Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 3D/CAD-modell av Leaf

Startet av nordvik, fredag 25. oktober 2013, klokken 17:10

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: nordvik på onsdag 20. november 2013, klokken 19:00
Greia er; hadde de stått der for å lade, så hadde det vært ok. Men når de parkerer der, sannsynligvis for at de tror at de parkerer kun på de plassene gratis, da blir jeg irritert! For det er alltid ledige plasser i umiddelbar nærhet til den ene ladestolpen. Og det er i tillegg parkeringsplasser hvor de kan parkere 5 timer!

Høres ut som om du bør ha med deg 10-20m 2,5mm2 skjøteledning når du skal dit...;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nordvik

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 20. november 2013, klokken 19:10
Sitat fra: nordvik på onsdag 20. november 2013, klokken 19:00
Greia er; hadde de stått der for å lade, så hadde det vært ok. Men når de parkerer der, sannsynligvis for at de tror at de parkerer kun på de plassene gratis, da blir jeg irritert! For det er alltid ledige plasser i umiddelbar nærhet til den ene ladestolpen. Og det er i tillegg parkeringsplasser hvor de kan parkere 5 timer!

Høres ut som om du bør ha med deg 10-20m 2,5mm2 skjøteledning når du skal dit...;)
Blir nok nødt t d nå ja! :-)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

pottle

I mitt bagasjerom ligger det en 10m 2,5mm skjøteledning fra Jula. Har den i tilfelle slike hendelser. Heldigvis ikke brukt ennå.

Spm: Har dere noensinne brukt kabelbagen? Har dere tid til å kvelve inn kabler? Mine kabler ligger iallefall klar til bruk i bagasjerommet...
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

nordvik

Sitat fra: pottle på onsdag 20. november 2013, klokken 19:21
I mitt bagasjerom ligger det en 10m 2,5mm skjøteledning fra Jula. Har den i tilfelle slike hendelser. Heldigvis ikke brukt ennå.

Spm: Har dere noensinne brukt kabelbagen? Har dere tid til å kvelve inn kabler? Mine kabler ligger iallefall klar til bruk i bagasjerommet...
Kabelbagen ligger pent ett eller annet sted i kjelleren... Blir for mye styr å kveile kabel hele tiden!

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Electrix

Den tiden da bare entusiaster kjørte elbil er nok over, det blir mer og mer et kjøretøy for hvermannsen. Ofte er det slik at de plassene som er oppsatt med lading er de mest attraktive og derfor er det fristende å parkere der.

Løsningen etterhvert som det blir flere og flere elbiler er nok å ta betalt for disse plassene med lademulighet. Da vil bruken fort tilpasse seg etter behov.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

cra

Sitat fra: pottle på onsdag 20. november 2013, klokken 19:21
Spm: Har dere noensinne brukt kabelbagen? Har dere tid til å kvelve inn kabler? Mine kabler ligger iallefall klar til bruk i bagasjerommet...

Brukte den de to første gangene, men det var en kunst å få riktig størrelse på kveilen slik at den passet i bagen sammen med kladden, så det ble det fortsatt slutt på. Nå har jeg klumpløs kabel, og den kveiler jeg sammen (med over/under-kveiling, selvsagt) og legger løst i bagasjerommet.

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

 
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA