitat fra: tSla på torsdag 24. oktober 2013, klokken 01:28
Savner en fysisk knapp for å få på lys i kupéen! Litt tungvint å må gå på controls for å få på lys i fart..  ::)

Trykk på selve lyset i taket ;)

Ser man der ja! Det gikk jo an :D Takk for tipset :)
Tesla Model S P85+

Stig O

Savner valg av tåkelys. Det er vel sagt at signatur eiere skal på ettermontert dette gratis. Er det noen som har hørt når de er klare? Skal vel EU godkjennes som de elektrisk innfellbare speilene også må. Er spent på om jeg kan få det med på leveringen i slutten av februar.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

cyber

Tesla Model S har en stor høyoppløselig skjerm ;
hvordan kan man se filmer mens man kjører, står i ferjekø osv - evt streame film fra nettet ?

elpedros

Sitat fra: cyber på lørdag 30. november 2013, klokken 10:33
hvordan kan man se filmer mens man kjører, står i ferjekø osv - evt streame film fra nettet ?

Gudbedre. Hvis de aktiverer det (i fart), håper jeg de samtidig ettermonterer filskiftevarsler og automatisk nødbrems gratis.

cyber

Sitat fra: elpedros på lørdag 30. november 2013, klokken 11:02

Gudbedre. Hvis de aktiverer det (i fart), håper jeg de samtidig ettermonterer filskiftevarsler og automatisk nødbrems gratis.

Er det ingen som har noe bedre svar - dessuten, er det farligere å se film enn å surfe på nettet ( fortrinnsvis for passasjerer.. ) ?

elpedros

Sitat fra: cyber på lørdag 30. november 2013, klokken 15:53

Er det ingen som har noe bedre svar - dessuten, er det farligere å se film enn å surfe på nettet ( fortrinnsvis for passasjerer.. ) ?

Spøk til side. Det er vel restriksjoner og bestemmelser som vanskeliggjør dette. Fornuftig nok ligger det inne sperrer for "in motion" bruk. Men antar det kan brukes når bilen ikke er i bevegelse, slik som hos andre?

Havebigfun

Sitat fra: elpedros på lørdag 30. november 2013, klokken 18:24
Sitat fra: cyber på lørdag 30. november 2013, klokken 15:53

Spøk til side. Det er vel restriksjoner og bestemmelser som vanskeliggjør dette. Fornuftig nok ligger det inne sperrer for "in motion" bruk. Men antar det kan brukes når bilen ikke er i bevegelse, slik som hos andre?
Nei -du får ikke se på film selv om bilen står.

cyber

Havebigfun skrev :
" Nei -du får ikke se på film selv om bilen står. "

Hvorfor er ikke det mulig ?
Det er mulig å surfe på nettet mens bilen kjører, men ikke mulig å streame film eller tilkople en DVD-spiller til skjerm og lydanlegg ??
Er det ingen som har hatt DVD-spiller / veksler i ICE-bilen de har kvittet seg med ?

Spinner

Sitat fra: cyber på lørdag 30. november 2013, klokken 21:21Hvorfor er ikke det mulig ?
Fordi den foreløpig ikke har noen videoavspiller, flash støtte eller html 5 støtte.

Havebigfun

Jeg tror det fungerer på de amerikanske bilene og at den funksjonen er slått av for ikke å få klyss med veimyndighetene i noen europeiske land.

TS

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 30. november 2013, klokken 23:12
Jeg tror det fungerer på de amerikanske bilene og at den funksjonen er slått av for ikke å få klyss med veimyndighetene i noen europeiske land.

Mener å ha hørt Jerome Guillen presisere at den ikke støtter video.
Tror det var på Teslive i august.

Personlig: hadde vært fint, men kanskje det siste jeg forventer av en bil i 2014
Husk at vi bytter mobiler og nettbrett hyppig og at padda i S snart kan fremstå som gammeldags nettopp fordi den oppleves som treg på det sammeligningsgrunnlaget.

En annen side av saken er at TM betaler for datatrafikk inntil videre ...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

cyber

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 30. november 2013, klokken 23:12

Men europeiske veimyndigheter godkjenner nettsurfing av fører under kjøring ?  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA