Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av tomrh, lørdag 26. oktober 2013, klokken 16:21

« forrige - neste »

tomrh

Det skal opp en sak i Overhalla kommune om støtte til hurtigladestasjon der, ble tipset av Hans H. Kvisle i går. Ett av saksvedleggene er EV Power sine videre planer: http://www.overhalla.kommune.no/getfile.php/2419660.1111.puqdadpyaa/Vedlegg+til+sak+-+Hurtigladerstasjon.pdf

I tillegg til Storlien som skal åpnes 13. desember, kan Overhalla etter planen allerede få hurtiglader i januar 2014 om kommunen er medgjørlig, og det planlegges også hurtigladestasjoner på Namsos, Grong og Berkåk. Hurra! :)

Man kan være uenig i selskapets prisstrategi etc., men det er uansett veldig positivt at ladenettverket i trøndelagsfylkene utvides!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

nordvik

Synes EVpower er bra på pris jeg! Ja, faktisk best på månedsabb på "uendelig" lading. Mulig det er annerledes for andre som ikke bruker HL hver dag. Men allikevel - 299 for å lade så mye du vil hver måned. Det er ca 22 liter diesel det. Hvor langt får du kjørt med det da? 40-50 mil? Og hbor mye bompenger må du ut med på de milene, og hvor mye mer må du stå i kø da?!? ;-)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Strømbil

Syns det er håpløst at det offentlige går inn med midler i et slikt selskap, så lenge de har en sånn prisstrategi.
Hvem ville ha tegnet abo. hos en drivstoffleverandør og betalt en fast sum i mnd, om de kunne ha tanket drivstoff hjemme for 3kr literen?
Finnes ikke en sjel som hadde gått med på at "en tank drivstoff" hadde kostet 750,- uansett hvor my\lite du fyller.

At ev-power skal ha oss som trenger hurtiglading maks 5 ganger i året til å betale en fast sum i mnd, samt 150kr for å kunne nødlade er håpløst.

Betaling med visa/sms for bruk er greit. Betaling pr. brukte kwh, eller antall minutter burde vært malen.

Håper fylket tar tak og krever endring fra ev-power.
Svart Nissan Leaf 2013.

nordvik

Sitat fra: Strømbil på fredag 18. oktober 2013, klokken 13:12
Syns det er håpløst at det offentlige går inn med midler i et slikt selskap, så lenge de har en sånn prisstrategi.
Hvem ville ha tegnet abo. hos en drivstoffleverandør og betalt en fast sum i mnd, om de kunne ha tanket drivstoff hjemme for 3kr literen?
Finnes ikke en sjel som hadde gått med på at "en tank drivstoff" hadde kostet 750,- uansett hvor mylite du fyller.

At ev-power skal ha oss som trenger hurtiglading maks 5 ganger i året til å betale en fast sum i mnd, samt 150kr for å kunne nødlade er håpløst.

Betaling med visa/sms for bruk er greit. Betaling pr. brukte kwh, eller antall minutter burde vært malen.

Håper fylket tar tak og krever endring fra ev-power.
Du får ladet med sms på bl.a. HL på Gløshaugen og på Ørkanger. Regner ned at det vil bli tilgjengelig på de andre laderne dems og. Er nøden ute mener jeg at du kan ringe nummeret som står på HL, så får de fjernstartet den for deg.

Strømbil

Ok. Dette var nytt for meg. Har aldri sett dette nummeret som skal stå på laderne jeg. Dog kun sjekket den på Værnes og den på Lade. Om SMS blir tilgjengelig er det supert.
Svart Nissan Leaf 2013.

Trig8

Sitat fra: nordvik på fredag 18. oktober 2013, klokken 13:15
Du får ladet med sms på bl.a. HL på Gløshaugen og på Ørkanger. Regner ned at det vil bli tilgjengelig på de andre laderne dems og. Er nøden ute mener jeg at du kan ringe nummeret som står på HL, så får de fjernstartet den for deg.
Hva koster det å lade når en betaler med SMS?
Jeg har ikke sett at det står pris, verken på nettsidene eller på hurtigladerne.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

nordvik

Sitat fra: Trig8 på fredag 18. oktober 2013, klokken 15:49
Sitat fra: nordvik på fredag 18. oktober 2013, klokken 13:15
Hva koster det å lade når en betaler med SMS?
Jeg har ikke sett at det står pris, verken på nettsidene eller på hurtigladerne.
Har ingen anelse. Har abbonement ;-)

nordvik

Det er mulighet for sms-lading på HL Værnes og Meråker også,  fant jeg ut i dag.

Johnsen

Har trimmet kewet eljet 2 kjørelegnde over 75km
Nissan Leaf 2011
02 Hyundai santa fee
74 nova
60 Volvo krabat
+++++++++

nordvik

Sitat fra: Johnsen på søndag 20. oktober 2013, klokken 22:13
Hva kostet det?
Vet dessverre ikke.
Det er ikke info om det hverken på laderne eller på hjemmesiden til EVpower...

tomrh

En annen ting er at abonnementet er knyttet opp mot en RFID-brikke som ikke er låst mot en spesifikk elbil. Dvs. om man har TO elbiler i husholdningen (eller hurtigladbar hybrid som kommende Outlander PHEV), så kan det bli endel mer lønnsomt.
Stjørdal

tomrh

Sitat fra: tomrh på fredag 18. oktober 2013, klokken 09:26
Det skal opp en sak i Overhalla kommune om støtte til hurtigladestasjon der, ble tipset av Hans H. Kvisle i går. Ett av saksvedleggene er EV Power sine videre planer
Da har Overhalla kommune vedtatt rådmannens innstilling i kommunestyremøtet 21. oktober, EV Power får støtte. Er det noe som hindrer å oppdatere hurtigladekartet nå, hr. Kvisle? ;)
Stjørdal

Hans Håvard Kvisle

Tja, ikke godt å si. Skal forhøre meg med Gøran hos EV Power.
St.Hanshaugen

Hans Håvard Kvisle

Kjapt svar fra EV Power i dag. Det ser lovende ut, men fortsatt et par løse tråder. Ba om inntil fjorten dager for å få en sikker avklaring. Vi lar Gøran få det før vi feirer med å legge Overhalla inn på hurtigladekartet. Han står på, noe alle trøndere skal være takknemlig for!
St.Hanshaugen

Brødbilsjåfør

Kjapt svar? Jøss,brukte over en uke på å svare meg pr mail,skal bli spennende å se om svaret på neste mail å bruker en uke.
Er egentlig veldig dårlige hjemmesider Evpower har. Lite info om hvor HL e plassert,null info om at de har begynt med sms lading og pris på dette..Driver å vurdere et abb men håper noen får bygd en HL i Selbu/tydal Kommune snart.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA