Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: cairnz på mandag 10. mars 2014, klokken 09:34
Hos meg kan sikringen (32A) finne på å gå etter ladingen er fullført. Aldri opplevd det under lading. Har skrudd ned til 27A for å se om det gjør noen forskjell (ved fullført lading).
Det lyder som et jordfeilbryterproblem, uten at det betyr at du har jordfeil. Heller et resultat av ladestrømmer i det øyeblikket ladingen avsluttes.
Antar at du har en jorfeilautomat. Har du noe typenavn?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cairnz

Sitat fra: Griffel på mandag 10. mars 2014, klokken 09:41
Sitat fra: cairnz på mandag 10. mars 2014, klokken 09:34
Hos meg kan sikringen (32A) finne på å gå etter ladingen er fullført. Aldri opplevd det under lading. Har skrudd ned til 27A for å se om det gjør noen forskjell (ved fullført lading).
Det lyder som et jordfeilbryterproblem, uten at det betyr at du har jordfeil. Heller et resultat av ladestrømmer i det øyeblikket ladingen avsluttes.

Kanskje prøve en annen jordfeilbryter da. Det er uansett ikke store issuet for meg, sikringen står montert like ved ladeboksen, og jeg er stort sett utenfor en gang i løpet av kvelden, da er det fort gjort å inspisere anlegget..

Eneste kjipe er at VisibleTesla ikke rapporterer "NoPower" når bilen er ferdig ladet og man har fått "Complete"-mailen :)
Elbilist

mort74

Sitat fra: fredag på fredag 07. mars 2014, klokken 14:48
Sitat fra: mort74 på fredag 07. mars 2014, klokken 13:35
Jeg får 16A på 400 volt i sverige, meb begrenses til 13A i Norge, noen som vet hvorfor?

Bruker du rødt adapter i Norge også? Eller schuko? Schuko-adapteret er jo begrenset til 13A.

Ja, bruker rødt begge steder. Og får ikke satt opp høyere manuelt enn 13A i Norge....

Cronos

Sitat fra: Andreas #2316 på fredag 28. februar 2014, klokken 23:31
Endelig!
Etter å ha kjørt 7630km, fant jeg et blått adapter i postkassen.

Basert på dette kan utledes at ventetid (i kjørte km) samsvarer med max ladeeffekt (i Watt):

Blått adapter: 230 * 32  =   7360W => 7360km
Rødt adapter: 230*16*3 = 11040W => 11040km (enkelt lader)

(Har heldigvis ikke dobbelt-lader = dobbelt så lang ventetid)
Hurra, jeg har kjørt ca 7200km nå, på 6 mnd. Da bør det forhåpentligvis dukke opp et adapter snart! :P
(sarkasme..)

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

frosken

Sitat fra: bosse på mandag 10. mars 2014, klokken 00:51
Sitat fra: frosken på mandag 10. mars 2014, klokken 00:23
Lørdag fikk jeg mail med vedlegg som beskrev feilretting (manglende adapter) med en sluttsum på kr 986,79 inkludert moms(!).

Håper ikke det er prisen jeg ender opp med å måtte betale?

Sjekk om du faktisk betalte for rødt adapter på bilfakturaen. På min står det:

Rødt 16 A adapter    600,00    1    600,00

Når du kjøper adapter med bilen, skal det være momsfritt, mens ettermarkedskjøp er momsbelagt. Har Tesla lagt på porto og moms fordi du opprinnelig ikke bestilte adapteret med bilen, blir det fort nesten 900 kroner. Det er fremdeles et stykke igjen til 986,79, så jeg klarer ikke helt å forklare dette.

Kanskje det er 86,79 i skoslitasje for når de går bort på postkontoret med pakken din. Eller kanskje de bare lente seg på numpad da de lagde fakturaen din?
Jeg bestilte rødt adapter sammen med bilen, og på fakturaen står den oppført med pris på kr. 600. Regner med at den prisen gjelder, spesielt med tanke på at det allerede er betalt.

Gidder ikke ta sorgene på forskudd, får se hva som dukker opp sammen med adapteret i posten :) Kan godt tenkes at det bare er internfakturering.

frosken

Sitat fra: frosken på mandag 10. mars 2014, klokken 12:08
Kan godt tenkes at det bare er internfakturering.
... og det ser det ut til at det var. Fikk svar på mail hvor jeg spurte om dette var noe jeg skulle betale; det skulle jeg naturligvis ikke! :)

Mons

Er det noen som har fått disse adapterne i posten? Burde ikke ta mange uker å få sendt ut. Nå er det to uker siden de sendte mail og sa at de var tilgjengelig.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

frekri

Jeg hentet på Skøyen i dag. Fikk bilen for 14 dager siden. Jeg trodde ikke at jeg kom til å savne adaptere når jeg hentet bilen, men der tok jeg feil. Savnet rødt adapter et par ganger.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

trol

Hentet rødt adapter i Bergen i dag. De sa de hadde fått inn til alle som har satt seg på liste.
trol
85kW, Grå Metallic, 19" full pakke unntatt ekstra seter.

sindrej

Satt seg på liste?  Det har da vel vært sagt utallige ganger fra Tesla at folk får i den rekkefølgen de kjøpe bilene (og adapterne).  Jeg har ikke satt meg opp på noen liste og tar det for gitt at jeg får adapter når det er min tur.  (Selv om jeg noterer meg at nye eier som møter opp og maser litt får i labben der og da ..  ::) )

Corny

Fikk hentelapp i posten på lørdag til mitt adapter (blått).
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

trol

Sitat fra: sindrej på mandag 10. mars 2014, klokken 20:40
Satt seg på liste?  Det har da vel vært sagt utallige ganger fra Tesla at folk får i den rekkefølgen de kjøpe bilene (og adapterne).  Jeg har ikke satt meg opp på noen liste og tar det for gitt at jeg får adapter når det er min tur.  (Selv om jeg noterer meg at nye eier som møter opp og maser litt får i labben der og da ..  ::) )
Rødt adapter er da ekstra utstyr, det kommer ikke automatisk hvis du ikke bestiller (setter seg på liste).
trol
85kW, Grå Metallic, 19" full pakke unntatt ekstra seter.

Gusse

Fikk min blå adapter tilsendt(de ringte å sa de hadde min blå, jeg spurte om de kunne sende) for noen uker siden. Når jeg hentet bilen i går..ja søndag. Tesla leverte den på Værnes etter at den hadde vært på fix. Der sto den klar å ventet med en rød adapter i trunken, når jeg kom hjem etter reise.

Veggen

Sitat fra: Mons på mandag 10. mars 2014, klokken 17:58
Er det noen som har fått disse adapterne i posten? Burde ikke ta mange uker å få sendt ut. Nå er det to uker siden de sendte mail og sa at de var tilgjengelig.

Fikk akkurat melding fra Bring om at det er en pakke på vei fra Tesla.
På dagen 2 uker etter jeg fikk beskjed om at mitt adapter var klart og ba de sende det.

Balrog

Endelig er adaptere i hus. UTROLIG deilig å kunne lade helt tom bil opp i løpet av en kort natt..

Kommer nok til å kun bruke blått adapter hjemme og sette ned ladehastigheten til 16A for å spare eget sikringsskap for belastningen vanligvis.

Dette letter planlegging av bilbruken vesentlig. Gled dere.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA