Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 13. november 2013, klokken 21:34
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 13. november 2013, klokken 21:03
Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. november 2013, klokken 20:59
...hva får man for 2500 hos Tesla forresten?

Gummimatter til for- og bakseter. Evt. "frunk&trunk".

Rell inn kost for Tesla for mattesettet inklusive frakt? 199 kroner?

Det tror jeg ikke. Det er WeatherTech som produserer de fra Tesla, og de er kjent for dyre matter av god kvalitet. Disse mattene er noe helt annet enn det som følger med f.eks Leafen, for å si det pent.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kallagtunet

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 13. november 2013, klokken 21:40
Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 13. november 2013, klokken 21:34
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 13. november 2013, klokken 21:03
Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. november 2013, klokken 20:59
...hva får man for 2500 hos Tesla forresten?

Gummimatter til for- og bakseter. Evt. "frunk&trunk".

Rell inn kost for Tesla for mattesettet inklusive frakt? 199 kroner?

Det tror jeg ikke. Det er WeatherTech som produserer de fra Tesla, og de er kjent for dyre matter av god kvalitet. Disse mattene er noe helt annet enn det som følger med f.eks Leafen, for å si det pent.

Skal vi si 399 da?

OddB

This is quite challenging, as all other available equipment allowing this type of charging power is fixed (i.e. stationary and mounted to a wall). Only the Tesla connector offers the possibility to charge at level 2 and, at the same time, be mobile.

Finnes det ikke andre mobile Type 2 ladere ??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

nofuelno

Sitat fra: OddB på onsdag 13. november 2013, klokken 21:59
This is quite challenging, as all other available equipment allowing this type of charging power is fixed (i.e. stationary and mounted to a wall). Only the Tesla connector offers the possibility to charge at level 2 and, at the same time, be mobile.

Finnes det ikke andre mobile Type 2 ladere ??
Hei, du kan jo alltids benytte denne mobile laderen til 9.875,-
Den gir deg 22 kW ved tilkobling til 400v/ 32A 3-fas
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

TTLied

Er det noen av de få som allerede har fått (låne) adapter som kan si noe om hvor stabil UMC'en er med disse? Skjønner at det er en del som opplever problemer, og jeg lurer derfor på om jeg likevel skal gå for en Salto løsning i garasjen.
P85 VIN229xx
Ferdig 01.11.13
Levert 12.12.13

Real EoN

@TTLied

Rødt adapter er meget stabilt.. 16A/400V  kan stoppe og starte lading fra App også uten problem, noe som ikke går med IT og 230V schuko  ???
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

TTLied

500 adaptere i uka?
En til hver bil de bygger om dagen, altså...
Skal alle ha en slik, eller er det et europeisk fenomen?
I så fall er det vel et stort etterslep å ta igjen?
P85 VIN229xx
Ferdig 01.11.13
Levert 12.12.13

tho

RØD er bare europa. Blå er vel bare norge og frankrike?
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Patosan

Jag har beställt båda typerna av adapter.
Tror ni att jag blir kompenserad med 2x 2500kr för detta?
  :D

Jag borde ha köpt fler...
  ;D
VIN 15026

LinkedIn

Nuvolari

Sitat fra: TTLied på onsdag 13. november 2013, klokken 22:37
500 adaptere i uka?
En til hver bil de bygger om dagen, altså...
Skal alle ha en slik, eller er det et europeisk fenomen?
I så fall er det vel et stort etterslep å ta igjen?

500 adaptere i uka eller 12stk i timen. Hva slags fabrikk er dette? Høres knapt ut som en 1-manns bedrift.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Kallagtunet

Sitat fra: TTLied på onsdag 13. november 2013, klokken 22:37
500 adaptere i uka?
En til hver bil de bygger om dagen, altså...

500 biler per UKE....

Muffinman

Svadamail. Man prøver å gjøre det til en bragd, eller en "challenge" som Tesla ikke er redd for å ta for å få disse plastklumpene på plass til tross for at det hverken er spesielt teknisk komplisert eller nyskapende i og med at teknologien allerede finnes. Det at man skal "rampe" opp produksjonen av disse adapterene ser jeg på som ren tåkeprat som skal gi kundene en illusjon om at det gjøres noe, samtidig som at man kjøper seg mer tid.

Tesla har bæsja på leggen, og prøver å snu det til å se bra ut for egen del i beste amerikanske stil. Så gjenstår det å se om adapterene kommer til antydet tid. Jeg mistenker at når januar kommer vil nevnte kammar treffe vifta så det holder.

Epleskreller

Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. november 2013, klokken 22:57
Svadamail. Man prøver å gjøre det til en bragd, eller en "challenge" som Tesla ikke er redd for å ta for å få disse plastklumpene på plass til tross for at det hverken er spesielt teknisk komplisert eller nyskapende i og med at teknologien allerede finnes. Det at man skal "rampe" opp produksjonen av disse adapterene ser jeg på som ren tåkeprat som skal gi kundene en illusjon om at det gjøres noe, samtidig som at man kjøper seg mer tid.

Tesla har bæsja på leggen, og prøver å snu det til å se bra ut for egen del i beste amerikanske stil. Så gjenstår det å se om adapterene kommer til antydet tid. Jeg mistenker at når januar kommer vil nevnte kammar treffe vifta så det holder.
Tildels enig, men det som er bra her er at de informerer. Setter virkelig pris på dette. Jeg kontaktet forøvrig George Blankenship direkte for to uker siden og nevnte "Norwegian Consumer Council"-Forbrukerrådet (på en så hyggelig måte jeg klarte) og at flere trolig ville ta kontakt med dem og at de hvertfall burde komme med noe info om problemene og estimert levering. Noen dager senere ble jeg kotaktet av Tesla på vegne av GB og de skulle gjøre alt de kunne for å få disse ut... Om jeg var heldig kunne jeg ha den røde om to uker...
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

jkirkebo

Sitat fra: OddB på onsdag 13. november 2013, klokken 21:59
This is quite challenging, as all other available equipment allowing this type of charging power is fixed (i.e. stationary and mounted to a wall). Only the Tesla connector offers the possibility to charge at level 2 and, at the same time, be mobile.

Finnes det ikke andre mobile Type 2 ladere ??

Så vidt jeg vet er svaret nei, så lenge vi snakker om originalutstyr som medfølger elbilene eller som kan kjøpes som tillegssutstyr fra bilprodusenten. Nissan Leaf har f.eks mulighet for 32A lading, men Nissan leverer kun 10A ladekabel. Ikke noen kabel med blått støpsel å få der i gården nei.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: nofuelno på onsdag 13. november 2013, klokken 22:11
Hei, du kan jo alltids benytte denne mobile laderen til 9.875,-
Den gir deg 22 kW ved tilkobling til 400v/ 32A 3-fas

Jeg har bestilt deler til å få bygd en tilsvarende. Satser på at det kommer på under 3500,-.

Beskrivelse og deleliste kommer når jeg er ferdig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA