Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

arv

De produsere500 blå adaptere i uka. Kommer inn fra neste uke.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Patosan

Sitat fra: arv på fredag 29. november 2013, klokken 20:15
De produsere500 blå adaptere i uka. Kommer inn fra neste uke.
ARV
Min erfarenhet är att det betyder inte 'nästa vecka' utan bara 'inte denna veckan heller'.
Men det var kanske det du menade?
VIN 15026

LinkedIn

Westcoaster

Noen som har peiling på om det går an å få tak i billigere Chademo adapter til TMS enn de 6300,- som tesla skal ha?
Er det evt noe som kan lages av en kyndig person?
Chademo er det eneste hurtigladeren som er tilgjengelig på Stord :(
Multi Color Red P85+ | VIN 18538 | 21" Hjul Grå | Karbonfiber Dekorfremhevning | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Sort Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | Sikkerhetspakke | Vinterpakke |

Cato76

Sitat fra: Westcoaster på mandag 02. desember 2013, klokken 09:47
Noen som har peiling på om det går an å få tak i billigere Chademo adapter til TMS enn de 6300,- som tesla skal ha?

Hadde vært fint med en 3. parts leverandør av Chademo adapter ja. Jeg kjøpte Type 2 kabel i helgen for 2.000,- Dersom jeg i tillegg må ha Chademo adapter til 6-7.000,- så er ett års innsparing av drivstoff borte... Trodde jeg skulle spare penger på å kjøre elbil  ??? Rart at det skal være sååå dyrt  :(
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Epleskreller

Sitat fra: Westcoaster på mandag 02. desember 2013, klokken 09:47

Hvor har du den prisen fra? trodde de skulle bli dyrere.. Jeg kommer neppe til å kjøpe chademo.

Tipper vi ser billigere Type2-kabler etc. om noen år. Nå er det ganske nytt.. Jeg kjøpte en shuko(13A)-type2 fra Salto til 5900,-kr, ikke akkurat et kupp, men den funker hver gang i motsetning til Tesla sin egen UMC. Om ett par år kjøper vi dette på Biltema  :-X
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Westcoaster

Hvor har du den prisen fra? trodde de skulle bli dyrere.. Jeg kommer neppe til å kjøpe chademo.

Tipper vi ser billigere Type2-kabler etc. om noen år. Nå er det ganske nytt.. Jeg kjøpte en shuko(13A)-type2 fra Salto til 5900,-kr, ikke akkurat et kupp, men den funker hver gang i motsetning til Tesla sin egen UMC. Om ett par år kjøper vi dette på Biltema  :-X
[/quote]

Fikk prisen på mail fra en av DSene i Bergen etter å ha forespurt om pris på denne :)
Multi Color Red P85+ | VIN 18538 | 21" Hjul Grå | Karbonfiber Dekorfremhevning | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Sort Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | Sikkerhetspakke | Vinterpakke |

P85D+

Se på Norske sider på nettet når man konfigurerer ny bil. Da er dette ett tilvalg.
P85D og 85D

krister461

Sitat fra: TeslaSignature på mandag 02. desember 2013, klokken 11:15
Se på Norske sider på nettet når man konfigurerer ny bil. Da er dette ett tilvalg.
Hvor ser man dette? Trodde dette bare kom opp etter bestilling...

Bonefish

Ser ikke noe slikt jeg heller ???
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

P85D+

Hmmmm . Nå er det borte. Det var både ChaDemo og "Saltokabel" tidligere. Chademo kostet ca 7.600,-

P85D og 85D

krish

Jeg fikk e-post fra Skøyen for to uker siden at CHAdeMO-adapter kom i desember og skulle koste ca kr 6000,-.

sindrej

Hmm .. 6000 + mva blir jo 7500 aka ca 7600.  Det burde imidlertid vært motsatt da, siden den bør være momsfri når den leveres med bilen.

krish

SitatDet blir ca 6 000 NOK for Chademo-adapteret. Desember er siste kommuniserte dato.
Rettelse: CA kr 6000,-. Sløvt av meg. Mva sa han ingenting om.

Mailen fikk jeg fra Tesla 22. nov.

Westcoaster

Klippet fra mailen jeg fikk 1. Desember:

"Chademo adapter er på gang men vi har ikke fått en dato på når denne blir tilgjengelig i Norge, ca pris på kr 6,300."

Da antar jeg jo at det er prisen jeg betaler, og ikke pluss moms eller andre påplussinger,De er jo forpliktet til å oppgi pris inklusiv div avgifter til private.
Synes dessuten at prisen var høy nok, om man ikke skulle måtte betale 7600,-

janmb

Finnes det noen gode alternativer til å bruke adapter+UMC for chademo?

Tredjepartsløsninger har jo vist seg overlegent UMC på andre områder så vil gjerne unngå UMCen her også om mulig.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA