Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nose Cone og Mesh Griller.

Startet av tomrh, fredag 25. oktober 2013, klokken 15:50

« forrige - neste »

tomrh

Vår nye klima og miljøvernminister har visst ett bein i oljebransjen: http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/10/16/tine-sundtoft-med-ett-ben-i-oljebransjen-skal-rett-til-klimaforhandlinger

Jeg hadde sett for meg at Astrup susende rundt i sin Tesla S kunne gjøre vei i vellinga for elbilismen, men nå svinner håpet litt. Synspunkter?


Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Elbil fundamentalist

Da gjelder det å være aktiv på motargumentajson på alle fossilangrepene:

Kulltull og marginalstrøm betrakning: Elkraft Polsk brunkull = Canadisk oljesand eller enda værre: syntetisk drivstoff fremstilt ved kondensering av kull. f. eks anlegget i Sørafrika (verdens største Co2 punktutslipp)

Tap av avgiftskroner må sees opp mot elbilens gevinster i folks helse i storbyer hvor luftforurensing gir store helseskader. Svært mange barn får nå årlig den kroniske luftveislidelsen astma. Det er klare forskningsresultater på oppvekst i barnets første 24 levemåneder nær tungt trafikkerte veier og sammenheng med astma. Voksne med astma og kols far fått betydeligere dårligere livskvalitet pga dieselomleggingen i 2007. Dette er det på tide å snu. Offentlige helseutgifter for milliarder og lavere yrkesdeltakelse pga av alvorlige sykdommer og tidlig død knyttes til dårlig luftkvalitet, samt dårligere almenntilstad for folk flest er konsekvensen av fossile bilers altfor høye markedsandel. Etablerte bilmerker kan være med på elbilbonanzaen om de vil. Vil de ikke det, får de ta konsekvensene av lavere salg rett og slett.

Noen flere betraktninger her? kjør på med kommentarer...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

tomrh

Venstre-lederen kjører ihvertfall hardt på, det skal hun ha:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Skei-Grande-truer-med-a-bli-miljovernministerens-verste-mareritt-7345053.html
Føler meg litt tryggere nå, Venstre vil ihvertfall kunne blokkere saker som går helt feil vei, også når det gjelder elbilpolitikken.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA