Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fjernlys på TMS

Startet av Meringdal, lørdag 26. oktober 2013, klokken 20:53

« forrige - neste »

Meringdal

Nå som mange av dere har hatt bilen en liten stund (og kanskje de første wow-følelsene har blitt en vane, så lurer jeg på hva dere savner fra deres fossilbil!

Hvordan er den i det daglige? Har du noe angst for at ting skal skje, eller er alt fryd og gammen?

Veggen

Savner ingenting.
Bilen er eneste bil i familien, bruksbil, familifrakter, og fars leketøy.
MEN, er glad jeg ikke er pendler med stort ladebehov så lenge vi kun har 13A adapteren.

gbzdoc

Savner? Fra fossilbilen? Null og niks...

Den rommer til og med mer enn Toyota Avensis stv. som vi hadde, med god margin.
Det var vel det eneste jeg var bittelitt usikker på.

Nei, så langt er det bare kos! :)

sindrej

Det som irriterer meg mest akkurat nå er at den automatiske viskerfunksjonen mer MYE dårligere enn i den gamle fossilen.  I gamlebilen trengte jeg egentlig ikke å tenke på viskere i det hele tatt, automatikken fungerte bortimot perfekt.  På TMS må jeg støtt og stadig starte viskerne manuelt for i det hele tatt å se ut.  Virker som det er enda dårligere enn vanlig når det er mørkt.

laumb

Jeg savner:
- Dieselknatringa
- Den evige påfyllinga av drivstoff en gang i uken
- Nervøsiteten (rekkeviddeangsten) på freddan når tanken er nesten tom og jeg har dårlig tid
- Den trange bakseteplassen for unga.
- Å sjekke olja innimellom
- Motor under panseret framfor oppbevaringsrom
- Den lille touch-skjermen
- De manuelle viserne for fart.
- Turteller
- 17" felger
- Årsavgifta
- Framhjulstrekken
- Det lille bagasjerommet på 419l
- Navigasjonen som ikke fungerte siden DVD'n var defekt

ehm...

Yepp

Spinner

Mye av det jeg savner er software basert som forhåpentligvis kommer senere, bl.a.
* Mulighet til å skru på et pip når bilen låser seg, og stille inn tiden det tar før den låser seg når nøkkelen er utenfor rekkevidde
* Innstilling av forvarming uten å være avhengig av VisibleTesla :)
* Mulighet til å skru på sete og vindusvarme fra app
* Mer informasjon for geeker som f.eks. hva som bruker strøm og hvor mye (AC, motor, stereo, lys, batterivarmer etc)
* Profiler for passasjersetet
* 3. parts apper!

Ellers savner jeg oppbevaringsrom i kupeen, ting blir nå bare liggende i en haug i midtkonsollen.

Cato76

Dersom en av en eller annen snodig grunn skulle begynne å savne den gamle fossilbilen, så er det bare å kjøre innom en bilforhandler - sette seg inn og starte opp motoren i 2 sek - DONE...
Tesla gliset kommer automatisk tilbake bare ved å tenke på Teslaen  ;D
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Woods

Sitat fra: Cato76 på fredag 18. oktober 2013, klokken 17:22
Dersom en av en eller annen snodig grunn skulle begynne å savne den gamle fossilbilen, så er det bare å kjøre innom en bilforhandler - sette seg inn og starte opp motoren i 2 sek - DONE...
Tesla gliset kommer automatisk tilbake bare ved å tenke på Teslaen  ;D

Som petrolhead er lyden av en motor som en "bensin Tesla" hadde hatt (mtp performance) et savn da jeg kjørte den. Til DAGLIG bruk er det dog bedre med lyden av ingenting.  :)

el-fanboy

Jeg er veldig fornøyd med bilen. Ingen bil er perfekt, men etter min mening er denne bilen så nære som man kan komme "perfekt" utfra dagens teknologi, og når jeg vekter fordeler og ulemper utfra mine preferanser. Jeg er en av dem som definitivt aldri kommer til å eie en forbrenningsmotorbil igjen.

Det finnes etpar ting som jeg godt kunne tenkt meg, det meste i kategorien "kjekt å ha" - men det som er kult er jo at mye av dette potensielt bare er en softwareoppdatering unna.

Musikkspilleren:
- hadde vært fint med bedre "integrasjon" med iTunes; det virker som den henter info om låter online, og albumfunksjonen f.eks, tolker samlealbum som ørten forskjellige album
- stemmestyrt musikkavspilling a'la Siri på iPhone
- bedre funksjoner for spillelister og random avspilling

Navi:
- Mulighet for korteste rute, hurtigste rute og "unngå motorveier"-rute
- mulighet for å legge inn rute med waypoints
- orientering om hvilken fartsgrense som gjelder akkurat nå...
- bedre caching av kart - kartlastingen lagger av og til ganske mye. Jeg skjønner ikke helt hvorfor de ikke har mer kartdata lagra i bilen.

Sikkerhet:
- Autopilot  ;D
- Adaptiv cruise control

Nerdeting:
- lagring av energiforbruk-profiler pr route, så man kan konkurrere med seg selv (og andre) på energibruk.

Bilen er uansett den beste jeg har hatt :-)

Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Celter

Hva jeg savner? Jeg kunne jo svart adapter og vinterhjul, men har ennå ikke hatt behov for noen av delene, så det savnet lar vente på seg.
Jeg har nå hatt bilen i 3 uker og det er en ren nytelse å sette seg inn i Model S og gli lydløst av sted. Men jeg vil peke på en ting jeg savner og det er noe bedre støydemping fra hjulene. Jeg har 21" felger og jeg vet at hjulstøyen blir mindre med 19", allikevel, jeg skulle ønske bilen var noe bedre støydempet.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Real EoN

Min lille liste  :)

-   Bedre ryggelys, vil nesten si det ikke har noen funksjon det lille som er.
-   Adaptiv cruisekontrol (Er vel også på gang ?)
-   midtkonsoll med bedre plassert koppholder. (Den kommer vel snart)
-   Å få lov å stille inn hvor lenge bilen kan stå i park før den går i car off..
    (Irriterende at den akkurat går i off når man slår på lysa og skal til å kjøre av fergene som tar ca 10-15 min)
-   Få tilbake muligheten til å høre på det man vil på nettradio (FY Tesla  ;) )
-   Skarpere Xenonlys
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

VigdisA

Sitat fra: Yepp på fredag 18. oktober 2013, klokken 17:08
Random funksjon ved musikkavspilling
Kan spille av sangene i alfabetisk rekkefølge da!  Blir jo en slags random det! ;)
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Havebigfun

.no på tastaturets første side når jeg taster inn internettadresser.

Pimært var denne traden vel tenkt slik- Hva kunne fossilbilen bedre enn TMS-
til det er det bare å si vinterdekk var vesentlig lettere tilgjenglig og langtur var mer fleksibel- så vinterdekk og adaptere er det åpenbart mange av oss som savner smertefullt for tiden. Tesla får heller ikke noen god karakter for håndteringen av dette. Altså savner vi en seriøs og pålitelig organisasjon :(

Epleskreller

- Parkerte nærmere før, nå parkerer jeg der det er mest plass.
- mulighet til å kjøre på hytta med solstrøm (nå må vi ta minibilen).
- 4 wd og tilhengerfeste
- mulighet for kajakk på taket.

Men jeg ville ikke byttet tilbake..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA