Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

bjodnes

Var innom i Stavanger i dag. Der var svaret januar på både blått og rødt. Dette var visstnok offisiell informasjon. Oppfølgingsspørsmålet mitt om når i januar?? ... Ble besvart med "vet ikke"
iOn 2012 modell
2013 model S 85

jalias

Sitat fra: bjodnes på torsdag 07. november 2013, klokken 13:01
Var innom i Stavanger i dag. Der var svaret januar på både blått og rødt. Dette var visstnok offisiell informasjon. Oppfølgingsspørsmålet mitt om når i januar?? ... Ble besvart med "vet ikke"

Sammen med min kjære  ::)

sindrej

Sitat fra: eclipse på torsdag 07. november 2013, klokken 12:53
Jeg fikk nettopp uoppfordret telefon fra Tesla i Nederland. De kunne opplyse meg om at grunnen til at adapterene var forsinket var bytte av leverandør.

Jeg benyttet anledningen til å kritisere dem fordi de ikke kom ut med offisiell informasjon og de beklaget dette. Jeg spurte også om det var noen problemer med UMC eller laderen som kunne ha noe med forsinkelsen til adapteret å gjøre og fikk da følgende beskjed:

"Vi vet at det spekuleres i dette på diverse forum men kan forsikre deg at det ikke stemmer, grunnen til utsettelse er bytte av leverandør"!

Så da er det bare å skynde seg å vente :-)
Vel, jeg tror faen ikke på det jeg.  Det tar ikke så lang tid å bytte leverandør, det er i mitt enkle hode helt urealistisk.  Det er noen plastdingser med ledere inni vi snakker om her.  Veldig bra du benytta muligheten til å kritisere manglende info.  Bare tiden vil vise hva som skjer, og om vi får full fasit til slutt  ::)

Jimpec

Sånn halvveis off-topic fra meg her men..

Jeg kan i alle tilfelle bekrefte at Tesla følger veldig nøye med på hva som skrives på dette forumet. Jeg har personlig fått tilbakemelding på mail fra personer i Tesla på poster som er skrevet her.

Det er jo en fin ting det da - men kanskje de burde gjort som GB i US og faktisk opprettet en konto som kunne svare på vegne av Tesla også. Men de har vel sine grunner.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

ebbrey

Sitat fra: Jimpec på torsdag 07. november 2013, klokken 13:31
Sånn halvveis off-topic fra meg her men..

Jeg kan i alle tilfelle bekrefte at Tesla følger veldig nøye med på hva som skrives på dette forumet. Jeg har personlig fått tilbakemelding på mail fra personer i Tesla på poster som er skrevet her.

Det er jo en fin ting det da - men kanskje de burde gjort som GB i US og faktisk opprettet en konto som kunne svare på vegne av Tesla også. Men de har vel sine grunner.

Fikk selv beskjed tidligere om at de fulgte med her, men ikke hadde lov til å kommentere direkte på forumet.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Nuvolari

De hadde kastet bort tidenes "live feedback loop" om de ikke fulgte med her. Så det er bra!  Rart at de likevel ignorerer informasjonsbehovet som gjennomsyrer dette forumet.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Balrog

Det koster dem ikke mer enn er FAQ på hjemmesiden å informere om dette...
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Muffinman

Sitter og planlegger ei jobbreise. Tre revisjoner på tre dager med en del kjøring mellom. Det er ikke sjanse i havet at dette går med 13A lading. Dieseldyret er ikke solgt enda, men jeg kjenner at jeg blir irritert over at jeg ikke får brukt nybilen.

Og det at Tesla velger å holde kundene sine i mørket er intet annet enn en skandale.

Griffel

Sitat fra: Muffinman på torsdag 07. november 2013, klokken 20:16
Sitter og planlegger ei jobbreise. Tre revisjoner på tre dager med en del kjøring mellom. Det er ikke sjanse i havet at dette går med 13A lading. Dieseldyret er ikke solgt enda, men jeg kjenner at jeg blir irritert over at jeg ikke får brukt nybilen.

Og det at Tesla velger å holde kundene sine i mørket er intet annet enn en skandale.

Siden det ikke er hjemme (hvor du skrev at 13A var nok) men på jobbreiser du trenger raskere lading håper jeg du finner mange blå enfas 32A kontakter og røde 3 fas 5 pins 16A kontakter hos dine kunder og på hotellene, og at Tesla hjelper deg med et par spesialkoblede UMCer.

Dette problemet er for så få at jeg synes at de som kan dokumenter dette behovet og løsning bør få hjelp, og det er ingen umulighet for Tesla.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Olauten

Noen som har hørt noe mer rundt leveranse av disse adapterne, spesielt rød 400V? Får min bil levert om en ukes tid og har lagt opp en finfin 16A 400V kurs til garasjeplassen, men den får jeg jo ikke brukt som jeg hadde planlagt før adapterne kommer.

Kom ellers over dette på Tesla sine sider:

"Den ene enden av mobilladeren plugges inn i ladeporten, og den andre enden plugges inn i et strømuttak. To strømuttaksadaptere er inkludert: en til et standard hjemmestrømuttak og en annen adapter til et industrielle strømuttak 400 Volt)."

Betyr ikke dette at den røde adapteren skulle vært inkludert i prisen med bilen? Har fått den påført faktura til en på 572kr  :P Syntes dte er dårlig at de ikke har gått ut proaktivt til kunder med at dette faktisk mangler.
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

bakskj

Sitat fra: Olauten på onsdag 13. november 2013, klokken 13:22
Noen som har hørt noe mer rundt leveranse av disse adapterne, spesielt rød 400V? Får min bil levert om en ukes tid og har lagt opp en finfin 16A 400V kurs til garasjeplassen, men den får jeg jo ikke brukt som jeg hadde planlagt før adapterne kommer.

Kom ellers over dette på Tesla sine sider:

"Den ene enden av mobilladeren plugges inn i ladeporten, og den andre enden plugges inn i et strømuttak. To strømuttaksadaptere er inkludert: en til et standard hjemmestrømuttak og en annen adapter til et industrielle strømuttak 400 Volt)."

Betyr ikke dette at den røde adapteren skulle vært inkludert i prisen med bilen? Har fått den påført faktura til en på 572kr  :P Syntes dte er dårlig at de ikke har gått ut proaktivt til kunder med at dette faktisk mangler.

Jeg har fått inntrykk av at enten rødt eller blått adapter er inkludert i prisen, kan ikke bekrefte noe før neste år dessvere..  ::)
TM3 LR AWD

fonberg

Sitat fra: skjalg på onsdag 13. november 2013, klokken 13:27
Sitat fra: Olauten på onsdag 13. november 2013, klokken 13:22
Noen som har hørt noe mer rundt leveranse av disse adapterne, spesielt rød 400V? Får min bil levert om en ukes tid og har lagt opp en finfin 16A 400V kurs til garasjeplassen, men den får jeg jo ikke brukt som jeg hadde planlagt før adapterne kommer.

Kom ellers over dette på Tesla sine sider:

"Den ene enden av mobilladeren plugges inn i ladeporten, og den andre enden plugges inn i et strømuttak. To strømuttaksadaptere er inkludert: en til et standard hjemmestrømuttak og en annen adapter til et industrielle strømuttak 400 Volt)."

Betyr ikke dette at den røde adapteren skulle vært inkludert i prisen med bilen? Har fått den påført faktura til en på 572kr  :P Syntes dte er dårlig at de ikke har gått ut proaktivt til kunder med at dette faktisk mangler.

Jeg har fått inntrykk av at enten rødt eller blått adapter er inkludert i prisen, kan ikke bekrefte noe før neste år dessvere..  ::)

Følger med UMC-en: Schuko-adapter, samt 230V/32A blått adapter.
Kan kjøpes med for kr. 572,-: rødt 400V adapter.

Merkelig om ikke DES forteller dette.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Olauten

I og med at det da står "industrielle strømuttak 400 volt" så må vi anta at dette er en skrivefeil i så fall dersom det er 230 V som følger med - og dette har de vel uansett ingen planer om å levere før til neste år?

Utrolig hva man skal finne seg i som Tesla-kunde.
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

bakskj

Sitat fra: Olauten på onsdag 13. november 2013, klokken 13:55
I og med at det da står "industrielle strømuttak 400 volt" så må vi anta at dette er en skrivefeil i så fall dersom det er 230 V som følger med - og dette har de vel uansett ingen planer om å levere før til neste år?

Utrolig hva man skal finne seg i som Tesla-kunde.


Selv har jeg kun behov for rødt hvertfall, og ifølge websiden er 400 volts adapteret inkludert (og det er rødt!) så da skulle eventuelt det blå være det man må kjøpe ekstra.. velger å tro at de ikke kommer til å "fighte" med meg om dette når den tid kommer og at jeg kan velge rødt. Kommer nok uansett til å sikre meg ved å ha begge adapterene.
TM3 LR AWD

EvenSteven

Jeg har også tatt opp dette med min DS, da jeg har lagt opp til Blå hjemme og Rød kontakt på hytta ( Sverige ). Men får kun svar på Q1.2014 - Så da har jeg nå også et stort problem vedrørende lading begge steder. Litt flaut å må gå til naboen å "snylte" strøm.
Ender vel muligens opp med at jeg må til en under fordeling til 16A kontakt og nytt besøk av elektriker... Sende regningen til Tesla?  :o
Tesla S P85+ sølv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA