Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

Aage M.

#705
Sitat fra: rene på fredag 07. mars 2014, klokken 19:47
Går 32A-sikringen eller går hovedsikringen?

Godt spørsmål. Det er 32A sikringen som går, og det er en egen kurs, kun for lading.  Det betyr vel at problemet er knyttet til bilen og ikke til husets øvrige strømforbrukende enheter. Jeg har stilt inn Teslaen på 26A og da går det greit.

Bjørn

Regner m du ikke har koblet boblebadet og komfyren på den 32A sikringen..?! isåfall burde den ikke gå..! har du noe som helst annet på den kursen..? Jeg kan dra 35A over min 32A kurs i timesvis om jeg må, så der har du noe galt fatt.. Hva er kabel dim fra 32A sikringen og til kontakten..?

Thor2014

Er det en b eller c sikring?

Griffel

Sitat fra: Bjørn på fredag 07. mars 2014, klokken 23:41
Hva er kabel dim fra 32A sikringen og til kontakten..?
Har ingen betydning for at sikring går.
Sitat fra: Thor2014 på fredag 07. mars 2014, klokken 23:48
Er det en b eller c sikring?
Spiller ingen rolle for at sikring går i dette tlfelle.
Sitat fra: Bjørn på fredag 07. mars 2014, klokken 23:41,
så der har du noe galt fatt
Jepp.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Bjørn

Sitat fra: Griffel på lørdag 08. mars 2014, klokken 00:11
Sitat fra: Bjørn på fredag 07. mars 2014, klokken 23:41
Hva er kabel dim fra 32A sikringen og til kontakten..?
Har ingen betydning for at sikring går.
Sitat fra: Thor2014 på fredag 07. mars 2014, klokken 23:48
Er det en b eller c sikring?
Spiller ingen rolle for at sikring går i dette tlfelle.
Sitat fra: Bjørn på fredag 07. mars 2014, klokken 23:41,
så der har du noe galt fatt
Jepp.

Griffel rydder opp i våre forvirrede spørsmål..  ;)
Og jeg innser at kabel jo ikke har betydning.. event. varmetap i kabel vil jo sef. sikringen "se"..
Så hva tror Griffel kan være årsaken..? :)

Griffel

At sikringen står mellom andre varme sikringer.
Andre forbrukere på samme kurs.
En feil på selve sikringen.
Dårlig tilskrudde klemmer.
Er de 4 mest nærliggende tankene
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Aage M.

#711
Sitat fra: Griffel på lørdag 08. mars 2014, klokken 00:28
At sikringen står mellom andre varme sikringer.
Andre forbrukere på samme kurs.
En feil på selve sikringen.
Dårlig tilskrudde klemmer.
Er de 4 mest nærliggende tankene

Mange takk for gode vurderinger / råd. Hadde elektriker her i dag, som innstallerte sikring og monterte kabel. Jeg la opp 32A trefas, men benytter altså bare en fase. (kjekt å ha dersom bilen senere oppgraderes til å ta 32A trefas).
Sikringen står ikke nær andre sikringer. Det er ikke andre forbrukere på samme kurs. Skal  varsle elektrikker og be om sjekk av sikring og klemmer. (26A er likevel det dobbelte av 13A :-)

petersv

Sikker på at den ikke slår ut på jordfeil da?

Aage M.

Sitat fra: petersv på lørdag 08. mars 2014, klokken 11:05
Sikker på at den ikke slår ut på jordfeil da?

Sikringen har integrert jordfeilbryter, så det kunne godt være jordfeil. Fikk elektrikker til å sjekke alt elektrisk i huset inkl. jord, så det lyder ikke sansynlig. Dessuten går det jo bra når jeg har nedjustert til 26A.

Havebigfun

Hvis du har IR-termometer kan du sjekke for varmgang ved forskjellige strømstyrker- lade 1 time- sjekke i /rundt sikringen. Hos meg er det selve automaten som blir ganske varm når jeg trekker 32A- sikringen har dog ikke gått.

Aage M.

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 08. mars 2014, klokken 13:24
Hvis du har IR-termometer kan du sjekke for varmgang ved forskjellige strømstyrker- lade 1 time- sjekke i /rundt sikringen. Hos meg er det selve automaten som blir ganske varm når jeg trekker 32A- sikringen har dog ikke gått.

Bra tips. Gir det videre til elektrikker.

frosken

Jeg ble oppringt før helgen med beskjed om at Tesla hadde et rødt adapter til meg og om jeg ville hente selv på Skøyen eller få levert i posten. Valgte postlevering. Lørdag fikk jeg mail med vedlegg som beskrev feilretting (manglende adapter) med en sluttsum på kr 986,79 inkludert moms(!).

Håper ikke det er prisen jeg ender opp med å måtte betale?

bosse

Sitat fra: frosken på mandag 10. mars 2014, klokken 00:23
Lørdag fikk jeg mail med vedlegg som beskrev feilretting (manglende adapter) med en sluttsum på kr 986,79 inkludert moms(!).

Håper ikke det er prisen jeg ender opp med å måtte betale?

Sjekk om du faktisk betalte for rødt adapter på bilfakturaen. På min står det:

Rødt 16 A adapter    600,00    1    600,00

Når du kjøper adapter med bilen, skal det være momsfritt, mens ettermarkedskjøp er momsbelagt. Har Tesla lagt på porto og moms fordi du opprinnelig ikke bestilte adapteret med bilen, blir det fort nesten 900 kroner. Det er fremdeles et stykke igjen til 986,79, så jeg klarer ikke helt å forklare dette.

Kanskje det er 86,79 i skoslitasje for når de går bort på postkontoret med pakken din. Eller kanskje de bare lente seg på numpad da de lagde fakturaen din?
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Muffinman

Nå leverer de altså ut adaptere til kunder som har fått bil FIRE måneder etter meg uoppfordret, enda jeg nettopp ble blankt avvist etter nok et forsøk på å forklare at bilen min fremdeles ofte står til pynt i oppkjørselen mens jeg er på jobbreise.

Litt av et selskap.

cairnz

Hos meg kan sikringen (32A) finne på å gå etter ladingen er fullført. Aldri opplevd det under lading. Har skrudd ned til 27A for å se om det gjør noen forskjell (ved fullført lading).
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA