Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

Gusse

Enig med Balrog her, det ble himmel og hav i forskjell på tilværelsen når adapteret kom i hus. Hærlig å kunne lade over natten hjemme, selv etter en lengere tur dagen før 8)

sindrej

Sitat fra: trol på mandag 10. mars 2014, klokken 22:00
Rødt adapter er da ekstra utstyr, det kommer ikke automatisk hvis du ikke bestiller (setter seg på liste).
Jeg har kjøpt og betalt det, men ikke satt meg på noen spesifikk liste. Ser gusse har fått og, han var vel 2 mnd etter meg på utlevering ca? Ikke noe stort problem for meg, men det burde jo ikke vært sånn.

Muffinman

Jeg fikk telefon i går etter å ha ytret misnøye her på forumet med at man har levert ut rødt adapter til kunder som fikk bil fire måneder etter meg. Noen i Tesla leser nok forumet. Og ja, jeg er nok identifisert tross at jeg ikke skriver under fullt navn.

Mons

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 11. mars 2014, klokken 07:00
Jeg fikk telefon i går etter å ha ytret misnøye her på forumet med at man har levert ut rødt adapter til kunder som fikk bil fire måneder etter meg. Noen i Tesla leser nok forumet. Og ja, jeg er nok identifisert tross at jeg ikke skriver under fullt navn.

Jeg også. Det vil si, jeg fikk melding fra Bring om at adapterne var innlevert til dem fire timer etter at jeg skrev posten her. Så takk skal dere ha, Tesla. Nå gjenstår bare markeringslysene (led-stripen) fremme, så er leveransen komplett. :)
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Veggen

Sitat fra: Veggen på mandag 10. mars 2014, klokken 22:40
Sitat fra: Mons på mandag 10. mars 2014, klokken 17:58
Er det noen som har fått disse adapterne i posten? Burde ikke ta mange uker å få sendt ut. Nå er det to uker siden de sendte mail og sa at de var tilgjengelig.

Fikk akkurat melding fra Bring om at det er en pakke på vei fra Tesla.
På dagen 2 uker etter jeg fikk beskjed om at mitt adapter var klart og ba de sende det.

Og der stod det en kar fra Bring på døra med rødt adapter.  :)

christian1986

Noen som har fått dette i Bergen enda?

Yagi

Hadde mistet to slike svarte plasthetter som sitter på hjulmutterne på performance-felgene, så jeg var innom Skøyen i går for å høre om det var mulig å få nye. Samtidig spurte jeg om den røde adapteren var kommet. Det var den, og etter litt roting på bakrommet, fikk jeg utlevert en som var merket med nummeret 24. Om det betyr at jeg først skulle få den på julaften vet jeg ikke. Siden jeg også fikk plasthettene gratis, gikk jeg derifra glad og fornøyd. :)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Muffinman

Helsike, var det til det de plasthettene var til? Mine lå i koppholderen ved overlevering, og DS beklaget det. Oppfattet at det var skrot som egentlig skulle kastes. Så jeg kastet mine etter en stund.

???

smurf

Hei,
noen her på forumet som vet noe om når Chademo adapter vil være tilgjengelig i Norge? Leste et sted at noen i Norge testet disse...? Håper å få Chademo adapter med bilen i mai da det ville være meget praktisk på biltur til f.eks. Danmark der Clever har masse Chademo ladestasjoner...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Muffinman

Ikke hold pusten, det verserer rykter om at det kan bli mot slutten av året. Usikker på hvor mye hold det er i disse, og det er vel heller ikke  mye pålitelig informasjon å få ut fra Tesla angående dette dessverre.

ElViz55

Chademo ladekladd så jeg på konfiguratoren for en måned siden, men den er borte nå  ???

Morsomme x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2

Viking

etter å ha ventet på adaptere siden rett før jul har det nå plutselig løsnet.

jeg fikk telefon om at de kunne hentes på Skøyen. Jeg dro innom samme dag.

Nå har jeg i tillegg fått to ekspress leveranser på døren. Første inneholdt 1 blått adapter. Dagens forsendelse inneholdt både rødt og blått.

Totalt har jeg nå 3 blå og 2 røde... :) Jeg har hørt at Tesla overleverer, men dette tar kaka! hehe. Må vel svinge innom med overskuddslageret slik at noen andre som fortsatt venter kan få dem.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Muffinman

Hehe, logistikken til Tesla innfrir forventningene  :D

eclipse

Sitat fra: smurf på tirsdag 11. mars 2014, klokken 10:52
Hei,
noen her på forumet som vet noe om når Chademo adapter vil være tilgjengelig i Norge? Leste et sted at noen i Norge testet disse...? Håper å få Chademo adapter med bilen i mai da det ville være meget praktisk på biltur til f.eks. Danmark der Clever har masse Chademo ladestasjoner...

Når Elon var i Oslo for litt siden sa han April 2014. Når det er sagt så sa han på sitt besøk Mars 2013 at de skulle være klar når bilen kom til Norge
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Harlex

Fikk rødt idag så nå er samlingen komplett :D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA