Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

cairnz

Sitat fra: albino på fredag 06. desember 2013, klokken 09:21
Hvordan i all verden har dere klart å vri 2500 kr ut av Tesla ?
Er det kun Signatur eiere som har fått kompensasjon ?
Jeg har sendt mail til Tesla flere ganger ang. kompensasjon for manglende levering av adaptere, men føler at saken bare blir trenert. Jeg har bare hatt bilen ett par ukers tid, så kanskje det er for tidlig å klage på dette ?.
Det skal ligge i systemet hos de. Når du drar og skal handle noe i Teslashoppen så blir det trekt 2500,- på det du bestiller.
Elbilist

stianrod

Sitat fra: cairnz på fredag 06. desember 2013, klokken 10:36
Sitat fra: albino på fredag 06. desember 2013, klokken 09:21
Hvordan i all verden har dere klart å vri 2500 kr ut av Tesla ?
Er det kun Signatur eiere som har fått kompensasjon ?
Jeg har sendt mail til Tesla flere ganger ang. kompensasjon for manglende levering av adaptere, men føler at saken bare blir trenert. Jeg har bare hatt bilen ett par ukers tid, så kanskje det er for tidlig å klage på dette ?.
Det skal ligge i systemet hos de. Når du drar og skal handle noe i Teslashoppen så blir det trekt 2500,- på det du bestiller.

Gjelder dette for alle som ikke får med adapter, eller kun dem som har fått mail?
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

OleJA

Sitat fra: stianrod på fredag 06. desember 2013, klokken 14:06
Sitat fra: cairnz på fredag 06. desember 2013, klokken 10:36
Sitat fra: albino på fredag 06. desember 2013, klokken 09:21
Hvordan i all verden har dere klart å vri 2500 kr ut av Tesla ?
Er det kun Signatur eiere som har fått kompensasjon ?
Jeg har sendt mail til Tesla flere ganger ang. kompensasjon for manglende levering av adaptere, men føler at saken bare blir trenert. Jeg har bare hatt bilen ett par ukers tid, så kanskje det er for tidlig å klage på dette ?.
Det skal ligge i systemet hos de. Når du drar og skal handle noe i Teslashoppen så blir det trekt 2500,- på det du bestiller.

Gjelder dette for alle som ikke får med adapter, eller kun dem som har fått mail?
Uten at jeg vet det, så oppfattet jeg dette først og fremst som et plaster på såret til de som har fått bilen for 2-3 måneder siden, og enda ikke fått adapter. Nå er det trolig ikke mange ukene (2?) til adapterne er klare, og da skal en vel ikke uten videre forvente at de som får bil nå får samme kompensasjon.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Stellar

Sitat fra: OleJA på fredag 06. desember 2013, klokken 14:10
Sitat fra: stianrod på fredag 06. desember 2013, klokken 14:06
Sitat fra: cairnz på fredag 06. desember 2013, klokken 10:36
Sitat fra: albino på fredag 06. desember 2013, klokken 09:21
Hvordan i all verden har dere klart å vri 2500 kr ut av Tesla ?
Er det kun Signatur eiere som har fått kompensasjon ?
Jeg har sendt mail til Tesla flere ganger ang. kompensasjon for manglende levering av adaptere, men føler at saken bare blir trenert. Jeg har bare hatt bilen ett par ukers tid, så kanskje det er for tidlig å klage på dette ?.
Det skal ligge i systemet hos de. Når du drar og skal handle noe i Teslashoppen så blir det trekt 2500,- på det du bestiller.

Gjelder dette for alle som ikke får med adapter, eller kun dem som har fått mail?
Uten at jeg vet det, så oppfattet jeg dette først og fremst som et plaster på såret til de som har fått bilen for 2-3 måneder siden, og enda ikke fått adapter. Nå er det trolig ikke mange ukene (2?) til adapterne er klare, og da skal en vel ikke uten videre forvente at de som får bil nå får samme kompensasjon.

2 uker er nok optimistisk tror jeg, Tesla Bergen sa igår at det siste de nå hadde hørt var 1. kvartal 2014
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

christine76

Jeg hentet bilen samme dag som mailen ble sendt ut. Har ikke fått mail, men har fått kompensasjonen.

Havebigfun

Antakelig vet Tesla ikke selv engang når adaptere utleveres - da vil leveringsdato bestemme over hvem som får trøstespremie. Om det blir i slutten av Q1 venter de som får bilen nå nesten like lenge som de av oss som fikk bilen i september hittil. Sålenge adapere ikke er levert har man en god sak.

M.SKEIDE

Hei et spørsmål til di elektriker kyndige kan man ikke klippe av ledningen fra UMCen og koble en 400v 16a (rød) / 230v 32a (blå) kontakt direkte?  ? For så evnt lage ledningsovergang shuko -> rød/blå?
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

Griffel

Sitat fra: M.SKEIDE på lørdag 07. desember 2013, klokken 16:14
Hei et spørsmål til di elektriker kyndige kan man ikke klippe av ledningen fra UMCen og koble en 400v 16a (rød) / 230v 32a (blå) kontakt direkte?  ? For så evnt lage ledningsovergang shuko -> rød/blå?
Bare dersom du ønsker å ødelegge UMC funksjonaliteten (og garanti) med at den tilpasser seg adapteret og forteller lader i bil hva den kan få av strøm og spenning.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

M.SKEIDE

Vil jo kunne bli garanti tull ja.. men er det ikke mellom bil og umc kommunikasjonen skjer ? Tror jeg bare blir å bruke den på 400v 16a og shuko kunne jo laget en spesial kabel overgang fra shuko til 400v kontakt
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

Griffel

Sitat fra: M.SKEIDE på lørdag 07. desember 2013, klokken 17:20
Vil jo kunne bli garanti tull ja.. men er det ikke mellom bil og umc kommunikasjonen skjer ? Tror jeg bare blir å bruke den på 400v 16a og shuko kunne jo laget en spesial kabel overgang fra shuko til 400v kontakt
Se #230 denne tråden.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Veggen

#595
Sitat fra: Griffel på lørdag 07. desember 2013, klokken 18:38
Se #230 denne tråden.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9973.msg134140.html#msg134140

Gjentar oppfordringen til en av dere som har fått rødt adapter om å måle motstanden mellom pilotsignal og jord.

M.SKEIDE

Takk for at du retter på meg  ::) lærte noe nytt i dag og ;)
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

jog

Virker fint å kappe kabel og montere rød og deretter overgang til blå. istedet for motstand kan en bare koble den ledingen til jord. Jeg tok nokre bilder av koblingene på Tesla skøyen, de hadde brukt samme system der.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

M.SKEIDE

Sitat fra: jog på lørdag 07. desember 2013, klokken 20:02
Virker fint å kappe kabel og montere rød og deretter overgang til blå. istedet for motstand kan en bare koble den ledingen til jord. Jeg tok nokre bilder av koblingene på Tesla skøyen, de hadde brukt samme system der.

å så det virker  :D tror jeg må få gjort det når jeg skal kjøre fra Trondheim -> Brønnøysund må nok ha en pyseladning og tror det hjelper med 11kW i forhold til 2,99kW  ;)
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

kholst

Det var mange innlegg denne tråden. Kan noen oppsummere hvilken overganger man bør få med i forhold til hva som leveres i praksis? :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA