Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 3D/CAD-modell av Leaf

Startet av nordvik, fredag 25. oktober 2013, klokken 17:10

« forrige - neste »

nordvik

Atter en gang er det mest sannsynlig en ny elbileier som parkerer hensynsløst. Denne gangen ved St.Olavs hospital. I området her er det EN ladestolpe, så den er populær og etterlengtet. Da er det fryktelig irriterende når man trenger strøm, og det står en parkert som ikke lader. Står til og med med rompa inn! Det er 5! timer gratis parkering på ALLE plasser, bortsett fra disse to, hvor det er max 3 timer. Det var flere ledige plasser i umiddelbar nærhet, så det hadde ikke vært lange biten ekstra å gå!
#dagensutblåsning

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

cra

Sløvt!  >:(

Send SMS "REGNR EL251XX" til 2282 neste gang, så får du navn på bileier. Da har du mulighet til å kunne komme i kontakt med vedkommende og si fra at du trenger plassen til å lade.  Å finne en ladeplass blokkert av en elbil som ikek lader er enda mer irriterende enn når det er en fossilbil, for en elbilist burde i det minste være klar over at man kan trenge å lade på en slik plass.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

nordvik

Jeg skrev en lapp og la under viskeren. Håper vedkommende tok seg tid til å lese, og ikke minst forstå "reglene".

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

valvolainen

Har lurt litt på hva som er kotyme ved parkering.
Ser for meg at det å legge en lapp i ruta med mobilnummer på (evt e-post i disse dager?) burde være akseptabelt.
Tenker da at når en står og lader, så kan folk ringe (sende e-post) hvis man seriøst trenger strøm. Det er vel ikke alltid man lader fordi man trenger det?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Thomas Parsli

Det innlysende er å lade på ladeplasser og parkere på parkeringsplasser :)

Hvis du lader et sted det er skrikende mangel på ladeplasser er det utrolig bra hvis du legger en lapp i vinduet om at bilen kan flyttes etter et klokkeslett.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Olofm

Fikk notert en løsning på dette problem når jeg var på Strømmen Storsenter idag. Her er det satt opp skilter ved hver eneste ladestasjon at det er, forbudt å parkere hvis man ikke synlig lader bilen.

Dette resulterte i 5 ledige ladeplasser i gamle parkeringshuset. Og to Leaf var parkert på gratis vanlig parkeringsplass noen meter lenger unna inngangen.

Synes dette er en helt grei løsning på et etterhvert voksende problem.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

cra

Ja, hvis "argumentet" er at man ikke gidder å gå de ti ekstra meterne så tror jeg de felste helelr gjør det enn å dille med ladekabel hvis det ikke er nødvendig. Da er det tross alt mindre styr å gå de siste meterne. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

nordvik

Bra det er flere som er enig med meg da :-)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

valvolainen

Synes også at parkeringsplassene kan legges lenger vekk fra inngangsdørene der det er mulig.
Det finnes ikke en eneste person med eller uten lappen som ikke er klar ove hva HC plassene er til.
Likevel 'feilparkeres' det her over en lav sko!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Kjell Leaf

Sitat fra: valvolainen på tirsdag 05. november 2013, klokken 02:45
Synes også at parkeringsplassene kan legges lenger vekk fra inngangsdørene der det er mulig.
Det finnes ikke en eneste person med eller uten lappen som ikke er klar ove hva HC plassene er til.
Likevel 'feilparkeres' det her over en lav sko!
Det bør være et skilt der det står : BILER SOM IKKE LADER BLIR TAUET BORT PÅ EIERS REGNING.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

nordvik

Atter en dag står det to idi***r på den eneste ladeplassen i området, UTEN å lade. Nå gidder jeg ikke sladde bilnummerene mere. Og som en "advarsel" til alle andre som parkerer på denne ladeplassen uten å lade; nå legger jeg ut bilder HVER gang det er sånn parkering!

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

cra

Sitat fra: nordvik på onsdag 20. november 2013, klokken 13:26
Atter en dag står det to idi***r på den eneste ladeplassen i området, UTEN å lade.

Er det plass til at du kan parkere dem inne, koble til lading (evt. med skjøteledning) og gå og gjøre det du skal? Har du gitt dem beskjed på noe vis, enten ved å sende "REGNR EL12345" til 2282 og skaffet telefonnr derifra, eller ved å legge lapp på ruta? Det er jo ikke sikkert disse folka er inne på foumet her, så på ett eller annet vis må de jo få beskjed. Anbefaløer også å ta kontakt med de som eier ladeplassen og fortelle dem at dette er et problem, og spørre dem om de ikke kan oppdatere skiltinga.

Provoserende å se slik parkering, spesielt hvis det er andre plasser i nærheten.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

nordvik

Sitat fra: cra på onsdag 20. november 2013, klokken 14:58
Sitat fra: nordvik på onsdag 20. november 2013, klokken 13:26
Atter en dag står det to idi***r på den eneste ladeplassen i området, UTEN å lade.

Er det plass til at du kan parkere dem inne, koble til lading (evt. med skjøteledning) og gå og gjøre det du skal? Har du gitt dem beskjed på noe vis, enten ved å sende "REGNR EL12345" til 2282 og skaffet telefonnr derifra, eller ved å legge lapp på ruta? Det er jo ikke sikkert disse folka er inne på foumet her, så på ett eller annet vis må de jo få beskjed. Anbefaløer også å ta kontakt med de som eier ladeplassen og fortelle dem at dette er et problem, og spørre dem om de ikke kan oppdatere skiltinga.

Provoserende å se slik parkering, spesielt hvis det er andre plasser i nærheten.
Har skjøteledning i bilen, men om jeg parkerer dem inne står jeg litt for mye i veien. Bruker alt for mye penger allerede for å få tak i folk som har parkert foran hurtigladeren på Gløshaugen. Må vel få lagd lapper så en har liggende i bilen til en hver tid. Men det er så utrolig irriterende at andre ikke kan ta hensyn!
Er vel Trondheim parkering som er ansvarlig,  og de er nå som vanlig treige når det gjelder sånnt... Skulle vært standard skilting med parkering foran ladestolpe er forbeholdt ladende biler

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

pottle

#13
I en liten overgangsperiode så er det vel greit å klage på at du ikke fikk parkere og lade på en elbil-plass. I framtiden så tror jeg ikke at du skal belage deg på at det blir mer plass for deg, fordi det kommer jo i snitt 400 nye el-biler på vegen i måneden. Det er dessverre umulig å vedlikeholde 20k offentlige sakte-ladeplasser, som attpåtil skal være gratis.

Det er umulig å serve alle som vi ha gratis lading og parkering på dedikerte plasser. Det blir mer kamp omplassene og lavere og lavere sannsynlighet for at du får ladet. Til en viss grad så mener jeg at disse plassene har utspilt sin rolle fordi en ikke kan/bør beregne at en får ladet. (Selv om en har kjørt langt). Dessverre så kjemper du mot en vindmølle.


Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

nordvik

Sitat fra: pottle på onsdag 20. november 2013, klokken 18:57
I en liten overgangsperiode så er det vel greit å klage på at du ikke fikk parkere og lade på en elbil-plass. I framtiden så tror jeg ikke at du skal belage deg på at det blir mer plass for deg, fordi det kommer jo i snitt 400 nye el-biler på vegen i måneden. Det er umulig å serve alle som vi ha gratis lading og strøm. Det blir mer kamp omplassene og lavere og lavere sannsynlighet for at du får ladet. Dessverre så kjemper du må en vindmølle.

Det er dessverre umulig å vedlikeholde 20k offentlige sakte-ladeplasser, som attpåtil skal være gratis.
Greia er; hadde de stått der for å lade, så hadde det vært ok. Men når de parkerer der, sannsynligvis for at de tror at de parkerer kun på de plassene gratis, da blir jeg irritert! For det er alltid ledige plasser i umiddelbar nærhet til den ene ladestolpen. Og det er i tillegg parkeringsplasser hvor de kan parkere 5 timer!

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA