Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

OddB

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 17. oktober 2013, klokken 18:27
Sitat fra: joern100 på torsdag 17. oktober 2013, klokken 15:31
Tesla og Sønnico skal ha møte 23/10. Håper det kommer en løsning ut av dette.

Tesla på Skøyen har enfas 60 A 230 V med type 2 kabel. Noen som vet hva dette er?

Roadster HPC med adapter til Type 2 tenker jeg. Men den adapteren er vel ikke i vanlig salg.
Hvorfor skulle ikke en Model S med dobbelader kunne bruke denne ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jkirkebo

Sitat fra: OddB på torsdag 17. oktober 2013, klokken 18:40
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 17. oktober 2013, klokken 18:27
Sitat fra: joern100 på torsdag 17. oktober 2013, klokken 15:31
Tesla og Sønnico skal ha møte 23/10. Håper det kommer en løsning ut av dette.

Tesla på Skøyen har enfas 60 A 230 V med type 2 kabel. Noen som vet hva dette er?

Roadster HPC med adapter til Type 2 tenker jeg. Men den adapteren er vel ikke i vanlig salg.
Hvorfor skulle ikke en Model S med dobbelader kunne bruke denne ?

Jo, det går nok bra? Men dette er som sagt ikke deler som er i vanlig salg, så du får ikke tak i de. De har nok HPC fra før for å kunne lade Roadstere og så har de overganger til Type 2 for å lade Model S på samme EVSE.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

xprez

http://shop.zerocarbonworld.org/charging-stations/t2-32a-3p-charging-station-tethered.html

Denne var jo rimelig og inkluderer kabel. Jeg har nytt hus i nytt byggefelt og dermed 400V TN nett. Så da kan jeg kanskje bestille en slik slik jeg får et fast oppsett hjemme og kan ha UMC'en i bilen hele tiden?

Dersom det stemmer var det jo dumt å fjerne dobbeltladeren.. Hadde igrunn bestemt meg for et rødt 400V 16A stikk og dermed lade med UMC og adapter.



VIN: 24188 - Levering 18.03.2014 - Ålesund - Confirmed 14.09.13
S85 - Rød Multi,tech,luft,pano,park,lyd,SC,dobbel,19"

petersv

Sitat fra: xprez på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:25
http://shop.zerocarbonworld.org/charging-stations/t2-32a-3p-charging-station-tethered.html

Denne var jo rimelig og inkluderer kabel. Jeg har nytt hus i nytt byggefelt og dermed 400V TN nett. Så da kan jeg kanskje bestille en slik slik jeg får et fast oppsett hjemme og kan ha UMC'en i bilen hele tiden?

Dersom det stemmer var det jo dumt å fjerne dobbeltladeren.. Hadde igrunn bestemt meg for et rødt 400V 16A stikk og dermed lade med UMC og adapter.

Som tidligere nevnt, rød afapter blir utlever veldig snart. Snakk om dager ikke uker.

Jimpec

Sitat fra: xprez på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:25

Som tidligere nevnt, rød afapter blir utlever veldig snart. Snakk om dager ikke uker.

Er dette verifisert? Du er veldig sikker?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

jorkus

Snakker du på grunnlag av rykter, eller som et styremedlem som har info?
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

OddB

Sitat fra: xprez på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:25
http://shop.zerocarbonworld.org/charging-stations/t2-32a-3p-charging-station-tethered.html

Denne var jo rimelig og inkluderer kabel. Jeg har nytt hus i nytt byggefelt og dermed 400V TN nett. Så da kan jeg kanskje bestille en slik slik jeg får et fast oppsett hjemme og kan ha UMC'en i bilen hele tiden?

Dersom det stemmer var det jo dumt å fjerne dobbeltladeren.. Hadde igrunn bestemt meg for et rødt 400V 16A stikk og dermed lade med UMC og adapter.
Jeg anbefaler på det sterkeste å velge dobbeltlader ! På sikt vil Type 2 (22kW) være den mest tilgjengelige ladestandarden rundt om i landet (utenom superladerne). Da må du også ha med deg en Type 2 (32A) kabel i tillegg til UMC.

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

xprez

Sitat fra: OddB på torsdag 17. oktober 2013, klokken 20:01
Sitat fra: xprez på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:25
http://shop.zerocarbonworld.org/charging-stations/t2-32a-3p-charging-station-tethered.html

Denne var jo rimelig og inkluderer kabel. Jeg har nytt hus i nytt byggefelt og dermed 400V TN nett. Så da kan jeg kanskje bestille en slik slik jeg får et fast oppsett hjemme og kan ha UMC'en i bilen hele tiden?

Dersom det stemmer var det jo dumt å fjerne dobbeltladeren.. Hadde igrunn bestemt meg for et rødt 400V 16A stikk og dermed lade med UMC og adapter.
Jeg anbefaler på det sterkeste å velge dobbeltlader ! På sikt vil Type 2 (22kW) være den mest tilgjengelige ladestandarden rundt om i landet (utenom superladerne). Da må du også ha med deg en Type 2 (32A) kabel i tillegg til UMC.

Jepp, får høre om jeg kan få lagt den til. Bekymringen fra elektriker er at jeg har 50A hovedsikring som også har en jacuzzi samt et digert varmeelement til varmepumpe på seg. Så om man er uheldig med timing så ryker den hovedsikringen. Men man kan stille antall A man vil lade med sant? Vi kjører normalt korte turer og dermed er 32A hjemmelading ekstrem overkill :)
VIN: 24188 - Levering 18.03.2014 - Ålesund - Confirmed 14.09.13
S85 - Rød Multi,tech,luft,pano,park,lyd,SC,dobbel,19"

jkirkebo

Sitat fra: petersv på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:46
Som tidligere nevnt, rød afapter blir utlever veldig snart. Snakk om dager ikke uker.

Håper det stemmer. Jeg har nemlig en teori om at det kan gå å lade med 7,4kW fra en trefase 32A kontakt via en overgang til rød adapter. Skal teste dette så snart den ankommer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jimpec

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 17. oktober 2013, klokken 20:10
Sitat fra: petersv på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:46
Som tidligere nevnt, rød afapter blir utlever veldig snart. Snakk om dager ikke uker.

Håper det stemmer. Jeg har nemlig en teori om at det kan gå å lade med 7,4kW fra en trefase 32A kontakt via en overgang til rød adapter. Skal teste dette så snart den ankommer.

Da tenker du 400V 32A rød?
Det er dette jeg har koblet opp. Planlegger også å bruke overgang til 16A som passer rød adapter.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

petersv

Alle uttalelser er som privatperson fra meg. Men jeg har vært i kontakt med tesla denne uka i Nederland og Oslo, og de begynner utlevering av røde adaptere fortløpende, men i leveringsrekkefølge som med vinterhjul.

jalias

Sitat fra: petersv på torsdag 17. oktober 2013, klokken 20:27
Alle uttalelser er som privatperson fra meg. Men jeg har vært i kontakt med tesla denne uka i Nederland og Oslo, og de begynner utlevering av røde adaptere fortløpende, men i leveringsrekkefølge som med vinterhjul.

Hva med oss som har 230V og må ha blått adapter?

OddB

Fikk du noen forklaring på hvorfor det drøyer lengre med de blå ? Annet enn det vi har hørt om feilproduksjon (feil farge )?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Johnny

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 17. oktober 2013, klokken 20:10
Sitat fra: petersv på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:46
Som tidligere nevnt, rød afapter blir utlever veldig snart. Snakk om dager ikke uker.

Håper det stemmer. Jeg har nemlig en teori om at det kan gå å lade med 7,4kW fra en trefase 32A kontakt via en overgang til rød adapter. Skal teste dette så snart den ankommer.

Og med halve effekten fra en trefase 16A også da går jeg ut i fra. Hva med å prøve enfase 16A også. Burde ikke det gå bra?
TMS og eGolf.

petersv

Nei, fikk ikke noen forklaring på hvorfor det blå ikke er klart, men jeg har en teori som jeg holder for meg selv foreløpig. Det jeg fikk vite fra service her i Oslo er at de tester det nå (ikke i Norge virket det som), så det er nok litt unna leveringsklart.

Vi er vel ganske mange som har fått bil som har kjøpt rødt adapter i tillegg, så det kan sikkert ta litt tid før alle får, men de sa det kom inn veldig mange i Nederland np, og videresendes hit.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA