Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

Blomman74

Fikk en hyggelig telefon fra Tesla Norge for 20 minutter siden, som kunne fortelle at rødt adapter ankom Norge i løpet av neste uke ;D

Markus
P85, P3374 , VIN 21201. I produksjon 20.10.13, ferdig 31.10.13. levering første uken i desember.

Øyvind.h

Hurra. Mangler bare blått adapter da, som er det eneste jeg egentlig trenger.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

NTesla

Sitat fra: Blomman74 på fredag 15. november 2013, klokken 18:27
Fikk en hyggelig telefon fra Tesla Norge for 20 minutter siden, som kunne fortelle at rødt adapter ankom Norge i løpet av neste uke ;D

Markus
Tror ikke på noe av dette før jeg har det i hånden, ref. alle andre ting som er "rett rundt hjørnet/2 uker" fra diverse Tesla representanter.

Gusse

Snakket i ettermiddag med min DS i Trondheim, som sa at de ikke kunne love noe, men det lå ann til at adapterene kom før Jul.

freddy

Vi har fått levering mellom 19.12 og 02.01 og ingen indikasjon på at det følger med blå adapter så vi installere Saltolader og har bestillt via NTE til ca 18000 ferdig installert. ... Dagpendler Levanger-Trondheim (160km).
P85+ - sølv - grå felg - sort interiør -  panorama - tech - park - lyd - lys - hylle.  Bekreftet 09.07. VIN:18595 - Leveres 16.12
Levanger, NT

P85D+

Sitat fra: freddy på fredag 15. november 2013, klokken 22:51
Vi har fått levering mellom 19.12 og 02.01 og ingen indikasjon på at det følger med blå adapter så vi installere Saltolader og har bestillt via NTE til ca 18000 ferdig installert. ... Dagpendler Levanger-Trondheim (160km).

En fas 32 A?
P85D og 85D

freddy

P85+ - sølv - grå felg - sort interiør -  panorama - tech - park - lyd - lys - hylle.  Bekreftet 09.07. VIN:18595 - Leveres 16.12
Levanger, NT

P85D+

Med mindre du trenger en ekstra ladepunkt og ønsker at den originale UMC,en skal ligge foran, ville jeg ha ventet med å gjøre noe annet enn å ha ett 32A en fas klar på veggen.
P85D og 85D

D.O

Gikk og for Salto lader. Virker som et bra produkt og boksen var pen. Er litt usikker på om jeg skal plassere den i garasjen eller ute. På sommeren blir bilen nesten alltid parkert ute, og vinteren i garasjen hvis det er kaldt.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

P85D+

Plasser den inne. Om sommeren trekker du kabelen ut (luke/gummiflens)
P85D og 85D

D.O

Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 16. november 2013, klokken 10:07
Plasser den inne. Om sommeren trekker du kabelen ut (luke/gummiflens)
Har tykk leppe på port(hørmann isolert) så går greit å klemme den der. Men parkerer litt bortafor porten, en vane jeg kan endre selvfølgelig. Gammel dame vond å vende... Men tenkte også på  dere andre som hadde ladebehov kunne lade uten å måtte inn i garasjen. Mulig jeg bygger om Salto laderen og trekker kabel fra denne til en ekstra stikk ute. Går bare ann å lade en bil om gangen, men aktuator på stikk hindrer at flere plugger inn samtidig.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

fredag

Sitat fra: D.O på lørdag 16. november 2013, klokken 09:58
Gikk og for Salto lader. Virker som et bra produkt og boksen var pen. Er litt usikker på om jeg skal plassere den i garasjen eller ute. På sommeren blir bilen nesten alltid parkert ute, og vinteren i garasjen hvis det er kaldt.

Kjøp to.

Jeg satte opp en ladekontakt ved portstolpen, en ved husveggen og en inne i garasjen, og angrer definitivt ikke på det. Veldig praktisk at bilen kan lade nesten uansett hvordan den blir plassert.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Tesladaddy

Jeg skal bruke den blå. DS i Trondheim ringte i dag ifht levering av bil. Han håpte å få adaptere før jul. Mulig jeg skulle få et gavekort. Ikke noe stress for min del. Han skyldte på at de hadde måttet bytte underleverandør.

Vi skal ha bilen i garasje på vinteren, har montert 1fas 32a der. På sommeren må den vike plass for veteranbilen. Jeg skal lage en luke i veggen for å trekke ladekabelen ut.

rklokk

Gledelig overrasket i kveld. Min DES ringte og lurte på om jeg var hjemme så de kunne få levert ut det røde adapteret. De sendte en hyggelig amerikaner fra Tesla som beklaget så godt han kunne hele greia. Forklarte at han avlastet Alnabru frem til nyttår. Adapteret virker solid og tungt i motsetning til Shuko adapteret. De blå adapterne er fortsatt i det blå en stund til...
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

getor

HVA???

Og ingen har ringt til meg  >:(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA