Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

Jens

Ja,

Jeg har ikke klaget (har ikke hatt behov for adaptere) og har fått mailen. Som nevnt over, dette er et fint plaster på såret, i hvert fall for oss som ikke merket noe til såret i utgangspunktet :)
Tesla Model S 85
Tesla Roadster 2.5 Sport

drFloyd


Havebigfun

#467
Sitat fra: Milzit på onsdag 13. november 2013, klokken 20:12
Er det noen som har fått denne mailen uten å ha klaget?
Regner med at det er alle som har fått bilen utlevert

getor

Greit med dette, selvsagt. Men utsatt leveranse gjorde at jeg måtte installere Salto Mode 3 lader og med elektrikker så har det kostet meg kr. 17.500. Og ja, det måtte jeg ha for de 250 km tur retur til jobb nord i Telemark.
Sukk!

Kallagtunet

Sitat fra: getor på onsdag 13. november 2013, klokken 20:23
Greit med dette, selvsagt. Men utsatt leveranse gjorde at jeg måtte installere Salto Mode 3 lader og med elektrikker så har det kostet meg kr. 17.500. Og ja, det måtte jeg ha for de 250 km tur retur til jobb nord i Telemark.
Sukk!

Jeg ville sendt den regningen til Tesla. Hvis du presser litt på her er jeg helt sikker på at de må kompensere mer enn den tilgodelappen på "2500" de nå gir flatt.

Havebigfun

Sitat fra: getor på onsdag 13. november 2013, klokken 20:23
Greit med dette, selvsagt. Men utsatt leveranse gjorde at jeg måtte installere Salto Mode 3 lader og med elektrikker så har det kostet meg kr. 17.500. Og ja, det måtte jeg ha for de 250 km tur retur til jobb nord i Telemark.
Sukk!
Du har min empati- samtidig er jo de som kjører så mye som deg de som sparer mest penger i forhold til fossilen. Dessuten er fast installerte ladebokser noe de fleste burde gå for i lengden- det er du ferdig med ;)

Milzit

Sitat fra: perbakken på onsdag 13. november 2013, klokken 20:17
Sitat fra: Milzit på onsdag 13. november 2013, klokken 20:12
Er det noen som har fått denne mailen uten å ha klaget?
Ja
Jeg har fått jeg også, den lå i spam folderen.
Bra at de gjør dette iallefall.

Muffinman

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 13. november 2013, klokken 20:08
Sitat fra: Harlex på onsdag 13. november 2013, klokken 19:57
2500,- Rett i foret? Det er ikke annet enn fantastisk... Det er en service galakser unna det som kan forventes.... Nå håper jeg alle sytetrynene snasker igjen kjeften..... ;D  ;)

Jeg vil tro at de (sikkert få) som ikke får brukt bilen som tiltenkt på grunn av at man faktisk ikke får ladet fort nok har ett annet syn. For de som ikke trenger kjapp lading så er det jo ett flott plaster på såret... Jeg personlig tenker det beste er hverken sår eller plaster...
Tenker jeg snasker igjen kjeften, tar ut tilbehør for nevnte beløp hos Tesla og selger det - for å bruke pengene til ekstra overnattinger på jobbreise mens jeg venter på at bilen skal lade seg nok til å komme meg hjem...

Reelt har dette INGEN betydning for meg. Tesla``en vil fremdeles måtte stå hjemme når jeg er på jobbreise inntil adapterene leveres.

...hva får man for 2500 hos Tesla forresten?

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. november 2013, klokken 20:59
...hva får man for 2500 hos Tesla forresten?

Gummimatter til for- og bakseter. Evt. "frunk&trunk".
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Knut Øygard

Jeg synes en mail med forklaring og beklagelse av adapterforsinkelsene var på sin plass.

Jeg har måttet tilpasse en del turer til reduserte lademuligheter og har kjøre med hjertet i halsen pga for kort tid til lading noen ganger. Jeg har ikke fått brukt innkjøpt adapterpakke og har måttet bruke vanlig skjøteledning ved noen anledninger. Lading på svake forbindelser er nok medvirkende årsak til 12V-problemer jeg har hatt også.

Flere av oss har hatt både ekstrakostnader og praktiske ulemper pga manglende adaptere og jeg synes derfor vi fortjente en økonomisk kompensasjon også.

Etter denne mailen har jeg gått fra:  "Ærlig talt Tesla! Dette er for dårlig."
til: "Kjedelig å måtte vente på adapterne men jeg ser at dere gjør så godt dere kan. Får jeg adapterne før nyttår så er jeg fornøyd."
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Muffinman

Hmm...bestilte gummimatter til forrige nybil jeg kjøpte (i 2007). Forhandleren sendte med disse på kjøpet, og sa at han hadde for mye skamvett til å levere en bil uten i Norge. Men fullprisen var rundt kr. 800 inkl mva. Tesla bruker sikkert en mer eksklusiv gummi i sine.

Milzit

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 13. november 2013, klokken 20:28
Sitat fra: getor på onsdag 13. november 2013, klokken 20:23
Greit med dette, selvsagt. Men utsatt leveranse gjorde at jeg måtte installere Salto Mode 3 lader og med elektrikker så har det kostet meg kr. 17.500. Og ja, det måtte jeg ha for de 250 km tur retur til jobb nord i Telemark.
Sukk!
Du har min empati- samtidig er jo de som kjører så mye som deg de som sparer mest penger i forhold til fossilen. Dessuten er fast installerte ladebokser noe de fleste burde gå for i lengden- det er du ferdig med ;)
Jeg tror "de fleste" klarer seg utmerket godt med ladeopplegget som Tesla anbefaler, f.eks. en 32A blå kontakt med UMC. (og UMC heller ingen "midlertidig løsning" som du kaller det)
Men for de som kjører mye kan det være nødvendig med en Type 2 boks, men jeg tror ikke du har noe belegg for å si at det er "de fleste".

Teslafrank

Jeg har en sterk mistanke om at de sitter å overvåker dette forumet.
Hadde en prat med Tesla i går også, og "hintet" kraftig til de at regningen på Saltoladeren kom til å bli sendt de, siden jeg ikke får utnyttet bilen slik jeg burde...  Jeg stilte samtidig spørsmål om de egentlig er klar over den juridiske risikoen de løper med å levere et produkt som ikke holder hva det lover.

Havebigfun

Sitat fra: Teslafrank på onsdag 13. november 2013, klokken 21:17
Jeg har en sterk mistanke om at de sitter å overvåker dette forumet.
Skulle bare mangle- alt andre hadde vært håpløst. Bedre feedback med konkrete forbedringsforslag skal en fremadstormende bedrift lete lenge etter.
Ettersom vi er første bastion i Europa og i tillegg har et sært strømnett gjør at det ikke hjelper mye kun å lese de amerikanske brukerfora 8)

Kallagtunet

#479
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 13. november 2013, klokken 21:03
Sitat fra: Muffinman på onsdag 13. november 2013, klokken 20:59
...hva får man for 2500 hos Tesla forresten?

Gummimatter til for- og bakseter. Evt. "frunk&trunk".

Rell inn kost for Tesla for mattesettet inklusive frakt? 199 kroner?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA