Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 27. november 2013, klokken 16:58
Sitat fra: Leif1 på onsdag 27. november 2013, klokken 16:45
Ulovlig, eller ei. Du vil ikke klare å trekke mer enn det laderen i bilen tillater uansett. Og det er vel 13A med Schuko.

Jeg mente ikke at dette er et problem kun at utstyret Øyvind trenger ikke finnes kommersielt.
Når jeg tenker meg om vet jeg selvfølgelig det. Var kanskje litt tøvete av meg å begynne å lete etter noe, når jeg like før faktisk skrev at jeg måtte mekke noe eller kjøpe eks byggsentral :)

Lager jeg overgang fra 32A CEE til dobbel schuko kan jeg hente ut 32A fra dobbel schuko. Kunne vært festlig....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TesLars

Noen som har en rød adapter som kan leies eller kjøpes i Oslo-området?
Regner må å få bruk for den en dag i uka hvis det er aktuelt å leie den ut :)
Oslo
Black Model S

Muffinman

I et forsøk på å forstå hvordan disse adapterene fungerer har jeg målt mellom jord og "styrepinnen" på min schukoadapter. Her leser jeg av omkring 100Kohm. Det er vel kanskje dette som identifiserer adapteret og angir hvilken strøm det kan trekke?

jog

Jeg har en Kabel med  blå og Rød som du kan låne en dag neste uke mellom Mandag og Fredag, Skal  prøve til Ålesund neste fredag så da treng eg han. 
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

jog

Kabelen ladder 400/16  400/32   og 220 /32 og 16.   Gir bare 26 på 32
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

TesLars

Sitat fra: jog på torsdag 28. november 2013, klokken 19:22
Jeg har en Kabel med  blå og Rød som du kan låne en dag neste uke mellom Mandag og Fredag, Skal  prøve til Ålesund neste fredag så da treng eg han.

Så bra. Får muligens rødt uttak (3-fas 400V/16A) installert i begynnelsen av desember. Jeg tar nærmere kontakt med deg.

PS. Jeg er villig til å betale får å låne adapteren din de dagene jeg har behov for å lade fort (frem til min røde adapter blir levert i Q1 neste år).
Oslo
Black Model S

Muffinman

#546
Da er jeg i gang med å undersøke om det finnes 400v uttak i nærheten av noen av overnattingsstedene jeg skal bruke i nærmeste fremtid. Det finnes enfaseuttak med mulighet for å trekke bra strømstyrker ved de fleste av avdelingene jeg skal innom og jeg hadde planlagt å bruke disse, men den blå adapteren ser vi vel neppe noe til på lenge enda. Men i og med at enkelte har fått levert sin røde håper jeg at jeg finner overnattingssteder som har slike uttak, og at jeg klarer å få tak i et adapter på lån et par dager i desember. Ellers så kommer jeg til å spørre om å få låne en modifisert UMC på turen av Tesla, samt å bruke en av avdelingene deres som "ladestasjon". Synes ikke at det er urimelig med tanke på problemene de manglende adapterene skaper for meg.

DonPedro

Snakket med Tesla på telefon akkurat nå. Fikk en merkelig beskjed om at jeg kan ringe Sønnico på 815-TESLA for å kjøpe adapter, som så Tesla skal refundere. Dette høres veldig merkelig ut. Han bekreftet at det var orginaladaptere det er snakk om.

Jeg hadde akkurat kommet over forfjamselsen og var i ferd med å spørre om hvorfor i all verden det funker på denne måten, men så døde telefonen min grunnet tomt batteri. Jeg må innrømme at dette skjønner jeg veldig lite av, og har nesten litt vanskelig for å tro det.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Muffinman

Da ringer du vel og poster erfaringen her mens jeg er på trening med guttungen  ;D

ArneS

Sitat fra: DonPedro på fredag 29. november 2013, klokken 15:32
Snakket med Tesla på telefon akkurat nå. Fikk en merkelig beskjed om at jeg kan ringe Sønnico på 815-TESLA for å kjøpe adapter, som så Tesla skal refundere. Dette høres veldig merkelig ut. Han bekreftet at det var orginaladaptere det er snakk om.

Jeg hadde akkurat kommet over forfjamselsen og var i ferd med å spørre om hvorfor i all verden det funker på denne måten, men så døde telefonen min grunnet tomt batteri. Jeg må innrømme at dette skjønner jeg veldig lite av, og har nesten litt vanskelig for å tro det.

Vil anbefale deg å ikke gjør det. Jeg har utestående over 8000 for feifakturering og adaptere som jeg ikke har fått. Har purret på dette siden august men fortsatt ingen penger på konto
P85+ Signature (solgt)
P85DL

freddy

Noen med Saltoladeren som kan måle avstanden mellom skruehullene oppe/nede for å feste i veggen. Skal ha elektrikeren her for å montere til uka og må forberede litt...
P85+ - sølv - grå felg - sort interiør -  panorama - tech - park - lyd - lys - hylle.  Bekreftet 09.07. VIN:18595 - Leveres 16.12
Levanger, NT

Muffinman

#551
Jaja, slo på tråden jeg. Siden klokka var etter fire traff jeg ei automatisk dame fortalte at kontoret var stengt og anbefalte å ringe i åpningstiden.

Hvis dette er en måte å få ladet og brukt bilen som forutsatt får det heller være at jeg må legge ut noen kroner og vente på at Tesla refunderer. Alternativet vil koste meg mer.

Maartensommer

Sitat fra: Muffinman på fredag 29. november 2013, klokken 13:43
Da er jeg i gang med å undersøke om det finnes 400v uttak i nærheten av noen av overnattingsstedene jeg skal bruke i nærmeste fremtid. Det finnes enfaseuttak med mulighet for å trekke bra strømstyrker ved de fleste av avdelingene jeg skal innom og jeg hadde planlagt å bruke disse, men den blå adapteren ser vi vel neppe noe til på lenge enda. Men i og med at enkelte har fått levert sin røde håper jeg at jeg finner overnattingssteder som har slike uttak, og at jeg klarer å få tak i et adapter på lån et par dager i desember. Ellers så kommer jeg til å spørre om å få låne en modifisert UMC på turen av Tesla, samt å bruke en av avdelingene deres som "ladestasjon". Synes ikke at det er urimelig med tanke på problemene de manglende adapterene skaper for meg.

Hvor skal du og hvor holder du til?

Muffinman

Nordvestlandet, og denne gangen er det en tredagers turne på kysten av Nord-Trøndelag som står på programmet. Ser dog at det kan bli utfordrende uten overnattingssteder med anstendige uttak slik at jeg får ladet helt opp om natten. Det er en sjans for at det går om jeg hadde den blå kjekkasen - har nemlig et sett med overganger som lar meg koble til nesten hva som helst via den. Det er et og annet 32A 230v trefas uttaket på stoppestedene, og de kan jeg ta ut en fase fra få i overkant av 7KW.  Avventer svar fra hoteller o.l. nå angående 400v.

Er innstilt på at denne turen ikke lar seg gjennomføre med Tesla``en, men kjører på med fullt trøkk for å kartlegge  mulighetene. Det kan bli nyttig senere.

Li-Ion

Er den noen som har fått utlevert bil de siste dagene som har fått noen ny info rundt BLÅTT-adapter...?
(noe annet enn kommer snart, på nyåret eller om 2 uker...)  :o
Be afraid...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA