Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

Muffinman

Skal vel ikke bruke UMC sammen med dette adapteret.

Griffel

Sitat fra: Muffinman på mandag 02. desember 2013, klokken 15:02
Skal vel ikke bruke UMC sammen med dette adapteret.
Skal helt sikkert ikke bruke UMC sammen med CHAdeMO adapter. UMC er for vekselstrøm (AC). CHAdeMO er likestrøm (DC). CHAdeMO laderen er forsynt med en kabel som plugges direkte i adapteret, som igjen kobles til bilen. (CHAdeMO er en lader i motsetning til UMC og Veggbokser som ofte feilaktig omtales som ladere)

Siden dette adapteret er en ren Teslaløsning som ikke kan brukes av noen andre bilmodeller skal det vel mye til at noen lager et 3.parts alternativ spesiel siden adapteret er så billig.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

FThorsen

Jeg ble gjort oppmerksom på at en Kunde av meg har industristikk som jeg kunne benytte til ladning. Stikket, som er et 32A 230V stikk ser slik ut:

Så vidt jeg har skjønt så vil det blå adapteret så mange av oss venter på se slik ut
Hva slags overgang må jeg ha, hvis noen for å gå fra denne fire leders industrikontakten til den standard blå kontakten med tre ledere (som jeg ikke husker hva heter i farten) til den blå adapteren vi venter på?
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Muffinman

Må vel lage deg en overgang med trefas 32A han hvor du kobler til kun en fase + jord, og enfase 32A hun i andre enden.

TerjeV

Sitat fra: Muffinman på torsdag 05. desember 2013, klokken 21:11
Må vel lage deg en overgang med trefas 32A han hvor du kobler til kun en fase + jord, og enfase 32A hun i andre enden.

Jepp... Og den overgangen inngår i adaptersettet fra Kirkebo  :)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

FThorsen

Sitat fra: TerjeV på torsdag 05. desember 2013, klokken 21:26
Jepp... Og den overgangen inngår i adaptersettet fra Kirkebo  :)

Ja, jeg vurderte å kjøpe det, men syns kanskje at det ble litt overkill. Men kan man virkelig ikke få kjøpt en slik overgang "ferdigprodusert" fra noen??
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Muffinman

Får vel uansett ikke brukt det settet uten at Tesla oppfyller sin del av kontrakten og leverer adapterene slik at bilen kan brukes som forutsatt.

Jeg sender en formell klage til Forbrukerrådet i helga.

knukje

Sitat fra: Muffinman på torsdag 05. desember 2013, klokken 21:51
Jeg sender en formell klage til Forbrukerrådet i helga.
Du har fått kompensasjon for ventetiden, og Tesla har kommunisert at de gjør det de kan. Ser ikke helt hva du mener du oppnår med å klage til Forbrukerrådet?

Muffinman

Sitat fra: knukje på torsdag 05. desember 2013, klokken 22:30
Sitat fra: Muffinman på torsdag 05. desember 2013, klokken 21:51
Jeg sender en formell klage til Forbrukerrådet i helga.
Du har fått kompensasjon
Nei. Jeg får ikke brukt bilen som tenkt, og bare i neste uke vil det påføre meg ekstrakostnader på nærmere kr. 4000.
Sitatfor ventetiden
Nei igjen. Jeg har ingen problemer med venting. Derimot sliter jeg med å akseptere å ha kjøpt en bil til nesten 700.000 som jeg ikke får brukt som planlagt. Jeg synes også det er problematisk at dette medfører at jeg må beholde gammelbilen som skulle delfinansiere Tesla``en for å få gjennomført jobbreisene. Og de er det mange av. Det koster meg penger i form av økte drivstoffkostnader, redusert kilometergodtgjørelse, økte rentekostnader og forsikringspremie på en ekstra bil - som er blitt fire ganger så høy fordi at opptjent bonus er flyttet til Tesla``en.
Sitat, og Tesla har kommunisert at de gjør det de kan.
Nei igjen. De har sendt ut en skrytemail hvor de prøver å få dette til å se bra ut for dem. De kunne ha løst dette ved å sørge for at de kundene som er rammet fikk tildelt en ladeløsning, stasjonær eller mobil etter behov, for deres kostnad. Høflige henvendelser angående problemet blir ikke besvart.
SitatSer ikke helt hva du mener du oppnår med å klage til Forbrukerrådet?
Man oppnår å sende et signal til selger om at dette ikke er akseptabel framferd i Norge. Det vil også bidra til å sette problemet på dagsorden.  Å ikke informere om en slik vesentlig mangel før ved levering er grovt, og når ukene går og selger ikke viser tegn til å yte avhjelp eller besvare henvendelser er det i tillegg ulovlig.

Batteritralla

Jeg synes at Muffinman har en god sak her. Argumentasjonen er også god. Han fremstår ikke som "vanskelig" for meg. Han vil bare ha varen han har bestilt og betalt for, ikke en kompensasjon som ikke løser hans problem...
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

jkirkebo

Sitat fra: fthorsen på torsdag 05. desember 2013, klokken 21:38
Sitat fra: TerjeV på torsdag 05. desember 2013, klokken 21:26
Jepp... Og den overgangen inngår i adaptersettet fra Kirkebo  :)

Ja, jeg vurderte å kjøpe det, men syns kanskje at det ble litt overkill. Men kan man virkelig ikke få kjøpt en slik overgang "ferdigprodusert" fra noen??

Joda, jeg selger enkeltadaptere også. Bare send meg en PM om du vil ha en slik. Behøver ikke å kjøpe hele settet ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Sitat fra: Batteritralla på torsdag 05. desember 2013, klokken 23:02
Jeg synes at Muffinman har en god sak her. Argumentasjonen er også god. Han fremstår ikke som "vanskelig" for meg. Han vil bare ha varen han har bestilt og betalt for, ikke en kompensasjon som ikke løser hans problem...
Riktig. Dette ble mer offentlig enn planlagt, så vi setter strek her.

Lanber

Muffinman, jeg kan kjøpe bilen din. Du er klart misfornøyd og jeg trenger 1 til.

Beste løsning for alle parter

Maartensommer

Sitat fra: Lanber på fredag 06. desember 2013, klokken 07:56
Muffinman, jeg kan kjøpe bilen din. Du er klart misfornøyd og jeg trenger 1 til.

Beste løsning for alle parter

Det er en klar forskjell på å være misfornøyd og ikke kunne bruke drømmebilen. Her har Tesla ikke levert iht kontrakt. Kompensasjonen på NOK 2.500 hjelper ikke stort når den fantastiske bilen må stå i garasjen mens man reiser.

albino

Hvordan i all verden har dere klart å vri 2500 kr ut av Tesla ?
Er det kun Signatur eiere som har fått kompensasjon ?
Jeg har sendt mail til Tesla flere ganger ang. kompensasjon for manglende levering av adaptere, men føler at saken bare blir trenert. Jeg har bare hatt bilen ett par ukers tid, så kanskje det er for tidlig å klage på dette ?.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA