Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av tomrh, lørdag 26. oktober 2013, klokken 16:21

« forrige - neste »

Brødbilsjåfør

Sitat fra: Strømbil på fredag 18. oktober 2013, klokken 15:13
Ok. Dette var nytt for meg. Har aldri sett dette nummeret som skal stå på laderne jeg. Dog kun sjekket den på Værnes og den på Lade. Om SMS blir tilgjengelig er det supert.
Den på lade og værnes har et tlf nr oppgitt,som du kan kontakte de på. De fjernåpnet en for meg når nøden var størst.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

nordvik

Sitat fra: Brødbilsjåfør på onsdag 30. oktober 2013, klokken 21:49
Sitat fra: Strømbil på fredag 18. oktober 2013, klokken 15:13
Ok. Dette var nytt for meg. Har aldri sett dette nummeret som skal stå på laderne jeg. Dog kun sjekket den på Værnes og den på Lade. Om SMS blir tilgjengelig er det supert.
Den på lade og værnes har et tlf nr oppgitt,som du kan kontakte de på. De fjernåpnet en for meg når nøden var størst.
På Værnes kan du starte lading med sms også. Men var ikke kommet opp noe info om sms-lading på Lade ennå

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Brødbilsjåfør

HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Lysholm

Må man registrere seg noen plass for å benytte sms lading?
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

Brødbilsjåfør

HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Brødbilsjåfør

115kr for en lading pr sms. Landeveisrøveri rett å slett. Håper virkelig det kommer en konkurrent til Evpower nå altså.... Fy Fa**.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Trig8

Ja, det var voldsomt til pris.
Ellers ser det ut som at infoen på nettsidene ikke er ferdig i korrekturen ennå:
http://evpower.no/index.php/nyheter/117-na-er-det-mulig-a-lade-ved-a-bruke-sms

Nå er det mulig å lade ved å bruke SMS. Du kan betale via mobilabonnementet, og er ikke lenger avhengig av å ha RFID-brikke. Jeg ville skrevet om dette noe da det kan forstås som en oppfordring til ikke å anskaffe seg ladebrikke. Forslag; Nå er det også mulig å lade ved å bruke SMS. Du betaler via mobilabonnementet.

Vi har en periode testet en mobilløsning for å starte og stoppe lading på vår hurtigladestasjoner. Testfasen er nå (fjernes) avsluttet, og vi starter (erstattes med; lanserer) nå opp (fjernes) den endelige versjonen, hvor vi også inkluderer betalingsløsning. Lading med sms vil fra nå av ikke lenger være gratis, men du betaler via mobilabonnementet. Prisen pr lading med sms vil være kr 115,-. Alle med brikkeavtale skal fortsatt bruke brikken, og betaler i henhold til avtalen som er inngått.

2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Brødbilsjåfør

Sant nok. Måtte skaffe brikke vi. Hadde håper at sms ble kurant pris,men neida.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

nordvik

Sitat fra: Brødbilsjåfør på søndag 15. desember 2013, klokken 12:52
Sant nok. Måtte skaffe brikke vi. Hadde håper at sms ble kurant pris,men neida.
Men 300 kr for å lade så mye du vil er ikke all verden å betale heller. Er jo bare i underkant av en halv tank med diesel....

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Brødbilsjåfør

Helt klart en veldi go deal sånn sett. Bare synd det er 12 mnd binding.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

nordvik

Sitat fra: Brødbilsjåfør på søndag 15. desember 2013, klokken 12:58
Helt klart en veldi go deal sånn sett. Bare synd det er 12 mnd binding.
Blir kanskje mye for de som lader en til tre ganger i måneden, men for sånne som meg, som er avhengig av HL omtrent 5 dager i uka, så er det en veldig god deal :-)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Brødbilsjåfør

Da mangler det bare en HL på Støren å en i selbu/tydal så ska æ vær veldi fornøyd. Da blir faktisk drift av leaf'n veldi økonomisk å en sikker nr1 bil.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Brødbilsjåfør

Å et skilt om at lading til 80% er å foretrekke,sånn at kø kan reduseres.
Har selv navn å Nr i frontrute,så jeg kan ringes opp når det er kø..
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

hydrogen

Synes den prispolitikken til EV Powers er merkelig, håper ikke dette ble off-topic.

Mini abonnement, 30 ladinger pr år 3000,- + 588 i abonnemnetsutgifter = 3588,-
Mini abonnement, 15 ladinger pr år 1500,- + 588 i abonnementsutgifter = 2088,-
SMS løsning 115,- pr lading, 30 ladinger pr år er totalt: 3450,- (Kr.133,- billigere enn mini abonnement)
SMS løsning 115,- pr lading, 15 ladinger pr år er totalt: 1725,- (Kr.363,- billigere enn mini abonnement)

Grensa for at det lønner seg med mini kontra fri bruk er 30 ladering pr år, fri bruk koster Kr.3588,- pr år.

Jeg har sjeldent bruk for hurtiglader, men hadde jeg hatt fri bruk hadde jeg brukt det oftere og mer med 10-15 min lading. Nå når jeg skal betale full pris for lading blir det slik at jeg automatisk vil ha mest mulig igjen for pengene og da vil stå så lenge som mulig. Selv om det sikkert ikke er det beste for bilen :)

For at jeg skal betale for bruk, er jeg villig til å betale maks 50kr pr lading med rimelig abonnemnet, eller maks 80-90 kr med SMS løsning. Kunne gjerne vært 2 alternativ, halv og full med 2 priser på SMS. Så de gangene jeg har behov for et par streker til så kunne jeg valgt en rimeligere lading hvor jeg okkuperer stasjonene mindre og bruker mindre kWh.

Slik det er nå gjør jeg alt jeg kan for å slippe hutiglading, hadde fri bruk kostet 200 kr pr måned hadde jeg ikke nølt med å valgt det, men for mitt behov er det litt for mye med 3600 pr år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA